שתף קטע נבחר

הפיגוע בחוות גלעד: "כוחות גדולים באזור ג'נין סרקו אחר ראש החוליה"

הפלסטינים דיווחו כי כוחות רבים של צה"ל נכנסו לאזור ואד ברוקין וצרו על בית שבו ייתכן כי שהה אחמד נסר ג'ראר, מי שעמד בראש החוליה שהייתה אחראית לפיגוע הירי שבו נרצח הרב רזיאל שבח סמוך לחוות גלעד. הכוחות עצרו ארבעה חשודים, שניים ממשפחת ג'ראר.

 

 

כוחות צה"ל צרו הבוקר (שבת) על בית באזור ואד ברוקין שבו ייתכן כי שהה אחמד נסר ג'ראר, מי שעמד בראש החוליה שהייתה אחראית לפיגוע הירי שבו נרצח הרב רזיאל שבח סמוך לחוות גלעד לפני כשלושה שבועות. הכוחות נכנסו לוואד ברוקין בג'נין, שכונה הצמודה למחנה הפליטים בעיר שם מתגורר ג'ראר.

 

הכוחות כרזו בכמה מקומות לג'ראר להסגיר את עצמו באמצעות רמקולים. מלבד המצור על הבית, הכוחות סגרו את הכניסה והיציאה של שני כפרים סמוכים. באזור התפתחו עימותים בין כוחות הביטחון לפלסטינים. לפי מקורות פלסטינים ישנם ארבעה עצורים בפשיטה בוואד ברוקין, שניים מהם ממשפחת ג'ראר. הכוחות יצאו משם ועברו לכפר הסמוך כפיר, גם שם צרו על בית, אך נסוגו משם לאחר שחקרו את בני הבית.




בשבועיים האחרונים היו פעילויות רבות, גלויות וסמויות, לאיתור המחבל שכללו חיפושים בבתים של פלסטינים ועיכובים לחקירה של גורמים בסביבתו.

 

לפני שלושה שבועות נרצח הרב שבח בפיגוע. לאחר הרצח, שהו כוחות צה"ל יותר מחצי יממה בג'נין כדי למצוא את ג'ראר. באותו היום התברר כי ההרוג בחילופי הירי במהלך הפעילות לא היה בנו של נסר ג'ראר, מבכירי חמאס בתקופת האינתיפאדה השנייה, אלא אדם אחר בשם אחמד איסמעיל ג'ראר.

 


תוצאות החיפוש בוואד ברוקין ()
תוצאות החיפוש בוואד ברוקין

בתום חיפושים בין הריסות הבתים בג'נין הודיעו הפלסטינים כי לא נמצאה שם גופה. לפיכך התחזקה ההערכה שג'ראר, שהיה ראש החוליה שביצעה את פיגוע הירי סמוך לחוות גלעד, חי ונמלט. 

 

במהלך הפעילות לפני שלושה שבועות בג'נין נפצעו שני לוחמי ימ"מ במצב קשה וקל במהלך הפשיטה. בסיום הפשיטה, כאמור, חוסל אחמד איסמעיל ג'ראר, שמאוחר יותר התברר כי לא היה האיש שעמד בראש החוליה. כמו כן, נעצר מחבל נוסף וחשודים אחרים. מצבם של הלוחמים שנפצעו השתפר והם שוחררו מבית החולים.

 

תחקיר ראשוני של האירוע בג'נין העלה כי ההיתקלות הראשונה של כוח הימ"מ של מג"ב החלה כשהפלסטיני שחוסל בסופו של דבר פתח באש לעבר הלוחמים ופצע שניים מהם. למרות פציעתו הקשה, הלוחם לא רק חילץ לאחור את עצמו ואת חברו, אלא אף השיב באש לעבר מקור הירי ודיווח ליתר הכוח ברשת הקשר על פרטי ההיתקלות. זמן מה לאחר מכן, כשקרב היריות עדיין בעיצומו, בוצעה בו פעולה רפואית בשטח, בטרם פונה לבית החולים העמק בעפולה. על פי התחקיר, פעולה זו הצילה את חייו.

 

 

 

 

לפנייה לכתב/ת
 תגובה חדשה
הצג:
אזהרה:
פעולה זו תמחק את התגובה שהתחלת להקליד
מומלצים