שתף קטע נבחר

יו"ר מועצת התלמידים בתלמה ילין: "לחשוב שזה קורה רק אצלנו - התעלמות מהמציאות"

ברקע הטענות להתנהגות מינית בלתי הולמת של מורים, סיפרה יו"ר מועצת התלמידים יערה בתר-פוקר על האווירה הקשה במוסד: "כולם מזועזעים מעצם התרחשות המקרים המחרידים בבית השני שלנו", אמרה היו"ר לאולפן ynet. היא שיבחה את התנהלות בית הספר: "כל מורה מבהיר שיש לנו למי לפנות"

 

 

יו"ר מועצת התלמידים בתיכון תלמה ילין בגבעתיים, יערה בתר-פוקר, התייחסה הבוקר (יום ה') לעננה הרובצת על המוסד בעקבות שרשרת הטענות להתנהגות מינית לא הולמת מצד מורים. בריאיון לאולפן ynet אמרה בתר-פוקר כי "כולם מזועזעים מהמקרים המחרידים האלה ומעצם התרחשותם בבית הספר שלנו, בבית השני שלנו".

 

בהתייחסה לאווירה שעמה נאלצים להתמודד התלמידים אמרה יושבת הראש כי "זו אווירה די מתוחה של להיכנס לבית הספר ולצאת מבית הספר. כתבים מחכים כל הזמן, רוצים לשאול ולמצוא שמועות. הדברים שפורסמו בתקשורת היו לפני שהגעתי לבית הספר. הצגת בית הספר בתקשורת ככזה שבו כל מורה הוא תוקף מינית או מטריד פוטנציאלי זה פשוט דבר תלוש מהמציאות".

 

בתר-פוקר, תלמידה שנה רביעית בבית הספר, סיפרה עוד כי למורים אכפת מאוד מהתלמידים: "הם רואים בנו כבני אדם ולא רק כתלמידים. אני לא ראיתי מעולם גבולות שהטשטשו, זה כנראה היה לפני שהגעתי לבית הספר, ואני לא חושבת שדבר כזה היה קורה היום. בית הספר הזה עושה עבודה מדהימה ועוזר המון לאנשים להתפתח כאמנים וכבני אדם".

תיכון תלמה ילין בגבעתיים (צילום: עמית הובר) (צילום: עמית הובר)
תיכון תלמה ילין בגבעתיים(צילום: עמית הובר)

-את מרגישה שבשבועות האחרונים המורים תופסים מכם מרחק?

"אני לא חושבת שהם מדברים שונה במובן של לתפוס מרחק, אלא אולי אפילו קצת להפך. כל מורה שנכנס לכיתה, לפחות בכיתה שלי, מדבר על התחקירים והכתבות ומבהיר לנו שחשוב שנרגיש בטוחים ושיש לנו למי לפנות בבית הספר, ושאסור שדברים כאלו יקרו. על כל דבר מעודדים אותנו לדווח ולהציף ולהעלות".

 

-עד כמה הלחץ התקשורתי משפיע על הלימודים?

"זה מאוד משפיע, זו אווירה מאוד לא נעימה בבית הספר כשמדברים בשיחה סגורה עם המנהל, שכבה שלמה, ויום למחרת מופיעים ציטוטים מתוך השיחה הזאת בעיתון. זה לא דבר שאמור לקרות. אני באמת מעריכה את העבודה התקשורתית שנעשתה, אבל תזכרו שזה בית ספר בסופו של דבר, ויש ילדים שלומדים בו, וחבל שככה זה יהיה".

 

היא הוסיפה: "זה נורא קל לחפש את תלמה כי זה בית ספר עם שם, זה מוסד שגידל דורות של אמנים שנמצאים היום במרכז החברה הישראלית. אם זה היה קורה בבית ספר אחר, לדעתי היו אומרים 'בית ספר במרכז הארץ' או 'בית ספר בשרון'. להסתכל על תלמה כמקום היחיד שבו קורות השפלות והטרדות ופגיעה של מורים בתלמידים זה פשוט להתעלם מהמציאות".

 

בשבועות האחרונים נקשר שמו של בית הספר "תלמה ילין" בכמה שערוריות הנוגעות למעשים מיניים של מורים בתלמידים או לקשרים רומנטיים ביניהם. בשבוע שעבר שם קץ לחייו האמן בועז ארד, שהיה מורה בבית הספר, בעקבות תחקיר שהתפרסם באתר "מאקו" על קשרים שניהל עם תלמידות בבית הספר כשעבד בו. שבועות אחדים לפני כן העיד איש הטלוויזיה אסף הראל כי מנחם נבנהויז, לשעבר מנצח מקהלת תלמה ילין, ניצל והטריד מינית עשרות מתלמידי בית הספר לאורך שנים.

 

מנהל בית הספר התיכון תלמה ילין, משה פילוסוף, אמר בשבוע שעבר לאחר התאבדות בועז ארד: "תקופה מורכבת עוברת על בית הספר. תלמה ילין הוא תיכון שלא שותק על שום סוג של פגיעה בתלמידים. אני כמנהל פועל קודם כל כדי לייצר מרחב בטוח לילדים, לצד מדיניות דלת פתוחה ושיח רגשי שמיועד למנוע מקרים ולזהות אותם בתחילתם. הראיה לכך שהתפיסה החדשה של תלמה ילין עובדת הגיעה כשלפני שנתיים קיבלתי דיווח על מערכת יחסים אסורה עוד בתחילתה. כמובן מיד פיטרתי את המורה ודיווחתי לעירייה, למשרד החינוך ולמשטרה".

 

לפנייה לכתב/ת
 תגובה חדשה
הצג:
אזהרה:
פעולה זו תמחק את התגובה שהתחלת להקליד
מומלצים