שתף קטע נבחר

תוך יממה: שלושה ניסיונות להחדיר מטענים לבית דין צבאי

פלסטינים עם מטענים ניסו אתמול והיום לחדור ולפגע בבית הדין הצבאי בסאלם שבשומרון. לוחמי מג"ב עצרו בעבר פלסטיני שחשוד בשילוח מפגעים. בחודש אוקטובר האחרון סוכל ניסיון נוסף להחדיר מטען לבית הדין



מטען שנתפס בכניסה לבית הדין הצבאי בשומרון (צילום: דוברות מג"ב) (צילום: דוברות מג
מטען שנתפס בכניסה לבית הדין הצבאי בשומרון(צילום: דוברות מג"ב)

עירנותם של לוחמי מג"ב המוצבים בכניסה לבית המשפט הצבאי בסאלם בשומרון מנעה הבוקר (יום ד') את כניסתם של כמה חשודים שנשאו על גופם מטעני צינור, במטרה לפוצץ אותם בשטח בית המשפט. רק אתמול התרחש אירוע דומה שבו עצרו הלוחמים פלסטיני שניסה להסליק על בגדיו מטען הצינור.

 

על פי התחקור הראשוני, מפקד כיתה (מ"כ) שהיה במקום הבוקר זיהה את אחד החשודים מחזיק דבר מה בידו והחל מולו בנוהל הפשטה. מיד לאחר תחילת הנוהל זיהו הלוחמים חשוד נוסף שהחזיק בשקית בידו. החשוד השליך מיד את השקית ובה אותרו לפחות שני מטענים נוספים.

 

מטען שניסו להחדיר לבית הדין הצבאי (צילום: דוברות מג"ב) (צילום: דוברות מג
מטען שניסו להחדיר לבית הדין הצבאי(צילום: דוברות מג"ב)

הכניסה לבית הדין הצבאי סאלם בשומרון (צילום: דוברות המשטרה) (צילום: דוברות המשטרה)
הכניסה לבית הדין הצבאי סאלם בשומרון(צילום: דוברות המשטרה)

האירוע הזה הפך לשגרה בבית המשפט הצבאי שבשומרון. לוחמי משמר הגבול מודעים כבר תקופה ארוכה לתופעת המטענים ואף הצליחו לגלות את אחד המשלחים, שגם נעצר. פריצת דרך מסוימת הגיעה לפני כחמישה חודשים אז עצרו הלוחמים פלסטיני תושב ג'נין שניסה להיכנס לבית המשפט עם מטען צינור.

 

שלושה ימים לאחר מכן הגיעו שני פלסטינים עם מטענים דומים לרחבת הכניסה לבית המשפט ונעצרו גם הם. בחקירתם התברר כי אחד מהם הוא אחיו של החשוד בשליחת המפגעים, שנעצר שלושה ימים קודם לכן. עוד התברר כי האח נהג להכין את מטעני הצינור (הקלים יחסית להכנה) ולשלוח אחרים לבית הדין במטרה לפגע בתוכו. מאז מעצר האח חלה ירידה באירועי המטענים אך ב-48 השעות האחרונות שוב התגברה התופעה.

 

לפנייה לכתב/ת
 תגובה חדשה
הצג:
אזהרה:
פעולה זו תמחק את התגובה שהתחלת להקליד
צילום: דוברות מג"ב
אחד המטענים שהתגלו היום
צילום: דוברות מג"ב
מומלצים