שתף קטע נבחר

נשיא גרמניה: אנחה את הביון לפנות לחמאס לגבי הגופות והישראלים בעזה

פרנק וולטר שטיינמאייר נפגש עם ראשי עמותת "מעבר לקשת" בחנוכת אתר הנצחה לקורבנות עבודות כפייה בעיר ברמן. הם העבירו לו פנייה ממשפחתו של סגן הדר גולדין, והוא הבטיח לפעול במישור המודיעיני

 

שטיינמאייר (שני משמאל) עם אנשי "מעבר לקשת" בטקס בברמן ()
שטיינמאייר (שני משמאל) עם אנשי "מעבר לקשת" בטקס בברמן

נשיא גרמניה פרנק וולטר שטיינמאייר הצהיר אמש (יום ד'') שיורה לשירותי הביון של המדינה ליצור קשר עם ראשי חמאס בעזה, ויבחן אם יוכל לקדם את החזרת גופותיהם של סגן הדר גולדין וסמ"ר אורון שאול המוחזקות ברצועה מאז מבצע צוק איתן, ואת שחרור האזרחים הישראלים שבידי הארגון – אברה מנגיסטו, ג'ומעה אבראהים אבו ענימה והישאם שעבאן א-סייד.

 

שטיינמאייר אמר את הדברים בפגישה עם מנכ"ל תנועת "מעבר לקשת", ציקי אבישר, ועם נשיא התנועה בגרמניה, הרב נתנאל טייטלבוים, במהלך חנוכת אתר הנצחה שהוקם בבונקר "ולנטין" בעיר ברמן לזכר 1,400 קורבנות, חלקם יהודים, שהועבדו בו במהלך מלחמת העולם השנייה בתת תנאים כדי לבנות צוללות למשטר הנאצי.

אברה מנגיסטו, אורון שאול והדר גולדין ()
אברה מנגיסטו, אורון שאול והדר גולדין

ג'ומעה אברהים אבו ענימה ()
ג'ומעה אברהים אבו ענימה

שטיינמאייר, שנתן את חסותו לאירוע, התבקש על ידי אבישר והרב טייטלבוים - בשם משפחות גולדין ושאול - לסייע בהפעלת לחץ על חמאס עזה להשיב את הגופות והעצורים המוחזקים בניגוד לאמנת ז'נווה.

 

אבישר מסר לנשיא הגרמני מכתב מד"ר שמחה גולדין, אביו של הדר, וציין כי משפחות גודלין ושאול מבקשות להיפגש איתו בברלין.

 

הנשיא שטיינמאייר גילה בקיאות בנושא והזכיר שהתרומה של גרמניה יכולה להתבצע במישור המודיעיני ומאחורי הקלעים. הוא הבטיח שיתייעץ עם אנשי הביון הגרמני, שבעבר תיווכו בעסקאות שבויים והחזרת גופות בין ישראל לחיזבאללה. הוא ביקש לקבל החומרים בעניין.

 

לפנייה לכתב/ת
 תגובה חדשה
הצג:
אזהרה:
פעולה זו תמחק את התגובה שהתחלת להקליד
מומלצים