שתף קטע נבחר

"17 נשיכות שפתיים": שפת הגוף של נתניהו

מעיין בשן, מומחית לשפת גוף, ניתחה באולפן ynet את נאומי ראש הממשלה לאחר פרסום המלצות המשטרה: "בכל פעם שהוא דיבר על מילצ'ן והמתנות, הוא הכניס את היד לכיס"

 

 

"מתוח, ממצמץ - ומסתיר". מעיין בשן, מומחית לשפת גוף, התארחה באולפן ynet וניתחה את הנאומים שנשא ראש הממשלה בנימין נתניהו לאחר המלצת המשטרה להעמידו לדין בגין שוחד בתיקים 1000 ו-2000. צפו בבשן מתארת את שפת הגוף של ראש הממשלה, בשני הנאומים.

 

"אנחנו רואים שהוא עם טונוס שרירים מאוד גבוה ומאוד לחוץ - מה שלא מאפיין אותו", היא טוענת. "הוא בדרך כלל מאוד נינוח, אבל במקרה הזה הוא נשען על הפודיום, ממש נעזר בו כדי להיאחז, כדי לא ליפול כביכול, כמובן שזה מייצג מתח ועצבים".

 

לדבריה, חוסר הנינוחות של נתניהו מתבטא בדרכים נוספות: "ספרתי למעלה מ-17 נשיכות שפתיים. בשפת גוף זה מייצג בלימה עצמית ועצירה כדי לא לפלוט דברים שאסור לו להגיד. דבר נוסף שראיתי שחוזר כל הזמן ולא מאפיין את נתניהו זה מצמוץ עיניים חוזר, שמשקף הסתרה. יכול להיות שהוא מחביא אינפורמציה. ברור לנו שהוא מבין שהמצב שלו לא טוב ושפת הגוף שלו משדרת את זה".

"נתניהו נשען על הפודיום כדי לא ליפול" (צילום: מוטי קמחי) (צילום: מוטי קמחי)
"נתניהו נשען על הפודיום כדי לא ליפול"(צילום: מוטי קמחי)

נאומו בבית ראש הממשלה, מיד לאחר פרסום ההמלצות ( ) ( )
נאומו בבית ראש הממשלה, מיד לאחר פרסום ההמלצות( )

כשנתניהו נדרש להתייחס לסוגיית המתנות שקיבל מהמיליארדר ארנון מילצ'ן, בשן טוענת כי ניתן להבחין בדפוס חוזר בשפת הגוף שלו: "כשביבי מדבר על מילצ'ן והמתנות, הוא מכניס את היד לכיס. ראו את זה  גם בנאום ביום הגשת ההמלצות וגם למחרת. כשהוא דיבר על מילצ'ן - היד אוטומטית נכנסה לכיס. בהקשר לדברים שנאמרו, הכנסת יד לכיס והסתרה של פנים כף היד - היא למעשה הסתרה של אינפורמציה".

 

ומה קורה כשנתניהו מזכיר את המשטרה? "אנחנו רואים עצימת עיניים והידוק שפתיים - נשיכה שלהן אחורה כלפי האוזניים. זה משקף את הכעס שלו".

 

"אני חושבת שנתניהו מבין שזה הסוף, שהמקום שלו לא כזה בטוח", סבורה בשן. "בנאומים הקודמים שלו הוא הרגיש מאוד בטוח ולא הקרין לחץ. במקרה הנוכחי הוא ממש מבוהל ורואים את זה בשפת הגוף שלו".

 

לפנייה לכתב/ת
 תגובה חדשה
הצג:
אזהרה:
פעולה זו תמחק את התגובה שהתחלת להקליד
צילום: מוטי קמחי
ראש הממשלה נתניהו
צילום: מוטי קמחי
מומלצים