שתף קטע נבחר

"אין חשד להריגה": שוחרר נהג המשאית שפגע ברכבי החיילים

המשטרה החליטה לא לערער על החלטת בית המשפט לשחרר את אנור אבו זינה ממזרח ירושלים, שנהג במשאית שפגעה ברכבי החיילים בכביש 6 מוקדם יותר השבוע. שניים מהחיילים נהרגו. אבו זינה שוחרר למעצר בית. בינתיים הקטל בדרכים נמשך: הולכת רגל נהרגה בחדרה

 

 

 

 

המשטרה לא הגישה ערעור על החלטת השופט ארז מלמד מבית משפט השלום בפתח תקווה, ואנור אבו זינה, נהג משאית ממזרח ירושלים שנעצר לאחר התאונה הקטלנית בכביש 6 שבה נהרגו שני חיילי צה"ל מוקדם יותר השבוע, שוחרר הבוקר (ו') למעצר בית בן חמישה ימים.

 

בדיון הראשון טען נציג המשטרה כי קיים חשד להריגה. אלא שביום ד' מתח השופט מלמד ביקורת על התנהלות המשטרה. "אני סבור כי קיים חשד סביר הקושר לעבירות של נהיגה בחוסר זהירות, אי שמירה על רווח ונהיגה בקלות ראש ולא חשד לעבירת הריגה", אמר.

נהג המשאית, אנור אבו זינה (צילום: דנה קופל) (צילום: דנה קופל)
נהג המשאית, אנור אבו זינה(צילום: דנה קופל)

התאונה אירעה בזמן ששלושה רכבי האמר עשו את דרכם מאימון בצפון לבסיס בדרום. הם עצרו בצד הדרך לאחר שאחד הנהגים הרגיש רעידות בהאמר כשהגיע למהירות של 40 קמ"ש. גם שאר כלי הרכב עצרו בעקבותיו. ההאמר הראשון ירד לשול וכמעט השלים עצירה מוחלטת. שני כלי הרכב האחרים החלו גם הם בירידה לשול במהירות איטית, ובשלב זה התנגשה המשאית בעוצמה אדירה בהאמר השלישי – אף שעל פי עדויות חבריו הוא אותת. הרכב נמעך לחלוטין. הפגיעה גרמה לתאונת שרשרת בין שלושת כלי הרכב הצבאיים. המשאית פגעה גם בג'יפ השני שהסתובב סביב צירו בשל העוצמה.

ההרוגים בכביש 6: סמ"ר בר יעקוביאן, סמ"ר אשטו טספו ()
ההרוגים בכביש 6: סמ"ר בר יעקוביאן, סמ"ר אשטו טספו
זירת התאונה: כביש 6 ()
זירת התאונה: כביש 6

התאונה בחדרה הבוקר (צילום: תיעוד מבצעי מד"א) (צילום: תיעוד מבצעי מד
התאונה בחדרה הבוקר(צילום: תיעוד מבצעי מד"א)
אחד ההרוגים ישב בהאמר השלישי וההרוג הנוסף בהאמר השני. שאר החיילים נפצעו - אחד באורח קשה, אחד באורח בינוני והיתר קל.

  

אתמול קבע השופט כי המסמך המשטרתי החדש שהוגש מחליש את עוצמת החשד הסביר נגד החשוד והחליט לשחררו למעצר בית. "כפי שטענו, השיירה של הרכבים לא התנהלה כפי שמצופה במהלך נסיעה בכביש 6", אמר סנגורו של אבו זינה, עו"ד צפריר יגור.

 

בינתיים, הקטל בדרכים נמשך. הבוקר נהרגה הולכת רגל כבת 50 מפגיעת רכב ברחוב הרברט סמואל בחדרה. פרמדיקים של מד"א הגיעו למקום ונאלצו לקבוע את מותה. חובש רפואת חירום במד"א שי קלי סיפר: "כשהגענו למקום ראינו אישה כבת 50 שוכבת על הכביש סמוך למשאית, מחוסרת הכרה עם חבלת ראש קשה מאוד. היא הייתה ללא סימני חיים ובתוך זמן קצר נאלצנו לקבוע את מותה".

 

לפנייה לכתב/ת
 תגובה חדשה
הצג:
אזהרה:
פעולה זו תמחק את התגובה שהתחלת להקליד
מומלצים