שתף קטע נבחר

כחלון: "עננה כבדה ולא נעימה, אבל רק ליועמ"ש סמכות להגיש אישום"

איש המפתח בקואליציה של ראש הממשלה הודה: "אנחנו בתקופה לא סימפטית". עם זאת, יו"ר כולנו ביקש שוב לחכות להכרעת היועמ"ש

אחד מאנשי המפתח בקואליציה של נתניהו, יו"ר כולנו משה כחלון, התייחס הערב (יום ד') לתיקי ראש הממשלה בביקור שערך היום במגדל העמק. "זה לא סוד ואי אפשר להתעלם מהעננה הכבדה והלא נעימה", אמר שר האוצר כחלון. "כשרים בממשלה וכאנשי ציבור אנחנו בתקופה לא סימפטית ולא נעימה. מצד שני אנחנו במדינת חוק והחוק אומר שיש אדם אחד במדינת ישראל שהחוק הסמיך אותו להגיש או לא להגיש כתב אישום, וזה היועץ המשפטי לממשלה".

נתניהו וכחלון (צילום: אלכס קולומויסקי) (צילום: אלכס קולומויסקי)
נתניהו וכחלון(צילום: אלכס קולומויסקי)

איש סודו של נתניהו, מנכ"ל משרד התקשורת המושעה שלמה פילבר, מסר היום לחוקרי תיק 4000 עדות ראשונה לאחר שהפך לעד מדינה בפרשה. "לא קיבלתי שום טובת הנאה אישית, תמרנו אותי לשם", אמר פילבר לחוקרים פעם אחר פעם. לפי ההסכם, הוא לא יישלח למאסר, יועמד לדין משמעתי בלבד ולא לדין פלילי ויורחק משירות המדינה.

 

פילבר היה מוכן לשמור על גרסתו שנתן ברשות לניירות ערך ולהגן על נתניהו, אך המעצר האחרון בתחילת השבוע והעובדה שהבין כי עשה את מה שעשה עבור סיקור מפרגן לבני הזוג הוביל אותו להחלטה הדרמטית.

שלמה פילבר (צילום: מוטי קמחי) (צילום: מוטי קמחי)
שלמה פילבר(צילום: מוטי קמחי)

במקביל, בעלי בזק שאול אלוביץ' ויועץ ראש הממשלה לשעבר ניר חפץ, החשודים בתיק 4000, עומתו היום ביחידת להב 433 עם מנכ"ל אתר "וואלה" אילן ישועה. ישועה, שמסר כמה פעמים עדות בפרשה, סיפר בעדותו כי אלוביץ' הוא שנתן לו את ההוראה להעניק סיקור מפרגן לראש הממשלה בנימין נתניהו ולבני משפחתו וקישר אותו עם חפץ.

 

מנכ"ל "וואלה" אישר בפני החוקרים כי חפץ היה איש הקשר ללשכת ראש הממשלה וכי אלוביץ' הוא שביקש ממנו להיות עמו בקשר. חוקרי המשטרה הכניסו את אלוביץ' לחדר החקירות וביקשו מישועה בין היתר לחזור על עדותו ולפיה אלוביץ' העביר לו הוראות מפורשות בדבר סיקור מפרגן לבני משפחת נתניהו.

אלוביץ', חפץ וישועה (צילום: אוראל כהן, מוטי קמחי, עמית שעל) (צילום: אוראל כהן, מוטי קמחי, עמית שעל)
אלוביץ', חפץ וישועה(צילום: אוראל כהן, מוטי קמחי, עמית שעל)

 

הנדלר בבית המשפט (צילום: מוטי קמחי) (צילום: מוטי קמחי)
הנדלר בבית המשפט(צילום: מוטי קמחי)

אחר הצהריים הוארך בשישה ימים מעצרם של מנכ"לית בזק סטלה הנדלר ושל מנהל הפיתוח בחברה עמיקם שורר. השופטת רונית פוזננסקי-כץ מבית משפט השלום בתל אביב, שהאריכה את המעצר, התייחסה לפרשה ואמרה בין היתר: "כעת, משהוסר צו איסור הפרסום, ניתן לומר בפה מלא שמדובר בפרשה המקימה חשד סביר ומבוסס ואף מעבר לכך לשחיתות חמורה, כל אחד לפי חלקו, כל אחד לפי תרומתו".

 

לדברי השופטת, "המעשים בוצעו לפי החשד על ידי נושאי תפקידים בכירים במערכת השלטון וחברת בזק".

 

לפנייה לכתב/ת
 תגובה חדשה
הצג:
אזהרה:
פעולה זו תמחק את התגובה שהתחלת להקליד
צילום: אביהו שפירא
שר האוצר משה כחלון
צילום: אביהו שפירא
מומלצים