שתף קטע נבחר

חגגו מוקדם מדי: 'בוקו חראם' חטף 110 נערות

הרשויות בניגריה הודיעו בשבוע שעבר שעשרות תלמידות שנחטפו מבית ספרן על ידי ארגון הטרור האיסלאמיסטי שוחררו על ידי הצבא, אולם הודעה זו התבררה כלא נכונה. מדובר באירוע החטיפה הגדול ביותר מאז חטף "בוקו חראם" יותר מ-270 תלמידות בית ספר מהעיירה צ'יבוק ב-2014

 

 

משרד המידע של ניגריה הודיע היום (יום א') כי 110 נערות נעדרות לאחר ההתקפה של ארגון הטרור האיסלאמיסטי "בוקו חראם" על בית ספר בעיר דפצ'י שבמדינת המחוז יובה.

 

עוד חדשות מעניינות מהעולם בדף הפייסבוק של דסק החוץ

 

ככל הנראה מדובר באירוע החטיפה הגדול ביותר מאז חטף ארגון הטרור יותר מ-270 תלמידות בית ספר מהעיירה צ'יבוק ב-2014, שעוררה סערה עולמית והעלתה לתודעה את המלחמה בניגריה הנמשכת מזה תשע שנים.

 

קרובי משפחה של נערות שנחטפו בדפצ'י (צילום: רויטרס) (צילום: רויטרס)
קרובי משפחה של נערות שנחטפו בדפצ'י(צילום: רויטרס)
"הממשלה הפדרלית אישרה ש-110 תלמידות המכללה הממשלתית למדעים וטכנולוגיה בדפצ'י, מדינת יובה, עדיין נעדרות, לאחר שמורדים, ככל הנראה מארגון 'בוקו חראם', פלשו ביום שני לבית הספר שלהן", מסר משרד המידע הניגרי.

 

שר המידע ליי מוחמד מסר שהמשטרה והצבא שלחו כוחות לבתי ספר במדינת יובה כחלק מהגברת אמצעי הביטחון, ובשעה שמאמצי חילוץ הנערות הנעדרות בעיצומם.

 

ממשלת מדינת המחוז יובה מסרה ביום רביעי שעשרות תלמידות חטופות חולצו על ידי הצבא - הודעה שהובילה לחגיגות ברחובות. אלא שיום לאחר מכן פורסמה הודעה נוספת שבה נמסר שרוב הנערות מבית הספר בדפצ'ה עדיין נעדרות.

 

ברחה במהלך התקיפה של "בוקו חראם". חסנה מוחמד (צילום: AFP) (צילום: AFP)
ברחה במהלך התקיפה של "בוקו חראם". חסנה מוחמד(צילום: AFP)

שתי נערות שהצליחו לברוח במהלך תקיפת בית הספר (צילום: רויטרס) (צילום: רויטרס)
שתי נערות שהצליחו לברוח במהלך תקיפת בית הספר(צילום: רויטרס)

 (צילום: רויטרס) (צילום: רויטרס)
(צילום: רויטרס)

 (צילום: רויטרס) (צילום: רויטרס)
(צילום: רויטרס)

"בוקו חראם", שכינויו בשפת האוסה הוא "החינוך המערבי הוא חטא", נוסד לפני יותר מעשור כתנועה דתית שהתנגדה להשפעה המערבית, שלטענת מייסד הארגון מוחמד יוסוף הרעילה את נפשות הצעירים נגד האיסלאם.

 

ההתקפות של ארגון הטרור האיסלאמיסטי על בתי הספר בניגריה הן חלק ממלחמתו של "בוקו חראם" בחינוך המערבי שמקבלים תלמידים במדינה האפריקנית. הארגון מבקש להחיל את השריעה בניגריה, הנחלקת באופן כללי לדרום נוצרי ברובו ולצפון מוסלמי, והוא אחראי למותם של כמה אלפי בני אדם מאז 2009.

 

עדי ראייה סיפרו כי המחבלים מ"בוקו חראם" הגיעו לבית הספר בדפצ'י במשאיות ביום שני בערב, לבושים במדי צבא וחמושים ברובים. המחבלים הגיעו לבית הספר ופתחו בירי ללא הבחנה. תלמידות ומורות ברחו לכל עבר, וחלקן התחבאו במהלך הלילה בשיחים - ורק אחר כך חזרו הביתה.

 

משטרת ניגריה והאחראי על החינוך באזור החטיפה הכחישו תחילה את הדיווחים. מפקד משטרת יובה טען כי שום ילדה לא נחטפה: "הם ירו ואז נסעו מכאן. בלילה הם חטפו שלושה אנשים בכפר גיידאם". אבל הורים ועדי ראייה סיפרו לכלי תקשורת בעולם שהבנות נעדרו. כמה הורים סיפרו כי גורמים ברשויות המקומיות איימו עליהם שלא לספר לאיש שאכן הייתה חטיפה. הממשלה המקומית של מחוז יובה הוציאה בהמשך הודעה ובה אישרה כי הצבא הניגרי חילץ לפחות 76 תלמידות מידיו של ארגון בוקו חראם - הודעה שמתבררת היום כלא נכונה.  

 

 

לפנייה לכתב/ת
 תגובה חדשה
הצג:
אזהרה:
פעולה זו תמחק את התגובה שהתחלת להקליד
צילום: AFP
הצליחה לברוח. הנערה חסנה מוחמד מדפצ'י
צילום: AFP
מומלצים