שתף קטע נבחר

מצ"ח חוקרת את מות הפלסטיני ביריחו: "ניסה לחטוף נשק ונחשף לגז"

המשטרה הצבאית פתחה בחקירת התקרית ביריחו שבמהלכה נהרג יאסין סראדיח. מתחקיר עולה כי רץ לעבר חיילי צה"ל עם מוט ברזל ונורה, אך לא נפגע. חובשת שבדקה אותו לאחר מעצרו קבעה כי מצבו תקין. צה"ל: "נראה כי נחשף לגז שייתכן שגרם למותו". הלוחמים טענו כי חשו בסכנת חיים

 

 

 

מצ"ח פתחה בחקירת נסיבות מותו של יאסין סראדיח, הפלסטיני שנהרג אתמול לפנות בוקר (יום ה') במהלך פעילות צה"ל ביריחו. בתיעוד שהפיצו הפלסטינים נראה סראדיח רץ לעבר כוח צה"ל כשהוא אוחז חפץ בידו. בסוף הסרטון נראה גם חייל מכה את הפלסטיני עם נשקו. הלוחמים שהיו מעורבים בתקרית צפויים להיחקר ביום ראשון הקרוב.

 

מתחקיר ראשוני שנערך עלה כי במהלך פעילות כוח צה"ל התפתחה הפרת סדר של כ-50 פלסטינים שיידו אבנים, הבעירו צמיגים וזרקו בקבוקי תבערה לעבר הכוחות. במהלך האירוע רץ סראדיח עם מוט ברזל בידו לעבר הכוח, שביצע לעברו ירי ושממנו ככל הנראה לא נפגע.

 

החשוד רץ עם חפץ בידו ()
החשוד רץ עם חפץ בידו

ומופל על ידי החיילים ()
ומופל על ידי החיילים

בהמשך הפעילו החיילים כוח על מנת לעצור את סראדיח, שבנקודה זו ניסה לאחוז ולחטוף את נשקו של אחד החיילים. הוא נעצר, נאזק על ידי החיילים ונבדק על ידי חובשת שקבעה כי מצבו תקין. 

 

עוד עלה בתחקיר כי לאחר מכן המשיך הכוח להשתמש באמצעים לפיזור הפגנות לכיוון הפרת הסדר בסמוך למקום שבו הוחזק המפגין, ונראה שהוא נחשף לגז שייתכן שאף גרם למותו. מצבו הרפואי של סראדיח הדרדר והוא פונה וטופל על ידי כוח צה"ל, שלבסוף קבע את מותו. בחיפוש התברר כי המחבל נשא על גופו סכין.

 

 

בעקבות האירוע ומכיוון שהמחבל מת בעת שכבר היה נתון במעצר בידי כוחות צה"ל, נפתחה חקירת מצ״ח שבמסגרתה ייבחנו נסיבות מותו ותבוצע נתיחה בגופתו. הלוחמים והלוחמות מגדוד לביא הבקעה, שאחראי על גזרת דרום בקעת הירדן, טענו בתחקיר הראשוני כי חשו סכנת חיים מצד הפלסטיני שעורר את חשדם, ולכן עצרו אותו תוך הפעלת כוח כאשר ניסה לחטוף את נשקם.

 

בני משפחתו של הפלסטיני טענו כי הוא הותקף באלימות בידי החיילים שעצרו אותו ונלקח מביתו. לפי הערכות הפלסטינים, סראדיח מת כתוצאה מהמכות שקיבל. במשפחתו הוסיפו כי הוא לא סבל ממחלות קודמות.

 

לפנייה לכתב/ת
 תגובה חדשה
הצג:
אזהרה:
פעולה זו תמחק את התגובה שהתחלת להקליד
מומלצים