שתף קטע נבחר

ניצחון לטייקון יפני: זכה באבהות על 13 ילדיו מפונדקאיות

בית משפט בתאילנד פסק שיפני עשיר שהביא לעולם 13 ילדים בעזרת 9 נשים פונדקאיות הוא אביהם החוקי והאפוטורופוס היחידי של כל הילדים: "לעותר יש יציבות מקצועית והכנסה רבה כדי לגדל את כל הילדים"

יורש ונשיא של חברה ידועה שנסחרת בבורסה של יפן. מיטסוטוקי שיגטה  ()
יורש ונשיא של חברה ידועה שנסחרת בבורסה של יפן. מיטסוטוקי שיגטה

 

ניצחון גדול ל"יצרן התינוקות": בית משפט בתאילנד פסק היום (יום ג') לטובתו של גבר יפני שהביא לעולם 13 ילדים בעזרת נשים פונדקאיות ומסר שהוא אביהם החוקי של הילדים והאפוטרופוס היחידי שלהם.

 

עוד חדשות מעניינות מהעולם בדף הפייסבוק של דסק החוץ

 

הסיפור כולו החל ב-2014, כשמשטרת תאילנד גילתה 13 תינוקות שנולדו לאזרח יפני בעזרת תשע נשים פונדקאיות תאיות ופתחה בחקירה בחשד לסחר בתינוקות. הילדים הועברו לבתי אומנה, והגבר היפני פנה לבית משפט בתחילת 2015 והגיש בקשה למשמורת על כל הילדים.

 

הטייקון היפני יגדל את כל 13 ילדיו בארצו (צילום: AP) (צילום: AP)
הטייקון היפני יגדל את כל 13 ילדיו בארצו(צילום: AP)

זרעיו של הגבר הופרו בביציות שנתרמו והועברו לרחם של הנשים הפונדקאיות ב-2013, כך מסר בית המשפט בהודעה לתקשורת. לפי שעה לא ברור מי תרם את הביציות לאזרח היפני, מיטסוסוקי שיגטה. משטרת תאילנד מסרה בעבר ששיגטה שילם בין 9,300 ל-12,500 דולר לכל אישה שנשאה ברחמה את ילדו.  

 

הפרשה שטלטלה את ענף הפונדקאות בתאילנד

הפרשה עלתה לכותרות בעולם והאירה זרקור על תעשיית הפונדקאות בתאילנד, שברובה לא מפוקחת על ידי הרשויות. בעקבות הפרשה החלו הרשויות לפשוט על מרפאות ובהמשך אסרו על פונדקאות מסחרית.

 

שיגטה קיבל מבית המשפט חזקה על 13 הילדים, בעיקר בגלל מצבו הכספי והמקצועי היציב. כמו כן, בית המשפט בתאילנד לא מצא שום קשר בינו לבין סחר בבני אדם. נימוק נוסף של בית המשפט לפסיקה לטובתו של היפני היה שלגדול עם ההורה הביולוגי יהיה לטובת הילדים.

 

"העותר הוא יורש ונשיא חברה ידועה מאוד שנסחרת בבורסה ביפן, הוא בעלים ומחזיק במניות של חברות רבות ומקבל מחברה אחת דיבידנדים בסכום של יותר ממאה מיליון באט תאי (3.18 מיליון דולר) לשנה, דבר שמעיד שלעותר יש יציבות מקצועית והכנסה מרובה כדי לגדל את כל הילדים", מסר בית המשפט. "לפיכך, נפסק שכל 13 הילדים הם הילדים החוקיים של העותר... והעותר הוא האפוטרופוס היחידי שלהם". בית המשפט לא מסר יותר מדי פרטים על העותר היפני. לפי כמה פרסומים, שיגטה הוא בן 28 וגידל בעבר ילדים אחרים שלו שנולדו מנשים פונדקאיות בקמבודיה וביפן.

 

עורך דינו של העותר, קונג סורייאמונטון, אמר שהלקוח שלו מתכנן לגדל את 13 הילדים, כולם כבני ארבע, ביפן. כשנשאל מדוע רוצה מרשו לגדל כל כך הרבה ילדים, השיב הפרקליט: "יש לו סיבות אישיות ועסקיות. הוא נולד למשפחה גדולה, אז הוא רוצה שהילדים שלו יגדלו ביחד".

 

תאילנד סערה בשנת 2014 עם כמה שערוריות שקשורות לסוגיית הפונדקאות. במקרה אחד נטשו בני זוג אוסטרלים תינוק שהביאו לעולם באמצעות פונדקאית כיוון שנולד עם תסמונת דאון. הם לקחו איתם בחזרה לאוסטרליה את אחותו התאומה הבריאה.

 

בשנת 2015 העבירה תאילנד חוק שאוסר פונדקאות מסחרית, מהלך שאילץ מרפאות מקומיות רבות לעבור לפעול בקמבודיה. מאוחר יותר נאסרה גם שם הפונדקאות, והמרפאות עברו ללאוס.

 

לפנייה לכתב/ת
 תגובה חדשה
הצג:
אזהרה:
פעולה זו תמחק את התגובה שהתחלת להקליד
נולד למשפחה גדולה. מיטסוטוקי שיגטה
מומלצים