שתף קטע נבחר

גרמניה לפולין: "רק אנחנו אחראים לרצח ההמונים בשואה"

שר החוץ הגרמני מגיב לסערת "חוק השואה" ומבטיח לוורשה שארצו תגנה עיוותים היסטוריים: "רק אנחנו ביצענו את הרצח ההמוני והשיטתי, ולא אף אחד אחר". השר זיגמר גבריאל הבהיר שהמחנות היו "נאציים" ולא "פולניים"

שר החוץ של גרמניה אמר היום (שבת) שפולין יכולה להיות בטוחה שארצו תגנה עיוותים היסטוריים – כמו הטענה שהמחנות הנאציים בפולין הכבושה היו "מחנות ריכוז פולניים".

 

זיגמר גבריאל אמר את הדברים בהמשך לסערת החוק הפולני, שהכעיס את ישראל וארה"ב, שאוסר להשמיע אמירות שיש בהן הטלת אחריות על פולין בזוועות השואה.

מבקרים באושוויץ ביום השואה הבינלאומי (צילום: רויטרס) (צילום: רויטרס)
מבקרים באושוויץ ביום השואה הבינלאומי(צילום: רויטרס)
 

שר החוץ הגרמני גבריאל אמר היום: "הרצח ההמוני והשיטתי התבצע על ידי המדינה שלנו, ולא על ידי אף אחד אחר. משתפי פעולה פרטיים (כלומר ששיתפו פעולה על דעת עצמם) לא משנים דבר בנוגע לזה".

 

גביראל הוסיף: "אנחנו משוכנעים שרק בחינה מעמיקה של ההיסטוריה שלנו יכולה להביא לפיוס. הדבר כולל אנשים שחוו סבל בלתי יתואר בשואה, ומסוגלים לדבר על הסבל שלהם".

שר החוץ הגרמני גבריאל (צילום: gettyimages) (צילום: gettyimages)
שר החוץ הגרמני גבריאל(צילום: gettyimages)
 

אתמול התייחס מטאוש מורבייצקי, ראש ממשלת פולין, לחוק שאושר השבוע בסנאט הפולני. הוא אמר שאפשר היה לבחור "תזמון טוב יותר" להעברתו מאשר ערב יום השואה הבינלאומי, כמו גם "להציג אותו בצורה טובה יותר".

 

עם זאת מורבייצקי המשיך לדבוק בעמדתו כי החוק נחוץ כדי להגן על האמת ההיסטורית בנוגע לפולין בתקופת המלחמה.

 

לפנייה לכתב/ת
 תגובה חדשה
הצג:
אזהרה:
פעולה זו תמחק את התגובה שהתחלת להקליד
צילום: AP
שר החוץ הגרמני: "רק בחינה מעמיקה של ההיסטוריה תביא לפיוס"
צילום: AP
מומלצים