שתף קטע נבחר

"סבירות גבוהה שלאיראן יש את תוכנית הצוללות שלנו"

ח"כ לשעבר אראל מרגלית, שחקר באופן פרטי את פרשת הצוללות, אומר באולפן ynet שהפריצה ל"טיסנקרופ" הובילה לסכנה גם לישראל, וטוען שמערך הסייבר האיראני "יוצא כרגע בהתקפות חסרות תקדים"

 

חבר הכנסת לשעבר, ד"ר אראל מרגלית, מזהיר מפני השלכות הפריצה למחשבי תאגיד הגרמני "טיסנקרופ", שמייצר את הצוללות לחיל הים הישראלי. "משרד הביטחון אומר שזה לא לחלק של הצוללות, אבל היו שלוש פריצות, אחת מהן ל'טיסנקרופ מארין סיסטם'. אני יודע את התאריך, אני יודע את שם הווירוס, את הסוס הטרויאני, והדברים האלה פורסמו גם במקומות אחרים לכן אני מרשה לעצמי לדבר על זה", אומר מרגלית, , יו"ר ומקים JVP, חממת הסייבר בבאר שבע, בריאיון באולפן ynet.

 

- מי הגורם שפרץ?

"זה גורם מדינתי מאוד עוין שיש לו הסכמי נשק מאוד מגוונים עם האירנים. אני הראיתי את הקשר ואת המעורבות האיראנית בתוך טיסנקרופ לפרטיה. אני היום לא ח"כ, לא בא להתריס, לא צריך שמישהו יבחר בי, אני מדבר מתוך דאגה אמיתית לביטחון ישראל.

 

- מדינת ישראל לא יודעת על זה? זו האשמה שכבר חורגת מפרשת הצוללות שעכשיו נחקרת.

"אמרתי את זה לאורך כל הדברים, הגשתי דו"ח מפורט ליועץ המשפטי, למשטרה ולמערכת הביטחון. הדו"ח מדבר על השחיתות, הראיתי איפה זה קרה, הראיתי את ה"צטל'ה", הגרמנים הרי מסודרים אז הם כותבים לעצמם את הדברים בצורה כזאת שבסוף אתה יכול לגלות את זה. הראיתי את המעורבות האיראנית ואת פריצת הסייבר. התרעתי על הבעלות הלבנונית".

 

- מתי התרעת בפעם הראשונה? זה היה לפני כמעט שנה.

"בתקציב של 2016 אני דיברתי לאן הולך הכסף ולמה לא נעצור את זה".

 

- אז יכול להיות שלאיראן יש על השולחן את תוכניות הצוללות הישראליות?  

"סבירות גבוהה ביותר. ואני אגיד עוד משהו, אנחנו כולנו מדברים על הגרעין האיראני - אבל קהילת הסייבר והמודיעין במדינת ישראל, אנחנו צריכים לסמן לעולם את מערך הסייבר האיראני שיוצא כרגע בהתקפות חסרות תקדים. אנשים הרבה פעמים חושבים: סייבר, אוקיי, אז הזיזו לך משהו במחשב. לא. אחד מהדברים שעשו בטיסנקרופ, שיחקו בתרמוססט של התנור שמחמם את המתכת והיה פיצוץ מטורף. חלק מהדברים האלה זה דברים שיכולים לסכן חיי אדם, והמערך האיראני חייב לקבל מענה בברית אזורית, כי גם הירדנים מותקפים, המצרים מותקפים, הסעודים".

 

- עד כמה התשתיות הישראליות מוכנות למה שנראה כמו צונמי של מתקפות סייבר? איראן זה כמובן כתובת אחת אבל יש עוד כתובות.

"ישראל היא ברמה הגבוהה ביותר במערך הסייבר הצבאי והביטחוני שלה. ישראל עדיין חשופה במערך האזרחי שלה להתקפות סייבר. העורף חשוף, ומה שצריכים להבין היום שהרבה מאוד פעמים ההתקפות הן לא על משרד הביטחון או צה"ל, הם מגיעים לאנשים הבכירים ביותר, למשל למדעני הגרעין הישראלי, איך תקפו אותם? תקפו מדעני גרעין ישראלי דרך זה ששמו להם מצג של BBC. הם פתחו את האפליקציה, נכנסו לתוך המחשב שלהם וניסו לגנוב את כל הבלופרינטס.

 

"היום עובדים דרך המערך האזרחי אבל יכולים להגיע לסודות הכי גדולים, ולתשתיות הקריטיות הכי גדולות. אם מדינות העולם החופשיות שרוצות להגן על האזרחים שלהם ולא לרגל אחריהם, לא תעבודנה ביחד, ופה ישראל יש לה הובלה כמעצמת סייבר גם ברמה הדיפלומטית, אז אנחנו חשופים. הראיתי שגם אם ישראל יודעת להגן על עצמה ובסוף מזמינה נשק מחברה שלא יודעת להגן על עצמה".

 

- ברוכים הבאים למלחמת העולם השלישית שכבר מתנהלת לנו מתחת לאף.

"בדיוק".

 

לפנייה לכתב/ת
 תגובה חדשה
הצג:
אזהרה:
פעולה זו תמחק את התגובה שהתחלת להקליד
צילום: אלי סגל
אראל מרגלית
צילום: אלי סגל
מומלצים