שתף קטע נבחר

סוריה על המבצע הטורקי: "זה כיבוש, נגיב בהתאם"

בדמשק תוקפים את מבצע "ענף זית", שנועד לסלק את המחתרת הכורדית מהגבול הטורקי. במכתב לאו"ם איימה סוריה שתגיב לתוקפנות הבוטה. צבא טורקיה: 790 כורדים חוסלו בשבועיים. דיווחים על 65 אזרחים הרוגים

ממשלת סוריה גינתה בחריפות את מבצע "ענף זית" שמנהלת טורקיה נגד הכורדים באזור עפרין, אמרה שמדובר ב"כיבוש" וב"תוקפנות" ואיימה בתגובה.

ילד שנפצע בתקיפה אווירית של טורקיה בעפרין (צילום: AFP) (צילום: AFP)
ילד שנפצע בתקיפה אווירית של טורקיה בעפרין(צילום: AFP)
  

"המבצע של הצבא הטורקי בצפון סוריה הוא תוקפנות בוטה", מסר היום (ה') משרד החוץ הסורי. במכתב לאו"ם כתב המשרד שכל נוכחות זרה על אדמת טורקיה ללא היתר היא "תוקפנות וכיבוש שיענו בהתאם". סוריה לא פירטה על התגובה האפשרית שלה.

 

טורקיה פתחה בחודש שעבר במתקפה אווירית וקרקעית נגד הלוחמים הכורדים ששולטים במובלעת עפרין שבצפון מערב סוריה, סמוך לגבול טורקיה – חזית נוספת במדינה המדממת. באזור פועלת המחתרת הכורדית YPG, שמוגדרת בטורקיה כארגון טרור. טורקיה נחושה להרחיק אותה מאזור הגבול והתחייבה "להגן על גבולותיה".

 

פצועים במתקפה הטורקית. "יותר מ-65 אזרחים נהרגו" (צילום: AFP) (צילום: AFP)
פצועים במתקפה הטורקית. "יותר מ-65 אזרחים נהרגו"(צילום: AFP)

 (צילום: AFP) (צילום: AFP)
(צילום: AFP)

צבא טורקיה מסר שעד כה נהרגו 790 לוחמים כורדים במערכה בעפרין. פעילי זכויות אדם מדווחים שיותר מ-65 אזרחים נהרגו מתחילת המבצע הטורקי ב-20 בינואר.

 

התקשורת הממלכתית בטורקיה דיווחה היום שהכוחות הטורקיים, שנלחמים יחד עם מורדים סורים, הצליחו לגרש את הלוחמים הכורדים מכפר נוסף במובלעת. הכוחות השתלטו על הכפר עלי קאר בנקודה הצפונית של עפרין. לפי התקשורת בטורקיה בתוך שבועיים הצליח הצבא להשתלט על 20 כפרים ושבעה הרים בעפרין.

 

לפנייה לכתב/ת
 תגובה חדשה
הצג:
אזהרה:
פעולה זו תמחק את התגובה שהתחלת להקליד
צילום: AFP
ילד שנפצע בתקיפה טורקית: "65 אזרחים נהרגו"
צילום: AFP
מומלצים