שתף קטע נבחר

חטף מטראמפ בלי סוף: סגן ראש ה-FBI התפטר

אנדרו מקייב, שהיה ממלא מקום ראש הסוכנות אחרי שטראמפ פיטר את ג'יימס קומי, הודיע על התפטרותו - חודשיים לפני עזיבתו המתוכננת. הנשיא והרפובליקנים האשימו את מקייב כי הוא מוטה פוליטית, פועל נגד טראמפ - וקיים קשרים בלתי הולמים עם קלינטון

סגן ראש ה-FBI ומי שמילא במשך חודשים את תפקיד ממלא מקום ראש הסוכנות, אנדרו מקייב, התפטר הערב (יום ב') מתפקידו. כך דווח ב-NBC News. הדיווח נשען על כמה מקורות יודעי דבר.

 

נשיא ארה"ב דונלד טראמפ תקף בעבר פעמים רבות את מקייב על רקע חקירת המעורבות הרוסית בבחירות לנשיאות, פרשה שבה מעורבים בכירים בקמפיין של טראמפ. הנשיא וחברי קונגרס מהמפלגה הרפובליקנית האשימו את מקייב בהטיה פוליטית, והטילו ספק במניעיו בכל הקשור לחקירת ההתערבות הרוסית ולחקירת האימיילים הסודיים של המועמדת הדמוקרטית לנשיאות הילרי קלינטון.

טראמפ ומקייב. חודשים של ניגוחים (צילום: AFP, AP) (צילום: AFP, AP)
טראמפ ומקייב. חודשים של ניגוחים(צילום: AFP, AP)

טראמפ טען שוב ושוב שמקייב קיים קשרים בלתי הולמים עם קלינטון, משום שמושלת וירג'יניה לשעבר טרי מקוליף, בעלת בריתה של קלינטון, תמכה במועמדותה של אשתו לתפקיד ציבורי. טראמפ אף טען כי מקייב קיבל מקלינטון 700 אלף דולר עבור רעייתו. ה-FBI טען כל העת שמקייב נקט את האמצעים הדרושים כדי להימנע מניגוד אינטרסים.

 

בשבוע שעבר דיווח "וושינגטון פוסט" כי בפגישה שקיימו בשנה שעברה שאל טראמפ את מקייב במי הוא תמך בבחירות לנשיאות - שאלה לא מקובלת מפיו של נשיא.

 

מקייב כיהן כממלא מקום ראש ה-FBI מאז 9 במאי בעקבות פיטוריו של ראש הסוכנות ג'יימס קומי על-ידי הנשיא טראמפ. מקייב היה אמור לעזוב את הסוכנות בחודש מרס הקרוב, אבל החליט במקום זאת לעזוב אותה כבר כעת.

 

הערב שאלו עיתונאים את טראמפ אם ידע על כוונתו של מקייב להתפטר – והוא לא השיב.

 

לפנייה לכתב/ת
 תגובה חדשה
הצג:
אזהרה:
פעולה זו תמחק את התגובה שהתחלת להקליד
צילום: AFP, AP
טראמפ ומקייב. "קיבל כסף מהילרי"
צילום: AFP, AP
מומלצים