שתף קטע נבחר

תמה הסאגה: עמיר בניון קיבל ויזה לארה"ב

ביום שני יתקיים באו"ם טקס לציון יום השואה הבינלאומי ואליו הוזמנו זמרים, בהם עמיר בניון, לבצע שיר מיוחד. אלא שבניון קיבל סירוב לקבלת ויזה לארה"ב בטענה ש"אין לו קשר חזק לארצו". לאחר התערבות אושרה לזמר כניסה: "שמח לייצג את ארצי"

 

נפתר משבר הוויזה: הזמר עמיר בניון קיבל הבוקר (ו') ויזה לארה"ב וימריא עם זמרים נוספים למטה האו"ם בניו יורק כדי לבצע שיר בטקס יום השואה הבינלאומי שיתקיים שם ביום שני.

 

בניון הוזמן יחד עם מירי מסיקה ודוד דאור לבצע את השיר "האחרון שנשאר" שהלחין בניון וכתב משה קלוגהפט. לקראת ההופעה אפילו צולם וידאו קליפ של השיר בהשתתפות ניצולי שואה ישראליים. אלא שבקשת הוויזה של בניון סורבה בטענה כי לא הצליח לשכנע את הקונסול האמריקני כי "יש לו קשר חזק לארצו שמבטיח את חזרתו לישראל אחרי ביקור קצר בארה"ב".

בניון בהקלטת השיר ()
בניון בהקלטת השיר

בעקבות פנייה נוספת אתמול של שגרירות ארה"ב לבניון, הוזמן הזמר להגיע הבוקר לקונסוליה האמריקנית בתל אביב כדי לקבל את הוויזה המיוחלת. גורמים שונים פנו לאמריקנים בבקשה שיבחנו מחדש את בקשת האשרה של בניון, בהם שרת התרבות מירי רגב, סגנית שר החוץ ציפי חוטובלי והאגף הקונסולרי במשרד החוץ בראשות סטלה ראפ.

 

"אני שמח לייצג את ארצי ואת עמי בטקס לזכר קדושי השואה. מה שהיה היה ומשימה חשובה לפנינו", אמר בניון לאחר קבלת הוויזה. בטקס באו"ם צפויים להשתתף נציגי עשרות מדינות, ניצולי שואה ואישי ציבור. הטקס ייערך בנוסף לציון 30 שנה למצעד החיים.

 

 

לפנייה לכתב/ת
 תגובה חדשה
הצג:
אזהרה:
פעולה זו תמחק את התגובה שהתחלת להקליד
מומלצים