שתף קטע נבחר

בגלל "פוקסטרוט": רגב לחצה - והשגרירה בפריז לא תשתתף בפסטיבל הישראלי

שרת התרבות זעמה על כך שהסרט "פוקסטרוט", שלדבריה "מוציא דיבתנו רעה ברחבי העולם", יפתח את פסטיבל הסרטים הישראלי בעיר האורות. לאחר שהפעילה לחצים, הורה משרד החוץ לשגרירה עליזה בן נון שלא להשתתף באירוע הפתיחה של הפטסיבל

בעקבות התערבותה של שרת התרבות מירי רגב, משרד החוץ הנחה את שגרירת ישראל בפריז, עליזה בן נון, להחרים את טקס הפתיחה של פסטיבל הקולנוע הישראלי שיתקיים בחודש הבא בעיר האורות. הסיבה - הנהלת הפסטיבל החליטה שהסרט "פוקסטרוט" – שרגב מנהלת נגדו מאבק בשל טענתה שהוא מוציא את דיבתה של ישראל - ייפתח את הפסטיבל.

 

מירי רגב. ממשיכה במאבק נגד הסרט (צילום: מארק ישראל סלם) (צילום: מארק ישראל סלם)
מירי רגב. ממשיכה במאבק נגד הסרט(צילום: מארק ישראל סלם)

פסטיבל הקולנוע הישראלי הוא רק אחד מ-300 אירועי התרבות שיתקיימו ב"שנת השותפות ישראל-צרפת" שתתקיים לאורך 2018 ושעליה החליטו ממשלות שתי המדינות. ממשלת ישראל אף החליטה להקצות לטובת הפרויקט המשותף סכום של 6 מיליון שקל. במסגרת זאת יתקיימו אירועי תרבות צרפתיים בישראל ואירועי תרבות ישראליים בצרפת. מדובר בפרויקט הדגל של שגרירות ישראל בצרפת בשנה הקרובה.

 

ביום רביעי האחרון נפגשה שרת התרבות מירי רגב עם שגרירת ישראל בצרפת עליזה בן נון. במסגרת פגישת עבודה שהתקיימה בין השתיים וצוותה כחלק מההיערכות לתוכנית "השנים המצטלבות" בין ישראל לצרפת, נודע לשרה רגב כי הסרט "פוקסטרוט" צפוי לפתוח את הפסטיבל, זאת בניגוד לסיכומים המוקדמים ובניגוד להמלצת השגרירה.

 

השרה רגב הבהירה כי "אין מקום שמדינת ישראל תתמוך בפסטיבל שנותן במה לסרטים המוציאים דיבתנו רעה ברחבי העולם, ומכיל תכנים שקריים על חיילי צה"ל ואזרחיה".

 

במאי הסרט וצוות השחקנים לאחר הזכייה בטקס פרסי אופיר (צילום: מוטי קמחי) (צילום: מוטי קמחי)
במאי הסרט וצוות השחקנים לאחר הזכייה בטקס פרסי אופיר(צילום: מוטי קמחי)

בשל כך הנחתה שרת התרבות את מנכ"ל משרדה להבהיר למנכ"ל משרד החוץ יובל רותם, שמקצה כספים לפסטיבל, כי לא מתקבל על הדעת שאגף קשרי תרבות ומדע במשרד החוץ ינהל מדיניות עצמאית שמנותקת ממדיניות הממשלה. השרה רגב הודיעה שבכוונתה לעדכן את ראש הממשלה כדי שינחה את משרד החוץ לא לתת לפסטיבל כל תמיכה.

 

בעקבות התערבותה של רגב הורה משרד החוץ לשגרירה שלא להשתתף בטקס הפתיחה של הפסטיבל, זאת על אף שהשגרירות כבר העבירה תמיכה כספית לפסטיבל.

 

ממשרד החוץ נמסר בתגובה: "שגרירות ישראל בצרפת גאה לתמוך בפסטיבל הקולנוע הישראלי בפריז מיום הקמתו. במהלך 18 שנות קיומו של הפסטיבל הוקרנו בו סרטים רבים, המייצגים את מגוון היצירה הקולנועית הישראלית, את חופש הביטוי ואת הפלורליזם של החברה בישראל".

  

 

"השגרירות אינה נוהגת להתערב בשיקולים האמנותיים של הנהלת הפסטיבל, ומכבדת סרטים ויוצרים ישראלים שהוזמנו להשתתף בו. יחד עם זאת, בדצמבר האחרון המליצה השגרירות להנהלת הפסטיבל, כפי שעשתה גם בעבר בהזדמנויות אחרות, על בחירת סרט ישראלי שאינו מעורר מחלוקת, ומתאים לערב הפתיחה החגיגי, הכולל בעיקר קהל תורמים יהודי, הפוקד בנאמנות את הפסטיבל בכל שנות קיומו. הנהלת הפסטיבל, משיקוליה, בחרה שלא לקבל את ההמלצה. לפיכך, הורה משרד החוץ לשגרירה שלא להיות נוכחת בטקס הפתיחה".

 

סרטו של שמוליק מעוז זכה בפרס הגדול של חבר השופטים בפסטיבל ונציה ובפרס אופיר לסרט הטוב ביותר. רגב, שלא צפתה בסרט, טוענת כי הוא פוגע בשמו הטוב של צה"ל ומחריב את החגיגה הגדולה של המאה ה-20, מדינת ישראל. יוצר הסרט שמוליק מעוז והשחקן הראשי ליאור אשכנזי סיפרו שספגו איומים עקב הסתה, לטענתם, של רגב נגדם.

 

לפנייה לכתב/ת
 תגובה חדשה
הצג:
אזהרה:
פעולה זו תמחק את התגובה שהתחלת להקליד
מומלצים