שתף קטע נבחר

במשך חודשים: קצין צה"ל נאלץ לשרת תחת השפעת קנאביס

קצין בדרגת סרן, שהשתמש בקנאביס רפואי עקב כאבים, נאלץ להגיע תחת השפעת הסם במשך 3 חודשים לבסיסו בקריה. בבקשתו להשתחרר מהשירות צוין: "זאת התעללות לבצע כך את עבודתו". הליך משפטי הוביל לשחרורו

 

אילוסטרציה (צילום: shutterstock) (צילום: shutterstock)
אילוסטרציה(צילום: shutterstock)

קצין בצה"ל בדרגת סרן נאלץ במשך חודשים להגיע מדי יום לבסיסו תחת השפעת סמים. רק לאחר שהקצין פעל בדרך משפטית, הוחלט לשחרר אותו משירות הקבע שלו.

 

הקצין סבל בשנים האחרונות מבעיות אורתופדיות קשות לאחר שנפצע בעת היותו לוחם בתחילת השירות הצבאי. שלושה חודשים לפני ההחלטה לשחררו, אישרו לו רופאיו להשתמש בקנאביס לצורך הקלה על כאביו בתדירות יומית. ההשפעה של הסם חלחלה עמוק ליום עבודתו בבסיס, ועוד קודם לכן כשהעביר את זמן הנסיעה הארוך מביתו בדרום עד ליחידתו בבסיס הקריה בתל אביב.

 

בפנייה הראשונית לגורמי הצבא בתחינה להתיר את הקצין משירות הקבע צוין כי "הקצין מצוי במצב בלתי אפשרי שלפיו הוא נדרש להתייצב בהוראת ראש תחום רפואה תעסוקתית בצה"ל ליחידתו בקריה למשך ארבע שעות ביום".

 

עוד נאמר אז בפנייה הראשונית כי "עם הגעתו ליחידה הוא סובל מכאבים ומטושטש בשל השפעת הקנאביס הרפואי שאותו הוא נוטל בהוראת רופאיו הצבאיים. המצב הנוכחי הוא בלתי אפשרי ואין זה הגיוני או סביר לאפשר המשכו של המצב במתכונית הנוכחית ולא יום אחד נוסף. מדובר בהתעללות לשמה במשרת איש קבע, שנדרש לסבול כאבים עזים, כשהוא לא כשיר לבצע את עבודתו, גם לשיטת מפקדיו".

 

רק לאחר שהקצין שכר את שירותיו של עו"ד עידן פסח והחל בהליך משפטי, כינסו בצה"ל ועדה מייעצת למקרים מעין אלו שדנה בבקשתו להשתחרר לאלתר מהצבא.

 

עו"ד פסח (צילום: פרטי) (צילום: פרטי)
עו"ד פסח(צילום: פרטי)

בהחלטת הוועדה, שהמליצה לשחרר את הקצין בעוד כשלושה חודשים, נכתב: "לאחר שמיעת דבריהם של גורמי הפיקוד והרפואה הרלוונטיים וחוות הדעת הרפואית בעניין, החליטו חברי הוועדה להמליץ לראש אכ"א להתיר את ההתחייבות של הקצין לשירות קבע מסיבה רפואית.

 

"חברי הוועדה נתנו משקל כבד לכך שנעשו מאמצים על מנת למצוא לקצין תפקיד מתאים, אשר לא צלחו. חברי הוועדה התחשבו גם בתרומתו של הקצין בשירות קבע אך סברו כי לאור מצבו הרפואי והטיפול שאותו הוא מקבל, לא ניתן יהיה למצותו בשירות קבע, הן בטווח הקצר והן בטווח הארוך".

 

ראש אכ"א, אלוף מוטי אלמוז, קיבל בימים האחרונים את המלצת הוועדה המייעצת ואישר את שחרורו של הקצין משירות הקבע.

 

מדובר צה"ל נמסר בתגובה: "המקרה טופל על ידי גורמי המקצוע בצה"ל. לאור הנסיבות הוחלט לשחרר את הקצין מהשירות הצבאי".

 

לפנייה לכתב/ת
 תגובה חדשה
הצג:
אזהרה:
פעולה זו תמחק את התגובה שהתחלת להקליד
מומלצים