שתף קטע נבחר

4 שנים בכלא להומלס שגנב מפצועות בפיגוע

כריסטופר פרקר היה גיבור לרגע בבריטניה אחרי שטען כי סייע לפצועות בפיגוע של דאעש במנצ'סטר אשתקד. צילומי האבטחה חשפו כי למעשה גנב מהן טלפון וכרטיס אשראי. השופט: "קשה לדמיין מסיבות מגונות יותר לביצוע פשע"

בית משפט בבריטניה גזר היום (ג') יותר מארבע שנות מאסר על כריסטופר פרקר, הומלס שניצל את הפיגוע במנצ'סטר ארנה בשנה שעברה - שבו רצח מחבל של דאעש 22 בני אדם - כדי לעבור בין הנפגעים ולגנוב מהם כסף. בימים שאחרי הפיגוע הפך פרקר לגיבור לאומי משום שטען כי חש למקום הפיצוץ כדי לסייע לקורבנות – ורק בחלוף כמה ימים התברר מה עשה שם באמת.

פרקר בימים שאחרי הפיגוע. היה גיבור לרגע ()
פרקר בימים שאחרי הפיגוע. היה גיבור לרגע

פרקר בדיון בבית המשפט בספטמבר (צילום: AP) (צילום: AP)
פרקר בדיון בבית המשפט בספטמבר(צילום: AP)

הפיגוע ב-22 במאי אשתקד בוצע בסוף הופעתה של הזמרת האמריקנית אריאנה גרנדה. יותר מ-500 בני אדם נפצעו בפיגוע, ובין 22 ההרוגים היו שבעה ילדים.

 

אחרי הפיגוע אמר פרקר בן ה-33 לכתבים כי מיהר לאזור הפיצוץ וכי שם תמך בילדה שנפצעה קשה ואיבדה את שתי רגליה וסייע לאישה שנפגעה קשות בראשה וברגליה – ואז מתה בידיו.

ליל הפיגוע במנצ'סטר ארנה (צילום: MCT) (צילום: MCT)
ליל הפיגוע במנצ'סטר ארנה(צילום: MCT)

בעקבות הדברים שסיפר פרקר הוא זכה לפרסום ואהדה בכל רחבי בריטניה, ובדף מימון המונים שנפתח למענו באינטרנט גויסו יותר מ-73 אלף דולר כדי לסייע לו. רק אחר כך נחשף בעזרת צילומי אבטחה כי למעשה גנב מקורבנות: הוא לקח ארנק מאישה וטלפון נייד מנערה בת 14 – שתיהן נפצעו קשה בפיגוע.

כוחות הביטחון הבריטיים. דאעש שלח את המחבל (צילום: AFP) (צילום: AFP)
כוחות הביטחון הבריטיים. דאעש שלח את המחבל(צילום: AFP)

בבית המשפט הודה פרקר במעשים, ואישר גם כי השתמש בכרטיס אשראי שהיה בארנק הגנוב ושילם באמצעותו במסעדה. בית המשפט גזר עליו ארבע שנים ושלושה חודשים בכלא.

 

השופט דייוויד הרננדז, שגזר על פרקר את העונש, אמר כי קשה לדמיין נסיבות מגונות יותר לביצוע הפשע מאלה שבהן עשה פרקר את המעשים האלה. "לא היית הגיבור שניסית להיראות, היית פשוט גנב מהשורה", אמר השופט.

 

לפנייה לכתב/ת
 תגובה חדשה
הצג:
אזהרה:
פעולה זו תמחק את התגובה שהתחלת להקליד
מומלצים