שתף קטע נבחר

תוך חודש: שני הרוגים בהתנגשות באותה משאית חונה

המשטרה דרשה מעיריית באר-שבע להציב תמרור שיאסור חניית משאיות ברחוב מוטה גור בעיר, לאחר שאופנוען נהרג החודש. דבר לא נעשה - והלילה נהרגה צעירה בהתנגשות עם אותה משאית בדיוק

 

 

למה לא הציבו תמרור בעקבות תאונה קטלנית? ב-7 בפברואר נהרג בבאר-שבע רוכב אופנוע שהתנגש במשאית חונה ברחוב מוטה גור בעיר. הלילה (יום ג') נהרגה בת 19 כשהתנגשה באותו רחוב באותה משאית חונה. במשטרה אמרו כי לאחר התאונה הראשונה הם דרשו מעיריית באר-שבע להציב שלט שיאסור על חניית משאיות ברחוב, אך בפועל דבר לא נעשה. בעירייה אישרו כי לבקשת המשטרה הוכנה תוכנית להסדרי תנועה למניעת חניית משאיות באזור. עם זאת, התוכנית עדיין לא יושמה. בעקבות התאונה יוצב רק כעת תמרור האוסר חניה במקום.

 

מתחקור ראשוני של בוחני התנועה לתאונה הלילה עולה כי הצעירה, שנהגה ברכב פרטי, התנגשה במשאית החונה. במשטרה מצאו כי בעל המשאית החנה את רכבו כחוק, כיוון שלא היה כל תמרור המגביל את החניה ברחוב.

 

גם במרס 2013 אירעה תאונה קטלנית ברחוב מוטה גור, גם אז רוכב אופנוע נהרג בהתנגשות עם משאית חונה. בתאונה נהרג סמל אלמוג פרג ז"ל. באתר יזכור נכתב כי אלמוג, בן 21 במותו, חסך כסף לאופנוע, ותכנן לרכוב עליו לבסיס. ארבעה ימים אחרי שקנה את האופנוע הנכסף, בחצות ליל שישי 28 במרס 2014, יצא מביתו לבילוי עם חברים. ברוכבו על האופנוע התנגש במשאית חונה ביציאה מבאר שבע. צוות מגן דוד אדום הוזעק למקום, ביצע בו פעולות החייאה, אך נאלץ לקבוע את מותו.  

התאונה הלילה בבאר שבע. נהג המשאית חנה כחוק (צילום: דוברות מד"א) (צילום: דוברות מד
התאונה הלילה בבאר שבע. נהג המשאית חנה כחוק(צילום: דוברות מד"א)

התאונה לפני חודש. אותו מקום, אותה משאית (צילום: תיעוד מבצעי מד"א) (צילום: תיעוד מבצעי מד
התאונה לפני חודש. אותו מקום, אותה משאית(צילום: תיעוד מבצעי מד"א)

הלילה: נהג המשאית חנה כחוק (צילום: ירון פינקו תיעוד מבצעי מד"א) (צילום: ירון פינקו תיעוד מבצעי מד
הלילה: נהג המשאית חנה כחוק(צילום: ירון פינקו תיעוד מבצעי מד"א)

מקום התאונה, הבוקר (צילום: רועי עידן) (צילום: רועי עידן)
מקום התאונה, הבוקר(צילום: רועי עידן)

הכנה להצבת תמרורים, אחרי התאונה האחרונה (צילום: רועי עידן) (צילום: רועי עידן)
הכנה להצבת תמרורים, אחרי התאונה האחרונה(צילום: רועי עידן)

חובש בכיר במד"א, בוריס גרינשפיין, ופרמדיק מד"א, ג'ורג' ישייביץ, סיפרו: "ראינו רכב פרטי שנמחץ מתחת למשאית, ברכב נלכדה הנהגת. היא הייתה מחוסרת הכרה עם פגיעת ראש ופגיעה רב מערכתית קשה. היא חולצה מהרכב על ידי הכבאים. ביצענו בדיקות רפואיות, היא הייתה ללא סימני חיים ונאלצנו לקבוע את מותה במקום".

 

שמעון זגורי, מתנדב זק"א באר שבע, הוסיף כי הנהגת הייתה בדרכה בחזרה לביתה. הוא אמר כי ההתנגשות אירעה באותה משאית חונה כמו בתחילת החודש וכך אישר איציק לוי, מקבוצת חוקרי ומשחזרי תאונות דרכים.

 

מעיריית באר שבע נמסר בתגובה: "ראשית, עיריית באר שבע משתתפת בצערה הכבד של המשפחה. בעקבות תאונת הדרכים הקטלנית שאירעה בתחילת חודש פברואר ברחוב מוטה גור, אגף התנועה הכין תוכנית להסדרי תנועה הכוללים תמרורים למניעת חניה ועצירת רכבים מעל 4 טון, בקטע טוביהו ועד לרחוב המלכים, בהתאם להמלצת ובקשת משטרת ישראל. התוכנית אושרה על ידי כל הגורמים הרלוונטיים.

 

"בעקבות התאונה הקטלנית שאירעה הלילה, סוכם עם משטרת ישראל כי העירייה תפעל להכין תוכנית המסדירה מניעת חניה ועצירת רכבים כבדים לכל אורכו של רחוב מוטה גור. יש לציין, כי מבדיקה ראשונית לא נמצאו ליקויים הנדסיים במקום, תשתית הכביש תקינה וגם התאורה לאורך הרחוב פעלה. בשלב זה חוקרת משטרת ישראל את התרחשות לתאונה והנסיבות לגרימתה".

 

לפנייה לכתב/ת
 תגובה חדשה
הצג:
אזהרה:
פעולה זו תמחק את התגובה שהתחלת להקליד
צילום: ירון פינקו תיעוד מבצעי מד"א
זירת התאונה, הלילה בבאר-שבע
צילום: ירון פינקו תיעוד מבצעי מד"א
מומלצים