שתף קטע נבחר

התלמיד שנורה משחזר: "ראיתי אותם מתקרבים, לא ידעתי שיירו בי"

ואסים עבד אלגאפר בן ה-17 שנורה אתמול בבית ספר בג'לג'וליה מספר ממיטתו בבית החולים על מה שאירע: "שני רעולי פנים התקרבו, אבל לא ידעתי שרצו לירות בי אז לא קמתי. אין לי סכסוך עם אף אחד". הנער חושש לחזור לבית הספר וקורא: "לא לפתור בעיות באמצעות ירי"

 

 

"ראיתי שני רעולי פנים מתקרבים אליי. לא ידעתי שהם רצו לירות בי. לכן לא קמתי - ופתאום ירו בי". כך שחזר היום (ה') ואסים עבד אלגאפר, התלמיד בן ה-17 שנורה אתמול בבית הספר שבו הוא לומד בג'לג'וליה. אלגאפר נפצע באורח בינוני. 

 

התלמיד שנורה ()
התלמיד שנורה

הנער נפגע משלושה כדורים. "אחד החמושים כיוון את האקדח לעבר הרגליים שלי, ירה וברח. נפגעתי גם בגב", סיפר ממיטתו בבית החולים. "לא יודע מי עשה את זה. אין לי סכסוך עם אף אחד. מקווה שאירוע מסוג זה לא יחזור על עצמו שוב", הוסיף.

 

אלגאפר חושש לשוב לבית הספר, אבל מבטיח: "אשתדל להתמודד עם זה. אני מודה לכל מי שתמך בי ואני קורא לפתור בעיות בדרכים אחרות שהן בטוח יותר טובות ולא באמצעות ירי".

 

שר החינוך נפתלי בנט ומנכ"ל משרדו שמואל אבואב ביקרו הבוקר בבית הספר למדעים בג'לג'וליה, שבו נורה התלמיד. "קרה פה מעשה שחצה את כל הקווים האדומים - וזה חמור בצורה בלתי רגילה", אמר בנט. השר שוחח עם מנהלת בית הספר והצוות החינוכי ופגש גם את התלמידים. "כולנו איתכם, מחזקים אתכם ועומדים לרשותכם. אתם לא לבד", הוסיף.

 

שר החינוך בנט עם מנהלת התיכון בג'לג'וליה, הבוקר (צילום: עידו ארז) (צילום: עידו ארז)
שר החינוך בנט עם מנהלת התיכון בג'לג'וליה, הבוקר(צילום: עידו ארז)

 

"מבחינתי בית הספר הזה הוא כמו בית הספר של הילדים שלי, וכל ילד וילדה הם כמו הילדים שלי", הבהיר בנט. "כמו שלא הייתי מוכן שתהיה אלימות בבתי הספר שלהם, כך לא אקבל אותה גם פה".

 

השר הוסיף כי "בית הספר צריך להיות מקום בטוח - לתלמידים ולמורים. הורים צריכים להיות רגועים כשהם שולחים את ילדיהם לבית הספר מדי בוקר. אנחנו, כמערכת החינוך, צריכים להיות חזקים עם כל הקשיים כי הילדים מסתכלים עלינו ושואבים כוח".

 

בעקבות הירי חלק ניכר מהתלמידים לא הגיע לבית הספר. התלמידה איה אבו סנינה סיפרה: "האירוע היה מאוד מפחיד ואני יכולה להבין למה רוב התלמידים והתלמידות לא באו לבית הספר. למרות הכול, אני קוראת לכולם להגיע. לא צריך להרים ידיים, אלא להילחם באלימות".

 

 

 

 

לפנייה לכתב/ת
 תגובה חדשה
הצג:
אזהרה:
פעולה זו תמחק את התגובה שהתחלת להקליד
מומלצים