שתף קטע נבחר

לא התעללות, תקיפה: הסדר עם האם שתועדה מזריקה מלח לבנה

שנה אחרי שהוריו של פעוט בן ארבע מהמרכז הואשמו בהתעללות בבנם במהלך אשפוזו בבית החולים שיבא בתל השומר, צפוי להיחתם הסדר טיעון עם האם. לפי ההסדר, סעיף ההתעללות יוסר - והאם לא תישלח לכלא

 

ההורים בבית המשפט (צילום: מוטי קמחי) (צילום: מוטי קמחי)
ההורים בבית המשפט(צילום: מוטי קמחי)

 

סעיף ההתעללות יוסר מכתב האישום, האם תודה בתקיפה בנה הפעוט - ולא תישלח לכלא. הפרקליטות ועורך דינה של של תושבת אזור המרכז, שהואשמה יחד עם בעלה בהתעללות בבנם בן הארבע, צפויים לחתום היום (ד') על הסדר טיעון. לפי ההסדר המסתמן, האם תודה בתקיפת קטין על ידי אחראי שגורמת חבלה של ממש ותקיפת קטין שגורמת חבלה חמורה בנסיבות מחמירות. מנגד, סעיף ההתעללות יוסר - והצדדים יסכימו על עונש של מאסר על תנאי.

 

סיפור ההתעללות שמיוחסת להורים נחשף לפני שנה בבית החולים שיבא בתל השומר. בכתב האישום המקורי, שהוגש נגדם במרס 2017, יוחסו לאב מלבד עבירת ההתעללות גם שתי עבירות של מעשים מגונים. האם הואשמה בין היתר בתקיפת קטין ובהתעללות בקטין חסר ישע.

 

לאחר שהסדר הטיעון בעניינה של האם ייחתם ויאושר על ידי בית המשפט, היא תידרש להמשיך תהליך שיקומי שהחלה  לפני כמה חודשים. ההתקדמות תדווח לבית המשפט, ואם האם לא תעמוד בתוכנית ניתן יהיה לבקש לגזור עליה עונש אחר. משפטו של האב נמשך. השיקול להגיע להסדר מצד הפרקליטות נקשר לטובת שאר ילדי המשפחה.

 

הזרקת מים עם מלח שולחני

תקיפת הילד נחשפה לאחר שהוא אושפז בבית החולים שש פעמים. לפי כתב האישום המקורי, כשהאם ישנה במיטה הסמוכה למיטתו של הפעוט, ביצע האב מעשים מגונים בבנו. במהלך האשפוז, בהזדמנויות רבות, תקפה האם את הפעוט על ידי הזרקת מים עם מלח שולחני וכן אמפולות של סודיום כלוריד לעירוי של בנה. עקב המעשים הללו שלשל הפעוט, חומו עלה ונגרמו תנודות ברמת הנתרן בדמו.

 

חודש לאחר מכן הזריקה האם לפעוט מים עם מלח בכמות שהעלתה את רמת הנתרן בדמו של הפעוט בצורה קיצונית, באופן שגרם לסיכון ממשי לחייו, והוא הועבר לטיפול נמרץ. עוד נטען בכתב האישום כי במספר מקרים, ובלי אישור הצוות המטפל, הכניסה האם לעירוי של הפעוט אמפולות שהכילו סודיום כלוריד בריכוז של 0.9%, כלומר תמיסת מים עם מלח.

 

בעקבות מעשיה המתמשכים של האם נגרמו לפעוט חבלות של ממש כיוון שרמת הנתרן בגופו עלתה תדיר. הדבר פגע בבריאותו עד מאוד ואילץ את הצוות הרפואי לנקוט פעולות שונות על מנת לאזן את מצבו הבריאותי.

 

בפרקליטות החזיקו בסרטון המתעד את המעשים המגונים ובסרטונים שמתעדים את האם מזריקה חומרים שונים לבנה. רופאים במחלקה העידו כי האם פעלה במטרה לפגוע בבנה באופן מכוון.

 

האם הסבירה בחקירה שהזריקה מלח "כדי לעורר את הפעוט". כמו כן טענה שאין נזק בהזרקת אמפולות של סודיום כלוריד והוסיפה כי "אינה יכולה לסבול שהרופאים אומרים לה מה לעשות". עוד ציינה כי הזריקה את החומרים לבנה כשהייתה עצבנית, ומכיוון ש"רצתה שהפעוט ירגיש שהיא מטפלת בו". הפעוט אושפז מספר רב של פעמים בשנה שעברה בשל אותם סימפטומים ומבלי שניתן לכך הסבר רפואי מניח את הדעת.

 

מפרקליטות מחוז תל אביב נמסר: "הנאשמת נמצאת כיום בהליך טיפולי. במקרים המתאימים, על מנת שלא לגדוע את ההליך בו החלה, וכאשר הפרקליטות סבורה כי הליך שכזה יכול לתרום בצורה ניכרת לשיקומו ולטובתו של הקטין הנפגע, כמו גם לטובתם של הילדים האחרים במשפחה, תעדיף הפרקליטות לאפשר בחינה של הליך שיקום וטיפול ולא לבקש למצות את הדין עם הנאשמת".

 

לפנייה לכתב/ת
 תגובה חדשה
הצג:
אזהרה:
פעולה זו תמחק את התגובה שהתחלת להקליד
צילום: מוטי קמחי
הסדר טיעון עם האם
צילום: מוטי קמחי
מומלצים