שתף קטע נבחר

14 שנות מאסר לתושב רג'ר שהבריח מטעני חבלה של חיזבאללה לישראל

הטמין מטעני חבלה באזור מטולה, סייר בטרמפיאדות עמוסות בחיילים כדי למצוא זירה פוטנציאלית לפיגוע, אך כשחזר לחפש את המטענים - לא מצא אותם. דיאב קמהוז מרג'ר זוכה מעבירת ריגול, אך השופטים הדגישו כי "סייע ביודעין לאויב שמנהל מלחמה נגד המדינה"

בית המשפט המחוזי בנצרת גזר היום (ג') 14 שנות מאסר בפועל על דיאב קמהוז, תושב רג'ר שהבריח מטעני חבלה מלבנון ותכנן לבצע באמצעותם פיגועים. על אף שהואשם בהעברת מידע לחיזבאללה הוא זוכה מעבירת ריגול והורשע בסיוע לאויב בעת מלחמה, מגע עם סוכן חוץ, עבירות נשק וקשירת קשר לביצוע פשע. אחיו ובני משפחה נוספים הואשמו בעבירות פחותות ונידונו לשנתיים ושלוש מאסר.

 

הבריח מטענים מחיזבאללה ותכנן פיגועים בצפון. דיאב קמהוז ()
הבריח מטענים מחיזבאללה ותכנן פיגועים בצפון. דיאב קמהוז

 

לפני כשנה וחצי נמצאו מטעני חבלה מוסתרים בשטח חקלאי באזור מטולה, וכוחות הביטחון, בהם משטרה ושב"כ, פתחו בחקירה. במהלך החקירה התברר כי קמהוז הוא האחראי להטמנת חומרי החבלה. הוא קיבל את האמצעים מאנשי חיזבאללה בלבנון בעקבות הקשר ששמר עם אביו, סעד, שברח ללבנון לאחר שהואשם גם כן בעבירות ביטחוניות. קמהוז עסק בין השאר יחד עם נאשמים נוספים בהברחת סמים משטח לבנון.

 

אך ההברחות עלו מדרגה ומפעיליו בארגון הטרור לא רק העבירו לו מטעני חבלה, אלא ביקשו שייאתר עבורם גם זירה פוטנציאלית לפיגוע. קמהוז ערך בין השאר סיורים באזור טרמפיאדות החיילים של מחלף גולני, והמליץ למפעיליו לבצע שם את הפיגוע. כאשר הגיע לאסוף את מטעני החבלה, לא זכר היכן הטמין אותם.

 

"המקרה שלפנינו הוא אחד מן המקרים שבהם אזרחי מדינת ישראל מסייעים ביודעין ובכוונה לאויב במלחמתו נגד המדינה, מקיימים מגע עם סוכן של האויב ומרהיבים עוז להבריח מטעני נפץ אל תוך גבולות המדינה", כתבו השופטים בגזר הדין. השופטים תיארו את חיפושיו של קמהוז אחר המקום המתאים לפיגוע ואת הסיוע שקיבל מהנאשמים האחרים.

 

"איננו מוצאים משמעות ממשית לכך שבסופו של דבר נעצר מבלי שבוצע פיגוע", כתבו השופטים והוסיפו: "נכונותו להכניס מטעני חבלה נוספים לתוך המדינה, כאשר החל מביצוע ההברחה הנוספת אך חזר בו בהיותו בדרכו אל נקודת ההברחה, משקפת בעינינו את רצונו להמשיך לעסוק בפעילות העבריינית המסוכנת".

 

לפנייה לכתב/ת
 תגובה חדשה
הצג:
אזהרה:
פעולה זו תמחק את התגובה שהתחלת להקליד
מומלצים