שתף קטע נבחר

חשד: עובד בהנהלת בתי המשפט פנה לשופט בניסיון לבטל צו מעצר

היועמ"ש ופרקליט המדינה הורו למשטרה לפתוח בחקירה בעקבות חשד לפיו מספר מעורבים, ובהם עובד בהנהלת בתי המשפט, פנו לשופט ביהמ"ש המחוזי בחיפה בניסיון לביטול צו מעצר שהוצא נגד נאשם. שניים עוכבו לחקירה

היועץ המשפטי לממשלה אביחי מנדלבליט ופרקליט המדינה שי ניצן הורו הערב (יום ד') למשטרת ישראל לפתוח בחקירה המגלה חשד כי מספר מעורבים, ובהם עובד בהנהלת בתי המשפט שאינו שופט, פעלו לשיבוש הליכי משפט והטיית תוצאות משפט. שני חשודים עוכבו לחקירה.

 

הפרשה פורסמה ב"חדשות 2" ובמסגרתה חשד שעובד שמועסק בהנהלת בתי המשפט פנה לשופט אמיר טובי מבית המשפט המחוזי בחיפה וניסה לגרום לביטול צו מעצר שהוצא על פי דין נגד אחד המעורבים. 

 

לפי הדיווח, תחילתה של הפרשה כשנאשם בזיוף וקבלת דבר במרמה קיבל רשות לצאת לחופשה בתאילנד לפני פתיחת משפטו, ושם, לטענתו, הוא נפצע. בשל כך הוא לא התייצב לדיון בעניינו ועל כן נקנס ב-10,000 שקל.  

 

הנאשם טען כי מחלץ שנשלח לתאילנד מטעם חברת הביטוח, פנה בשליחותו לחברו, בכיר בהנהלת בתי המשפט, וזה שוחח עם השופט טובי בניסיון לשכנעו לדחות את המשפט ולבטל את הסנקציות. הבכיר והשופט, כך דווח, החליפו מסרונים ביניהם והאחרון סירב לבקשה וטען: "מדובר בנוכל שנמצא בתאילנד וסיפר סיפורים שעבר תאונת דרכים קשה בתאילנד, אינני סבור שיש אמת בדבריו, הוא מושך זמן שיפוטי רב". ההתכתבויות בין השניים נמשכו לכאורה אולם השופט סירב לשנות את החלטתו.

עו"ד שלומי שרון  ()
עו"ד שלומי שרון
 

הנאשם הציג הודעות וואטסאפ מהן עלה כביכול כי השופט התכתב בעניינו עם אותו בכיר - ודרש שהשופט יפסול את עצמו מניהול התיק. השופט טובי הכחיש את המיוחס לו ואמר: "המסרונים המופיעים בבקשה לפסילה אינם מצויים במכשיר הטלפון שברשותי, תוכן המסרונים אינו זכור לי, ואף איני מזהה בהם את סגנוני. הטענות המועלות בבקשה מחייבות בירור".

 

עו"ד שלומי שרון מסר כי מרשו "מעולם לא עשה מעשה שיש בו משום ניסיון להשפיע על הליך משפטי. הוא לא התערב ולא ביקש בקשה בנוגע להליך משפטי מתקיים, כך גם לא פנה אל שופט בבקשות בנוגע לתיק כזה או אחר. שרבוב שמו לפרשה זו עושה לו עוול של ממש. במהלך שעות הלילה מסר גרסה מלאה ומפורטת וענה על כל השאלות שנשאל. אני משוכנע שלאחר שתבדק גרסתו הוא ישוחרר כבר בשעות הקרובות".

 

לפנייה לכתב/ת
 תגובה חדשה
הצג:
אזהרה:
פעולה זו תמחק את התגובה שהתחלת להקליד
מומלצים