שתף קטע נבחר

עלה על המדרכה, דורס שוטר וממשיך לדרוס חיילים. חשד לפיגוע בעכו

נהג פגע בשוטר מג"ב ברחוב יהושפט בעכו ודרס לאחר מכן שני חיילים ואזרח סמוך לתחנת הרכבת בעיר. פרמדיקים של מד"א טיפלו בארבעה שנפגעו באורח קל עד בינוני. השוטר ירה בנהג ופצע אותו בינוני-קשה. לפי עדויות, הנהג החל במסע הדריסה לאחר שקיבל דו"ח תנועה. צפו בתיעוד משתי הזירות

 

חשד לפיגוע: נהג רכב דרס היום (א') ארבעה בני אדם, בהם שני חיילים, סמוך לתחנת הרכבת בעכו. הארבעה נפצעו קל עד בינוני. שוטר מג"ב שנפגע על-ידי הרכב הספיק לירות לעבר הנהג ולנטרל אותו. המשטרה חוקרת חשד כי מדובר בפיגוע.

 

במד"א התקבל דיווח ראשוני בשעה 11:37 על רכב שפגע בבן אדם אחד ברחוב יהושפט בעיר והמשיך בנסיעה עד שהגיע סמוך לתחנת הרכבת ופגע בשלושה נוספים. פרמדיקים של מד"א הגיעו למקום ופינו ארבעה צעירים כבני 20 למרכז הרפואי לגליל בנהריה. הנהג הדורס, בשנות ה-20 לחייו, פונה במצב בינוני עד קשה.

הרכב הפוגע משתולל בעכו ()
הרכב הפוגע משתולל בעכו

רגע דריסת אחד החיילים ()
רגע דריסת אחד החיילים

זירת האירוע (צילום: איחוד הצלה) (צילום: איחוד הצלה)
זירת האירוע(צילום: איחוד הצלה)

 (צילום: איחוד הצלה) (צילום: איחוד הצלה)
(צילום: איחוד הצלה)

ד"ר בני רביב, מנהל המחלקה לרפואה דחופה במרכז הרפואי לגליל, עדכן: "ארבעה הולכי רגל נפגעו באירוע ומצבם קל עד בינוני. שניים סובלים מפגיעות ראש ושניים בצלעות. הנהג נפגע בגפיים מירי ומצבו בינוני-קשה".

 

לפי הדיווחים מהשטח, מתחזקות העדויות שלפיהן הנהג החל את מסע ההשתוללות והדריסות לאחר שקיבל דו"ח תנועה. במשטרה ציינו כי נושא זה נבדק.

 

מפקד משטרת עכו, סגן-ניצב יניב רונן, אמר כי "קיבלנו דיווח על ניסיונות פגיעה בכוחות ביטחון על-ידי רכב נוסע. בסופו של דבר הוא נעצר בירי שבוצע לעברו, ככל הנראה כדי למנוע סכנת חיים. כרגע אנחנו נמצאים בשלב הראשון של החקירה ומתחילים ללמוד ולבדוק את כל מה שהיה פה. מדובר באירוע חמור, אך אנחנו לא רוצים להסיק מסקנות. זהות הנהג ידועה וגם את זה אנחנו בודקים".

 

עד ראייה סיפר ל-ynet כי עמד בכניסה לתחנת הרכבת בעת שהחל לשמוע צעקות. לדבריו, "לאחר מכן נשמעו כמה יריות, חציתי את הכביש לכיוון החניון של השוק, ראיתי שני חיילים שוכבים על הרצפה - אחד בצד הקרוב לתחנה ואחד אחרי הרכב הפוגע". העד סיפר כי הירי בוצע על ידי יותר מאדם אחד, ככל הנראה חיילים ואנשי מג"ב.

 

ירדנה דגה, עדת ראייה נוספת, סיפרה: "הייתי על הגשר כשראיתי את הרכב פונה במהירות רבה לתוך השוק. נעצרתי מבוהלת, ואחר כך ראיתי איך השוטרים הוציאו את הנהג. אמרו לי שהוא קיבל דו"ח ברחוב יהושפט, והתחיל להשתולל".

 

חובש רפואת חירום על אופנוע מד"א שמעון דהאן סיפר: "כשהגעתי למקום ברחוב יהושפט ראיתי צעיר כבן 20 יושב בהכרה מלאה. אנשים במקום סיפרו שהרכב פגע בו והמשיך בנסיעה, הענקתי לו טיפול רפואי ראשוני, הוא סבל מחבלות בפנים ובגפיים ופינינו אותו לבי"ח במצב קל".

 

חובש רפואת חירום על אופנוע מד"א דובי ריכטר סיפר: "כשהגעתי למקום סמוך לתחנת הרכבת ראיתי שני צעירים בהכרה מלאה כשהם שוכבים בצד הכביש וסבלו מחבלות קלות בראש ובגפיים. הענקתי להם טיפול רפואי ראשוני ופינינו אותם במצב קל לבי"ח בנהריה. טיפלנו גם בגבר נוסף כבן 51 שנפגע ברגלו ופינינו אותו לבי"ח נהריה במצב קל".

 

לפני כמה שנים פגע נהג משאית בטרמפיאדה הסמוכה לתחנת הרכבת, שבה עמדו גם חיילים. בהמשך התברר כי מדובר בתושב נהריה שסבל מבעיות נפשיות. שני חיילים נהרגו באירוע.

 

לפנייה לכתב/ת
 תגובה חדשה
הצג:
אזהרה:
פעולה זו תמחק את התגובה שהתחלת להקליד
מומלצים