שתף קטע נבחר

ט"ו בשבט בפתח: "לא להמשיך את מנהגי הגלות"

לקראת ט"ו בשבט שיצוין ביום רביעי מסביר שר החקלאות אורי אריאל בריאיון לאולפן ynet מדוע יש להשתמש בפירות טריים ולא בפירות יבשים: "זה פחות בריא". על הסדרת חוות גלעד מבהיר אריאל: "הדחיות לא מקובלות עלינו. מקווה שייקרה בימים הקרובים"

 

שר החקלאות בעד פירות טריים ולא יבשים: ביום רביעי הקרוב יצוין ט"ו בשבט. לקראת החג, אומר שר החקלאות אורי אריאל בריאיון לאולפן ynet כי אין שום סיבה לצרוך פירות יבשים אם יש תנובה טובה כל כך של החקלאים.

 

"יש לנו חקלאים נהדרים, יש לנו פירות מצוינים", אמר אריאל. "הייתה במשרד תערוכה של פרחים ופירות טריים. בגלות לא היו פירות טריים, לפני מאה שנה, אז הביאו פירות יבשים, צימוקים וכאלה, זה פחות בריא ופחות טוב. לא צריך להמשיך את מנהגי הגלות. אפשר להשתמש בפירות הטריים של החקלאים הנהדרים שלנו ולחגוג חגיגת ט"ו בשבט כמו שצריך".

"פירות יבשים זה לא בריא". אורי אריאל (צילום: מארק ישראל סלם) (צילום: מארק ישראל סלם)
"פירות יבשים זה לא בריא". אורי אריאל(צילום: מארק ישראל סלם)

אז המסר שלך: עזבו את הפירות היבשים, עברו לפירות טריים

"כן. לא פירות יבשים, עם הרבה סוכר וכל מיני חומרים. יש לכם את המיטב של המיטב, כל העולם נהנה מזה ואפשר שגם אנחנו". אנחנו מדברים לציבור בעברית פשוטה, זה נורא פשוט כי הפירות כל כך טובים. הארץ השתבחה בפירות הארץ. אנו אומרים תאכלו בריא וטרי ויהיה לכם נהדר".

 

השר אריאל התייחס גם לדחייה הנוספת בדיון בממשלה על הסדרת חוות גלעד. בליכוד תקפו את הבית היהודי וראש הממשלה אמר היום בישיבת שרי הליכוד כי הנושא יעלה להצבעה בשבוע הבא.

 

"זה דבר יותר מבעייתי. הוא נובע מטעמים מדיניים. זה לא מקובל עלינו באיחוד הלאומי, בבית היהודי ואנחנו עושים כל מאמץ שאכן זה יעבור ויעלה, לא יאוחר מיום ראשון הבא, אני מקווה שעוד לפני. אנחנו נפעל מול ראש הממשלה ועמו כדי שזה יעבור. עכשיו צריך להביא את זה לידי ביצוע. אני מקווה שזה יקרה בימים הקרובים ולא בשבועות הקרובים".

 

לפנייה לכתב/ת
 תגובה חדשה
הצג:
אזהרה:
פעולה זו תמחק את התגובה שהתחלת להקליד
צילום: מארק ישראל סלם
השר אריאל
צילום: מארק ישראל סלם
מומלצים