שתף קטע נבחר

בגלל פלייסטיישן: נחשף מיקום הסוכן שהפליל את דומרני הבן

סוכן סמוי שגייסה המשטרה הוביל להגשת כתב אישום בעבירות סחיטה נגד ניסים דומרני וארבעה נוספים. קונסולת פלייסטיישן שקיבל הסוכן מחבר חשפה את דירת המסתור שבה שהה. בעקבות זאת הוא הועבר לדירה חלופית

 

 

בעולם הטכנולוגי של ימינו כמעט לא ניתן להסתיר דבר, אולם נראה שבמשטרת ישראל עדיין לא הפנימו זאת. דוגמה לכך מגיעה מהפרשה שבה נעצר ניסים (נינה) דומרני, בנו של ראש ארגון הפשע שלום דומרני, הודות לסוכן שגייסה המשטרה והביא להפללתו. מסתבר כי דירת המסתור של הסוכן נחשפה בגלל מכשיר פלייסטיישן שהיה מחובר בביתו, שדרכו ניתן היה לאתר את מיקומו. בעקבות הגילוי הועבר הסוכן לדירת מסתור אחרת.

 

רק בשבוע שעבר הוגש כתב אישום נגד דומרני הבן וארבעה מעורבים נוספים בגין עבירות של סחיטה בכוח, סחיטה באיומים וכן עבירת חטיפה. החבורה נעצרה בתום מבצע משטרתי של היחידה המרכזית (ימ"ר) במשטרת מרחב לכיש, שבמהלכו הופעל סוכן שהביא ראיות והפליל אותם.

 

ניסים (נינה) דומרני. הופלל על ידי הסוכן שגייסה המשטרה (צילום: גדי קבלו) (צילום: גדי קבלו)
ניסים (נינה) דומרני. הופלל על ידי הסוכן שגייסה המשטרה(צילום: גדי קבלו)

כמקובל במקרים מהסוג הזה, הסוכן הועבר לדירת מסתור במרכז הארץ שבה הוא שרוי תחת אבטחה. אלא שלפני המעבר חברו של הסוכן השאיל לו את מכשיר הפלייסשטיין שלו, וזה הפעיל אותו עם כניסתו לדירה.

 

בקונסולת המשחקים קיימת אפשרות לספק לכל דורש את המיקום המדויק שבו נמצא המכשיר - לרוב במסגרת משחקים משותפים ברשת. עם זאת, במקרה הנ"ל האפשרות שירתה את חברו של הסוכן, שבמהלך החקירה הפתיע את חוקרי המשטרה ואמר להם את המיקום המדויק של הסוכן.  

 

פלייסטיישן 4. המיקום של המכשיר נחשף עם הדלקתו ()
פלייסטיישן 4. המיקום של המכשיר נחשף עם הדלקתו

עו"ד נס בר נתן ()
עו"ד נס בר נתן

"הנ"ל (חברו של הסוכן) סיפר כי הוא יודע שהמשטרה שומרת על הסוכן וכי הוא יודע איפה הוא נמצא מאחר שנתן לו את הפלייסטיישן שלו. בכל פעם שהוא מתחבר, הוא יודע איפה הוא נמצא", כתב אחד החוקרים במזכר. הסוכן עצמו הודה בחקירתו כי לקח את הקונסולה לדירה והפעיל אותה. "ממה שאני יודע ושמעתי, אפשר לראות איפה המכשיר נדלק, אבל אני לא ממש מבין בזה", טען. כאמור, בעקבות הגילוי החליטו במשטרה להעביר את הסוכן לדירת מסתור חלופית.

 

מהמשטרה נמסר בתגובה: "סוגיות הנוגעות להפעלת סוכנים מנוהלות באופן מוקפד וסדור ונידונות על שולחנם של הגורמים הבכירים והמוסמכים לכך במשטרה ובפרקליטות. כל זאת, תוך שקילה יסודית ומעמיקה של מכלול הנסיבות וההשלכות ובחינת האיזונים, כאשר לנגד עיני מערכת האכיפה מונח בראש ובראשונה האינטרס הציבורי. גם במקרה זה הפעלת הסוכן הובילה להגשת כתב אישום חמור כנגד החשוד בגין חטיפה ואיומים".

 

"מטבע הדברים לא נפרט בדבר הפעלת סוכן זו או אחרת, אולם נציין כי המאבק הנחוש והמתמשך של רשויות האכיפה בפשיעה החמורה והמאורגנת הניב תוצרים חסרי תקדים, ובכללם: חשיפת עבירות חמורות ומניעתן, חשיפת עבריינים, ביסוס הראיות נגדם, הרחקתם ופגיעה בתשתית הכלכלית המאפשרת את פעילותם וניזונה ממנה".

 

לפנייה לכתב/ת
 תגובה חדשה
הצג:
אזהרה:
פעולה זו תמחק את התגובה שהתחלת להקליד
צילום: עידו בקר
פלייסטיישן 4
צילום: עידו בקר
מומלצים