שתף קטע נבחר

 

קריסת המנוף הקטלנית: "ההפקרות באתרי בנייה גובה מחיר לא רק מפועלים"

בעקבות מותה של נהגת בת 52 בכפר סבא טוענת עמותת "קו לעובד" כי קבלנים רבים מפעילים מנופים ישנים שהפיקוח עליהם רופף. הפורום למניעת תאונות עבודה: "הכתובת הייתה על הקיר, התחום הזה פרוץ"

 

קריסת המנוף בכפר סבא, היום    (צילום: יאיר שגיא, רענן בן צור ועמית הובר)

קריסת המנוף בכפר סבא, היום    (צילום: יאיר שגיא, רענן בן צור ועמית הובר)

סגורסגור

שליחה לחבר

 הקלידו את הקוד המוצג
תמונה חדשה

שלח
הסרטון נשלח לחברך

סגורסגור

הטמעת הסרטון באתר שלך

 קוד להטמעה:

 

"זה היה עניין של זמן עד שההפקרות בתוך אתרי הבניה תזלוג החוצה ותתחיל לגבות מחיר יקר גם מהציבור ולא רק מהפועלים", כך נמסר היום (א') מעמותת "קו לעובד" בעקבות קריסת המנוף בכפר סבא שגרמה למותה של נהגת בת 52.

 

על פי העמותה, בשמונה השנים האחרונות קרסו 21 מנופים בישראל, אולם על חלק מהאירועים דווח למשרד העבודה – האחראי על הבטיחות באתרים - רק שנים לאחר מכן. "כמעט מחצית מקריסות העגורנים התרחשו בקרב מנופים ישנים שיוצרו בשנות ה-70 וה-80", נטען. "לפי מסמך שהכין מרכז מחקר ומידע של הכנסת... יש רק שישה בודקים שאחראים על בדיקה בטיחותית של כ–1,800 מנופים בישראל".

 

עוד טוענת העמותה כי קיים חוסר תיאום בין משרד העבודה לבין משרד התחבורה וכתוצאה מכך פעילים כיום יותר מ–350 מנופים ללא רישיון, ולא ברור אם הם תקינים בטיחותית.

 

זירת הקריסה של המנוף, היום בכפר סבא:

 (צילום: יאיר שגיא) (צילום: יאיר שגיא)
(צילום: יאיר שגיא)

 (צילום: יאיר שגיא) (צילום: יאיר שגיא)
(צילום: יאיר שגיא)

 (צילום: תיעוד מבצעי מד"א) (צילום: תיעוד מבצעי מד
(צילום: תיעוד מבצעי מד"א)

 (צילום: תיעוד מבצעי מד"א) (צילום: תיעוד מבצעי מד
(צילום: תיעוד מבצעי מד"א)

האירוע התרחש אחר הצהריים סמוך לאתר בנייה ברחוב השרון בכפר סבא. המנוף קרס על מכונית של שיצאה מחניון המרכז המסחרי וגרם למותה של הנהגת. לאחר מכן עיכבה המשטרה את מפעיל המנוף (בן 60 מבנימינה), את האחראי על האתר ואת אחראי הבטיחות.

 

מייסד הפורום למניעת תאונות עבודה, ראובן בן שמעון, מסר: "כמו במקרים קודמים, גם הפעם הכתובת הייתה על הקיר. רק לפני שנה קרס עגורן צריח בבת ים. מדינת ישראל מובילה בכמות תאונות העבודה והמקרים המסוכנים, פי שבעה מבריטניה ופי 2.5 ממדינות ה-OECD. רק מתחילת 2018 נהרגו שבעה פועלי בניין, והנה הפעם מצאה את מותה עוברת אורח תמימה.

 

"תחום אחזקת המנופים ועגורני הצריח בישראל פרוץ. רוב המנופים ישנים, בני עשרות שנים, והקבלנים חוסכים במקום לרכוש ציוד חדש ומודרני. יש מעט מאוד בודקים מוסמכים שאחראים על עשרות אלפי מנופים ועגרוני צריח. תחום הרישיונות של מנופאים פרוץ ויש מאות מנופאים שעובדים עם רישיונות מזויפים. למעשה מדינת ישראל ומשרד העבודה נוקטים מדיניות מכוונת של תת-אכיפה שגובה מחיר דמים כבד בענף הבנייה. היום היו גם רוחות עזות בכל רחבי הארץ ולא ברור אם וכיצד בוצעו עבודות במנופים ברוחות העזות כולל באתר הספציפי".

 

לפנייה לכתב/ת
 תגובה חדשה
הצג:
אזהרה:
פעולה זו תמחק את התגובה שהתחלת להקליד
צילום: תיעוד מבצעי מד"א
קריסת המנוף בכפר סבא
צילום: תיעוד מבצעי מד"א
מומלצים