הרכבת: הפעלת הקו המהיר לי-ם תידחה בחצי שנה
רכבת ישראל בדיווח לבורסה: "טרם התקבלו כל האישורים הרגולטוריים הנדרשים לצורך הפעלת הקו. לפיכך, הפתיחה תידחה"
פתיחת הקו המהיר של הרכבת בין תל אביב לירושלים צפויה להידחות בכחצי שנה. כך עולה מדיווח של רכבת ישראל שנמסר הבוקר (יום ד') לבורסה לניירות ערך בתל אביב.
"החברה מדווחת כי נכון למועד זה, טרם התקבלו כל האישורים הרגולטוריים הנדרשים לצורך הפעלת הקו לשימוש מסחרי לנוסעים כמפורט בדוח התקופתי. לפיכך, להערכת החברה, הפעלה כאמור צפויה להידחות בכשישה חודשים וזאת בכפוף לקבלת כל האישורים כאמור", לשון הודעת החברה.
בדיון שערך אתמול מפכ"ל המשטרה בדבר הפעלת הקו המהיר לירושלים, שבו השתתפו אנשי רכבת ישראל וגם נציגי שאר כוחות ההצלה, הוגדרו האמצעים הבטיחותיים הנדרשים והאימונים ההכרחיים לשם הפעלתו המסחרית המלאה של הקו.
בינתיים, העבודות בקו נמשכות, ובימים אלה הופסקה תנועת הרכבות בין תל-אביב לחיפה בשל עבודות באזור הרצליה.
ברכבת נערכים להפעל הקו. נסיעות המבחן בקטעי הקו המחושמלים כבר החלו, הסמכת הנהגים נמצאת בעיצומה וצוותי תחנת ירושלים-נבון משלימים את ההכנות לפתיחת התחנה. החל מהשבועות הקרובים יתקיימו נסיעות מבחן, אימונים והדגמות לאורך הקו, בכלל זה עם נוסעים, באישור מיוחד של המשטרה וכוחות הבטיחות.
מנכ"ל "15 דקות", גיל יעקב, אמר בתגובה להודעת הרכבת: "דחיית פתיחת קו הרכבת המהיר מחייבת את משרד התחבורה לתת פתרונות לנוסעי התחבורה הציבורית, שתקועים בפקקים בדרך לירושלים. ההתעקשות של שר התחבורה ישראל כץ שלא להקצות נתיב לתחבורה ציבורית בכיביש ירושלים תל אביב היא תמוהה, פוגעת במחצית מהנוסעים בכביש בשעות העומס ומעודדת נסיעה ברכב פרטי.
בנוסף, על משרד התחבורה לנצל את מחצית השנה הקרובה ולקדם קווים מהירים לתחנה המרכזית בירושלים מהשכונות השונות ברחבי העיר. זמני הנסיעה בתחבורה הציבורית בירושלים הם ארוכים ואינם מעודדים מעבר לתחבורה ציבורית".