שתף קטע נבחר

הנרצח בפיגוע באריאל: אב לארבעה מהר ברכה

הרב איתמר בן גל, בן 29 מהר ברכה שבשומרון ומחנך בישיבת בני עקיבא בגבעת שמואל, הוא הגבר שנרצח בפיגוע הדקירה בצומת אריאל. כוחות צה"ל ממשיכים בסריקות לאיתור המחבל שנמלט מהזירה. יו"ר מועצת שומרון דגן: "להחזיר מחסומים"

 

הרב איתמר בן גל, בן 29 מהר ברכה שבשומרון, הוא הישראלי שנרצח היום (ב') בפיגוע הדקירה בצומת אריאל. הרב בן גל היה מחנך בישיבת בני עקיבא בגבעת שמואל והותיר אחריו אישה וארבעה ילדים. הלווייתו תיערך מחר ב-10:45 ביישובו.

 

בן גל נרצח על ידי מחבל פלסטיני בעת שהיה בטרמפיאדה בצומת אריאל. לאחר שנדקר הוא רץ לעבר אוטובוס שהמתין במקום, דפק על שמשת הדלת - והתמוטט מיד. צוות מד"א פינה אותו לבית החולים בילינסון ושם נקבע מותו.

 

חובש מד"א, מרדכי יעקב פדר, סיפר עם הגעתו לזירה: "כשהגענו למקום חברנו לכוח רפואה של צה"ל שהעניק במקום טיפול רפואי ראשוני מציל חיים לגבר ששכב מחוסר הכרה עם פצעי דקירה בפלג גופו העליון. המשכנו בטיפול הרפואי שכלל פעולות החייאה מתקדמות, תרופות ועצירת דימומים כשמצבו קשה מאוד".

 

נרצח הפיגוע, איתמר בן גל, בברית של בנו ()
נרצח הפיגוע, איתמר בן גל, בברית של בנו

 

 

 (צילום: יאיר שגיא) (צילום: יאיר שגיא)
(צילום: יאיר שגיא)

 (צילום: הלל מאיר/TPS) (צילום: הלל מאיר/TPS)
(צילום: הלל מאיר/TPS)

 (צילום: הלל מאיר/TPS) (צילום: הלל מאיר/TPS)
(צילום: הלל מאיר/TPS)

קצין צה"ל שהגיע לזירה פגע במחבל עם רכבו. המחבל נמלט מהזירה בסיוע רכב שהמתין לו באזור, וכעת כוחות צה"ל עורכים סריקות לאיתורו. בזירת הפיגוע אותר תיקו של המחבל שבו היו כמה בגדים וכן תעודת הזהות שלו. כמו כן היו בתיק מסרק, ג'ל לשיער, מצת ומטען. לפי דיווחים פלסטיניים, כוחות גדולים של צה"ל נכנסו לכפר כיפל חארס בחיפוש אחר המחבל.

 

הקצין שפגע במחבל לא היה בתפקיד באותו הזמן. הוא יצא עם רכבו מאריאל, זיהה את המחבל, רדף אחריו עם הרכב ופגע בו. הקצין מתוחקר כעת בתחנת המשטרה. הפיגוע התרחש בטרמפיאדה של צומת אריאל, מקום שמאובטח בדרך כלל על ידי לוחמי צה"ל.

 

איתמר בן גל עם משפחתו ()
איתמר בן גל עם משפחתו

בן גל עם רעייתו ()
בן גל עם רעייתו

 

ראש הממשלה בנימין נתניהו התייחס לפיגוע בפתח ישיבת הסיעה: "אנחנו שולחים תנחומים למשפה. כוחות צה"ל והשב"כ נמצאים במרדף אחר המרצחים או המרצח ואנחנו נמצה איתם את הדין. אלה רגעים קשים, אבל העם מתאחד ברגעים כאלה. אני שם מבטחנו אצל כוחות הביטחון שעושים עבודה מעולה כדי להגן עלינו". בחמאס בירכו: "פיגוע הדקירה מוכיח שאינתיפאדת אל-קודס נמשכת".

 

ראש המועצה האזורית שומרון יוסי דגן הגיב גם הוא על הפיגוע: "איני יכול להסתכל יותר בעיניים של משפחות שכולות. לא ייתכן שפעמיים בחודש יהיו נרצחים באותו אזור. אנחנו מכבדים ומוקירים את צה"ל, אבל לא מספיק לרדוף אחרי מחבלים. צריך לטפל בתשתית הטרור ולהחזיר את המחסומים".

 

כוחות הביטחון עורכים סריקות (צילום: יאיר שגיא) (צילום: יאיר שגיא)
כוחות הביטחון עורכים סריקות(צילום: יאיר שגיא)

 (צילום: יאיר שגיא) (צילום: יאיר שגיא)
(צילום: יאיר שגיא)

 (צילום: יאיר שגיא) (צילום: יאיר שגיא)
(צילום: יאיר שגיא)

מאז הפיגוע בחוות גלעד: מצוד נרחב אחר ראש החולייה

בחודש שעבר נרצח הרב רזיאל שבח ז"ל בפיגוע ירי סמוך לחוות גלעד שבשומרון. שבח נפגע מירי שבוצע מרכב חולף ופונה במצב אנוש לבית החולים מאיר בכפר סבא, שם נקבע מותו.

 

מאז הפיגוע כוחות הביטחון עסוקים במצוד אחר אחמד נסר ג'ראר, ראש החוליה שביצעה את הפיגוע הרצחני. עד כה נעצרו יותר מעשרה פלסטינים בחשד למעורבות ישירה או עקיפה בפיגוע, בהם כאלה שסייעו למחבלים לפני ואחרי שרצחו את הרב שבח ז"ל. פלסטינים נוספים עוכבו לחקירה בניסיון לשפוך אור על נתיב בריחתו של המחבל המרכזי בצוות.

 

לאחר הרצח שהו כוחות צה"ל יותר מחצי יממה בג'נין כדי למצוא את ג'ראר. באותו יום התברר כי ההרוג בחילופי הירי במהלך הפעילות לא היה בנו של נסר ג'ראר, מבכירי חמאס בתקופת האינתיפאדה השנייה, אלא אדם אחר בשם אחמד איסמעיל ג'ראר.

 

 

לפנייה לכתב/ת
 תגובה חדשה
הצג:
אזהרה:
פעולה זו תמחק את התגובה שהתחלת להקליד
מומלצים