שתף קטע נבחר

פילבר על יחסי נתניהו והתקשורת: "אמרתי שזה ייגמר או בפיצוץ גרעיני או בהפסקת אש"

עד המדינה בתיק 4000 התראיין בשנה שעברה על ראש הממשלה ואמר: "המערכת נמצאת בטרלול משני הצדדים - התקשורת והפוליטיקאים". נתניהו אמר בריאיון בקיץ האחרון: "פילבר ישר וערכי, שום דבר לא ייצמד אליו"

 

 

 

שלמה פילבר, המנכ"ל המושעה של משרד התקשורת שחתם אמש (יום ג') על חוזה עד מדינה וצפוי להעיד נגד בנימין נתניהו בתיק 4000, התייחס לפני פחות משנה ליחסים הנפיצים בין ראש הממשלה לבין התקשורת בארץ. "כל קרב הטיטאנים בין ראש הממשלה לתקשורת - אמרתי שזה ייגמר או בפיצוץ גרעיני או בהפסקת אש", אמר פילבר בחודש מאי שעבר לאילנה דיין בפסטיבל "שובר מסך" בחוג לתקשורת של המכללה האקדמית עמק יזרעאל. "בשביל ריב צריך שניים. שכל צד יסתכל אצלו בבית איך הוא מנטרל את האש. יש פה דיס-פרופורציה וחוסר איזון בדרך שבה התקשורת מסקרת את ראש הממשלה ואת סביבתו".

 

  

 

הוא התייחס גם למראיינת עצמה, לרמת השיח בתקשורת ולתגובה הקיצונית שהעביר ראש הממשלה אחרי תחקיר ששידרה עליו: "הציבור לא חושב שאת שמאלנית. אני לא חושב שראש הממשלה או נציגיו התכוונו לזה אלא בצורה מטאפורית. השיח הציבורי הפך אלים והתקשורת מלבה אותו לא מעט.

 

"היה את עולם הטוקבקים שזה היה עולם של אנונימיים. יש נשיא ארה"ב שמדבר כיום ככה. העולם השתנה במובן הזה. אם הייתי מקבל תגובה כזו במשרד התקשורת, לא הייתי מקבל אותה. המערכת נמצאת בטרלול, משני הצדדים – התקשורת והפוליטיקאים".

 

 

נתניהו ופילבר (צילום: רויטרס, אוראל כהן) (צילום: רויטרס, אוראל כהן)
נתניהו ופילבר(צילום: רויטרס, אוראל כהן)

 

 

על הקמפיין המוצלח שניהל לנתניהו לפני הבחירות האחרונות אמר פילבר: "אני ניהלתי את מערכת הבחירות האחרונה של נתניהו ואני איתו ארבע מערכות בחירות. התקשורת התגייסה, יצאה מהארון, ואמרה: אנחנו נפעל שהוא לא יהיה ראש ממשלה. זה אנטי דמוקרטי. זה נגד כל כללי הדמוקרטיה. זה נגד הרצון הציבורי. התקשורת גם עשתה את זה בטיפשות וניצלתי את זה בחמישה ימים לעלות מ-20 מנדטים ל-30 מנדטים, כולל הסמסים. חלק מהאנשים האלה עד היום לא הפנימו שהבוחר החליט אחרת מהם. הם קמים כל בוקר עם תחושת שליחות שהם צריכים להשלים את מה שהם לא הצליחו להשלים אז".

 

על ההיבטים הכלכליים בתקשורת כיום אמר פילבר: "הטלוויזיה המסחרית הייתה באזור נוחות במשך 20 שנה. היו מיליארד שקל שהיו מחולקים בין הזכייניות. אנחנו נמצאים בעולמות שהקופה מתחילה להתרוקן והכסף עובר לדיגיטל. כמדיניות ממשלתית אנחנו רוצים תחרות. אנחנו לא רוצים להחליש את כולם.

 

"החוק (הרשות השנייה, ר"נ) יסתיים ב-2020 אחרי שנתניהו ייבחר לקדנציה הבאה וזה יהיה כבר לא רלוונטי. אני תמיד אומר לנתניהו שתקשורת אובייקטיבית זה 50 אחוז בעדך ו-50 אחוז נגדך. נגיד ימין שמאל. אחר כך תפקידה של התקשורת הוא לבקר את השלטון אז סביר שגם אלה שהיו בעדך יבקרו אותך. אז הוא מחייך ואומר: בוא נתחיל ב-80 מול 20".

 

פילבר ישמש עד מדינה בתיק שעניינו חשד ליחסי שוחד בין סביבתו של ראש הממשלה לבין בכירי חברת "בזק" ופורטל "וואלה", והאפשרות שבין השאר ניתן סיקור אוהד לנתניהו ומשפחתו תמורת קידום אינטרסים כלכליים של החברות.

 

פילבר, סנגוריו והקצונה הבכירה של המשטרה - ראש אגף החקירות, ניצב גדי סיסו, ומפקד היחידה הארצית למאבק בפשיעה הכלכלית, אלי אסייג - התכנסו אתמול במשך שעות ארוכות במשרדי להב 433 כדי לסכם את פרטי ההסכם. פילבר העביר לחוקרים ראשי פרקים וחשף בפניהם את החומרים שעליהם הוא יכול להעיד בקשר למעורבים. הוא דרש שלא יוטל עליו עונש מאסר בפועל - וככל הנראה דרישתו נענתה בחיוב.

 

בקיץ האחרון התראיין ראש הממשלה נתניהו לערוץ 20 ונשאל על העובדה שמקורבים אליו, כגון פילבר ודוד שמרון, נחקרים במשטרה, ועל הסיכוי שהדבר יסבך אותו. נתניהו ענה: "אני מכיר אותם כאנשים ישרים, אנשים ערכיים, ואני בטוח, אין לי שום ספק, שלא יהיה שום דבר שייצמד אליהם. שום דבר. אני בטוח בזה".

 

לפנייה לכתב/ת
 תגובה חדשה
הצג:
אזהרה:
פעולה זו תמחק את התגובה שהתחלת להקליד
צילום: רויטרס, אוראל כהן
נתניהו ופילבר
צילום: רויטרס, אוראל כהן
מומלצים