שתף קטע נבחר

ארגון פשיעה גלגל יותר ממיליארד שקל, כתבי אישום יוגשו מחר

המשטרה אומרת כי התגבשה תשתית ראייתית נגד 13 חברי ארגון פשע, בהם שלושת ראשי הארגון שנעצרו בספרד, שפתחו חברות קש והפיצו חשבוניות מס כוזבות. מחר יוגשו כתבי אישום וכן בקשות להסגירם

 

נזק של כ-280 מיליון שקל. אילוסטרציה (צילום: shutterstock) (צילום: shutterstock)
נזק של כ-280 מיליון שקל. אילוסטרציה(צילום: shutterstock)

חשבוניות פיקטיביות בסך יותר ממיליארד שקל, חברות קש והלבנת הון ענקית שגרמה נזק של מאות מיליוני שקלים לקופת המדינה. בתום חקירה שנמשכה זמן רב וכללה גיוס עד מדינה גובשה תשתית ראייתית נגד 13 מעורבים בפרשת החשבוניות הפיקטיביות, שנחשפה בחודש ינואר האחרון. על פי כתבי האישום, בראש הארגון עומדים האחים יניב, תום והראל בן דוד, שפעלו בספרד, והמדינה תבקש להסגירם. 

 

החקירה החלה בעקבות פיקוח על גורמים שעוסקים בפשיעה כלכלית, והמשטרה הצליחה לגייס כעד מדינה את אחד הבכירים בארגון הפשיעה, שאחריו עקבו במשך תקופה ארוכה. על פי הערכה, הנזק שנגרם למדינה מהעלמת המע"מ של פעילותם נאמד בכ-280 מיליון שקל.

 

משרדי להב 433, שחוקריה השתתפו בחקירה (צילום: אבי מועלם) (צילום: אבי מועלם)
משרדי להב 433, שחוקריה השתתפו בחקירה(צילום: אבי מועלם)

 

עורכי הדין שמייצגים חלק מהנאשמים ()
עורכי הדין שמייצגים חלק מהנאשמים

עו"ד שחר חצרוני (צילום: מוטי קמחי) (צילום: מוטי קמחי)
עו"ד שחר חצרוני(צילום: מוטי קמחי)

חומרי החקירה מצביעים על כך ששלושת ראשי הארגון החשודים, שנעצרו בספרד, מנהלים ארגון פשיעה לכל דבר ועניין העוסק בהלבנת הון והפצת חשבוניות

פיקטיביות. הם עשו זאת על פי החשד באמצעות השתלטות על חברות קש ופתיחת חברות כאלה, שכל מטרתן לתת כיסוי חשבונאי כוזב להעסקת עובדים. במהלך החקירה היה מבצע נרחב לאכיפה כלכלית, ונתפס בו לצורך חילוט רכוש השייך למעורבים בסכום של מעל 30 מיליון שקל. המבצע כולו הוא חלק מהמאבק בהלבנת הון ובארגוני הפשיעה.

 

לפני כחודש נעצרו 29 אנשים בחשד למעורבות בארגון. היום הוגשו הצהרת תובע על ידי היחידה החוקרת ובקשת מעצר עד לתום ההליכים נגד חלק המעורבים. הפרקליטות מתכוונת להגיש בקשה לממשלת ספרד על מנת ששלושת ראשי הארגון יוסגרו ויועמדו לדין בישראל. 

 

"משטרת ישראל תמשיך למקד אכיפה נגד תופעות של פשיעה חמורה, תוך הפעלת מערכי מודיעין וניהול חקירות משותפות עם רשויות אכיפה נוספת לשם חשיפת מבצעי העבירה והעמדתם לדין", נמסר בהודעת המשטרה היום. "היקף הפגיעה הכלכלית לקופת המדינה שביצע ארגון הפשיעה הצטבר לכדי חשבוניות פיקטיביות בסכום של כמיליארד שקל".

 

החקירה התנהלה ביחידה הארצית למאבק בפשיעה הכלכלית (יאל"כ) בלהב 433, במשותף עם חקירות מכס מע"מ ת"א ויחידת יהלום ברשות המיסים, הרשות לאיסור הלבנת הון ומימון טרור, המחלקה לעניינים בינלאומיים בפרקליטות המדינה ובליווי פרקליטות מחוז תל אביב מיסוי וכלכלה.

 

עו"ד אייל אוחיון, שמייצג את אחד הנאשמים, מסר בתגובה: "כתב האישום אשר מיוחס למרשי נופח מעבר לכל מציאות הגיונית וראייתית וסופו להסתיים בקול ענות חלושה". עו"ג עופר אלמוג, שמייצג חשוד נוסף, מסר: "מדובר באדם נורמטיבי ללא עבר פלילי, שבמסגרת עבודתו כנותן שירותי מטבע פרט צ'קים למספר רב של חברות. בשום שלב לא ידע מרשי כי מדובר בחברות שהחשד נגדן מבסס פעילות פיקטיבית על מנת להונות את רשויות המס. אני סמוך ובטוח כי לאחר קבלת חומרי החקירה התמונה תתבהר". עו"ד בני נהרי, שמייצג חשוד אחר בפרשה, אמר שלקוחו מכחיש את כל החשדות.

 

עו"ד שחר חצרוני, שמייצג חשוד אחר, אמר: "מדובר בחשוד אשר מנהל עסק לגיטימי וכל ההתנהלות בו לוותה כל העת על ידי רואה חשבון מוסמך, כך שכוונת הפרקליטות להעמידו לדין אינה מובנת, ונראה כי מדובר בטעות".

 

 

לפנייה לכתב/ת
 תגובה חדשה
הצג:
אזהרה:
פעולה זו תמחק את התגובה שהתחלת להקליד
מומלצים