שתף קטע נבחר

הרב לוינשטיין על נטיות חד-מיניות: "בעיות מדבירים"

מספר 2 במכינה הקדם צבאית בעלי, שחולל סערה ב"נאום הסוטים" חוזר על דבריו: "עיוות מיני. לקחו טרגדיה של גברים וטרגדיה של נשים בנטיות שלהם והופכים את זה לאידיאולוגיה"

 

 

 

הרב יגאל לוינשטיין, מספר 2 במכינה הקדם צבאית "בני דוד" שבעלי, שחולל סערה ב"נאום הסוטים" ובנאום ה"לא-חמות" שב ומתבטא בחריפות ביחס לקהילת הלהט"ב (לסביות, הומואים, טרנסג'נדרים וביסקסואלים) וקרא "להדביר" את הנטיות החד-מיניות: "אני משוכנע שביום שלא תהיה הסכמה שזה נורמלי, המדע הפיזיולוגי והמדע הפסיכולוגי, אין לו שום בעיה לטפל בבעיה הזאת אבל צריך להגדיר שזאת בעיה. אתם זוכרים, פעם היה מושג כזה 'איידס', כן? כל העולם הרפואי הסתער עליו והצליח להדביר. בעיות מדבירים", אמר לתלמידים במכינה.

הרב יגאל לוינשטיין ()
הרב יגאל לוינשטיין
 

"אין שום קשר בין העיוות המיני הזה או בין המום המיני הזה או הטרגדיה המינית הזאת לבין שאר האישיות", אמר בהקלטה ששודרה בערוץ 10. בסדרת שיעורים שהעביר לתלמידים בחודש האחרון במכינה החשובה ביותר בציונות הדתית, הוא עסק שוב ושוב בנטיות חד-מיניות.

  

לפני כשנה וחצי חולל סערה הרב שחינך אלפי תלמידים, רבים מהם הפכו לאליטה הצבאית של הציונות הדתית, ב"נאום הסוטים". לפני שנה עורר סערה נוספת כשהתייחס בזלזול לנשים בצה"ל בדברים שנשא בפני בוגרי מכינות קדם-צבאיות רגע לפני גיוסם. בעקבות הדברים דרש שר הביטחון אביגדור ליברמן לפטרו ואיים לשלו תקציבים מהמכינה. ראש המכינה, הרב אלי סדן, ביקש להרגיע את הרוחות והרב לוינשטיין לקח פסק זמן. לאחרונה חזר לתפקידו וגם חזר להשמיע את דבריו.

 

"בבתי ספר מגיעים החבר'ה עם הנטיות ההפוכות ומציעים לצעירים טעימה, טעימות מהדברים האסורים", אמר הרב, "אם ממילא הכל מותר וזה הכול רק סל של גירויים, למה לא גם את הגירוי הזה? מה קרה? תנסה. עכשיו, אנשים שאין להם גבולות אלא רק ריגושים וחוויות ואקסטרים, אז הם גם מנסים".

 

הרב לוינשטיין מספר מדוע בעידן הליברלי הנוכחי הוא מתקשה לדבריו לשלוח תלמידים לטיפולי המרה. "כולם עסקו בשאלה איך אתה עוזר לילד לחיות עם המצב שלו ולא בשאלה איך אתה עוזר לילד לצאת מהמצב הזה ולהיות אדם רגיל. איך אני יכול להגיד לו - תשמע זה לא טוב, לך לד"ר אליהו אקרמן, הוא יעזור לך לחזור להיות נורמלים. באמריקה תבעו פסיכולוגים על ההצעה הזאת".

 

אתמול פרסמו ראשי המכינה גילוי דעת שבו תקפו את הפרסומים בתקשורת. "לצערנו הרב, לאחרונה התפתחה לה פרקטיקה של תלישת משפטים מניפולטיבית מתוך שיעורים שנאמרו בין כותלי בית המדרש והפיכתם לאייטם חדשותי, נטול הקשר ורקע מתאים. הדברים מגיעים לכדי השחרת פנינו ועיוות דמותנו".

 

השיעורים האחרונים של הרב לוינשטיין עוסקים כמעט כולם במתח שבין הציונות הדתית לפמיניזם, ערכים ליברליים מסוימים וזהות מינית.

 

בתגובה לדברים לא נמסרה התנצלות מהמכינה: "השיעור המדובר נאמר באופן מכבד ולא פוגעני והוא נובע מהכרת העובדות במציאות מתוך ניסיון של סיוע ועזרה לתלמידים. הדברים שצוטטו מבטאים דעה לגיטימית המבקשת לזעוק את חובתה של האנושות. הניסיון מוכיח שבפעמים רבות ניתן לעזור לבעלי נטיות הפוכות לחזור להיות אנשים רגילים".


פורסם לראשונה 15/02/2018 21:58

 

לפנייה לכתב/ת
 תגובה חדשה
הצג:
אזהרה:
פעולה זו תמחק את התגובה שהתחלת להקליד
הרב יגאל לוינשטיין. ארכיון
מומלצים