שתף קטע נבחר

אושרה כניסתה של אם לילדה מעזה שמחכה להשתלה ברמאללה

אנעאם אלעטאר בת ה-13 הגיעה לרמאללה לצורך ניתוח השתלת כליה שנתרמה לה על ידי דודה. "לא מוכנה לעבור שום ניתוח כל עוד אימא לא לידי". מתפ"ש: "אחרי כל הבדיקות, האימא קיבלה אישור כניסה לארץ"

 

 

ילדה תושבת עזה שהגיעה לרמאללה לצורך ניתוח השתלת כליה סירבה לעבור את הניתוח משום שאימהּ לא נמצאת איתה בהיעדר אישור כניסה לארץ. בצהריים (יום ד') מתאם פעולות הממשלה בשטחים את כניסת האם. במתפ"ש ציינו כי פעלו במהירות לאחר שקיבלו את הפנייה על האם: "אחרי כל הבדיקות, האימא קיבלה אישור כניסה לארץ בכדי שתלווה את הילדה שלה".

"רוצה לחבק את אמא". הילדה אנעאם אלעטאר ()
"רוצה לחבק את אמא". הילדה אנעאם אלעטאר

הילדה אנעאם אלעטאר בת ה-13 הגיעה לפני כמה ימים לראמאללה כדי לעבור ניתוח השתלת כליה שנתרמה לה על ידי דודה, כאלד אלעטאר. משום שלא סידרו לאמא שלה אישור כניסה לארץ, נקלעה הילדה למצב נפשי מאוד קשה. הילדה אמרה ל-ynet כי היא "לא מוכנה לעבור שום ניתוח כל עוד אמא לא לידי. אם היא לא תגיע אני חוזרת לעזה ומוותרת על ההשתלה".

 

היא הוסיפה כי היא "עדיין מחכה לאמא שתגיע, מתחננת שהיא תבוא. אני לא יכולה לעבור ניתוח אם היא לא תהיה לידי. אני רוצה שהיא תלווה אותי ואת אחיה, הדוד שלי, שמתכוון לתרום לי כליה. מי ישגיח עלינו אחרי שנעבור ניתוח?

 

"אני לא מרגישה טוב ואין לי תיאבון לאכול ולשתות. רוב הזמן אני חושבת על אמא", ציינה. "אם היא לא תגיע אז אני מוותרת על הניתוח וחוזרת לעזה, שיכניסו מישהו אחר במקומי. במקום שיתחשבו במצבי מקשים עליי. אני עדיין ילדה קטנה והתרגלתי שאמא לצידי כל הזמן".

 

הילדה אנעאם המשיכה בדבריה: "הניתוח שאני הולכת לעבור מבחינתי הוא מסוכן. אני מאוד רוצה לראות את אמא שלי ולחבק אותה ולהגיד לה שתשמור על עצמה ועל חמשת האחים שלי. אני לא יודעת מה יהיו תוצאות הניתוח לכן אני זקוקה לאמא ברגעים הכי קשים בחיי".

אנעאם אלעטאר ()
אנעאם אלעטאר

האמא, סלוא אלעטאר, סיפרה: "הייתי אמורה להיות איתה בבית החולים אבל פתאום לא מאפשרים לי. הבת שלי בוכה כל הזמן והיא שואלת עליי, היא לא יכולה לעבור ניתוח בלעדיי. אני היחידה שיכולה להעניק לה את כל מה שהיא צריכה. דודה שנמצא איתה לא יכול לעזור לה בכלום, כי גם הוא עובר ניתוח". היא הוסיפה: "אני מתחננת שיאפשרו לי להגיע לילדה שלי שמחכה לי. היא לא אוכלת ולא שותה, ומצבה הנפשי גרוע. אני חייבת להיות לידה כדי שהניתוח יעבור בשלום. כל יום מצב הילדה מתדרדר".

 

חבר כנסת עבד אלחכים חאג' יחיא (הרשימה המשותפת) התייחס אתמול במליאת הכנסת לעניין. הוא אמר כי "מדובר במקרה לא פוליטי, אלא עניין אנושי. אני מקווה שהגורמים האחראים יטפלו בעניין בצורה מהירה כדי שהאמא תגיע לבת שלה, שמחכה לה בסבלנות". גורמים ברשות הפלסטינית אמרו כי הם "עוקבים אחרי המקרה ועושים הכול לטובת הילדה".

 

כאמור, בצהריים - לאחר פרסום הסיפור ב-ynet - אושר לאם להיכנס ולהיות עם בתה.

 

לפנייה לכתב/ת
 תגובה חדשה
הצג:
אזהרה:
פעולה זו תמחק את התגובה שהתחלת להקליד
מומלצים