שתף קטע נבחר

כחלון: "ללא התקציב, לא אוכל לתפקד כשר אוצר"

יו"ר כולנו התייחס למשבר הקואליציוני סביב חוק הגיוס וסירוב החרדים לאשר את התקציב: "מי שרוצה לגרור אותנו לבחירות פוגע בציבור". ליברמן תקף את הכוונה להעביר את חוק הגיוס בשבוע אחד: "במקום חוק נקבל פרודיה". לפיד: "חוק ההשתמטות לא מעניין את נתניהו, רק איך הוא יעצור את החקירות"

 

 

שר האוצר משה כחלון התייחס היום (ב') בישיבת סיעת כולנו למשבר הקואליציוני סביב הכרזת החרדים לפיה לא יצביעו בעד התקציב בטרם יעבור חוק הגיוס. "ללא התקציב הזה, אין לי מנדט ציבורי. אני מפר את ההסכם עם הבוחר", אמר כחלון. "אני לא רואה איך אוכל להמשיך לתפקד כשר אוצר".

 

על האיומים ללכת לבחירות, אמר כחלון: "אנחנו לא חושבים שצריך ללכת לבחירות מוקדמות. מי שרוצה לגרור אותנו לבחירות פוגע במשק בציבור. אני מקווה שחברינו בקואליציה יתעשתו". כחלון שלח גם מסר לסגן שר הבריאות יעקב ליצמן, שהציע לו אמש התחייבות בכתב להעביר את התקציב לאחר אישור חוק הגיוס, ואמר: "לפני התקציב אני לא מדבר עם אף אחד על שום דבר".

 

"לפני התקציב, אני לא מדבר על שום דבר" (צילום: ערוץ הכנסת) (צילום: ערוץ הכנסת)
"לפני התקציב, אני לא מדבר על שום דבר"(צילום: ערוץ הכנסת)

 

"התקציב שהעברנו בקריאה ראשונה הוגדר כתקציב חברתי מהטובים שהיו במדינת ישראל. הוא פעל למען קשישים וזוגות צעירים, הורדנו מסים ומכסים ועשינו עוד הרבה דברים טובים. זהו למעשה ארגז הכלים שביקשתי עם כניסתנו לממשלה. ללא התקציב הזה, לא נוכל לקיים את ההסכם עם הבוחר", הבהיר כחלון.

 

ליברמן: חקיקת חוק גיוס תוך שבוע - גניבה

יו"ר ישראל ביתנו אביגדור ליברמן לא מוריד את הטונים, בזמן סערת הגיוס שמאיימת על שלמות הקואליציה. "להעביר חוק כל כך מורכב כמו חוק הגיוס בשלוש קריאות בשבוע אחד זה דבר בלתי סביר בעליל", אמר ליברמן בישיבת הסיעה. "זו לא חקיקה, זו גניבה בנוסח זבנג וגמרנו. במקום חוק נקבל פרודיה".

 

לפני כן התייחס גם יו"ר יש עתיד ח"כ יאיר לפיד בישיבת סיעתו למשבר הקואליציוני, ותקף את התנהלותו של ראש הממשלה בנימין נתניהו. "על התזמורת המזייפת הזו מנצח ראש הממשלה", טען לפיד והוסיף: "אין אדם אחד במדינת ישראל שחושב שבאמת אכפת לו משאלת הגיוס או מהתקציב. הדבר היחיד שמעסיק אותו זה החקירות. איך הוא יעצור את החקירות".

  

 

יאיר לפיד: "הדבר היחיד שמעסיק את נתניהו זה החקירות" (צילום: אוהד צויגנברג) (צילום: אוהד צויגנברג)
יאיר לפיד: "הדבר היחיד שמעסיק את נתניהו זה החקירות"(צילום: אוהד צויגנברג)

על הקרע בקואליציה אמר יו"ר יש עתיד: "זה אפילו לא ויכוח על עקרונות. זה אפילו לא ויכוח על ערכים. זו חבורה של פוליטיקאים ציניים שלא אכפת להם לפרק את עם ישראל בשביל להרוויח כותרת. פוליטיקאים שעסוקים רק בדבר אחד: בעצמם. בכיסא שלהם, בתקציבים שלהם, בשחיתות שלהם".

 

"האם יהיו בחירות? זו השאלה שעליה יצטרך הציבור לענות. זה הנושא. האם הילדים שלנו יגדלו במדינה שמנהלים אותה פוליטיקאים שאכפת להם רק מעצמם, או שיתנו לנו מנדט להקים ממשלת אחדות לאומית ולהתחיל את תהליך ההחלמה והפיוס של החברה הישראלית", הוסיף.

 

 

לפיד המשיך ותקף את הח"כים החרדים: "'חוק ההשתמטות' הוא עלבון למדינה, עלבון לכל חייל בצה"ל, עלבון לתורת ישראל. בשום מקום בתורת ישראל לא כתוב שמותר לשלוח אחרים להיהרג בשבילך. 'חוק ההשתמטות' הוא סחטנות שדורסת את הציבור החילוני, הדתי, המסורתי וגם את החרדים הצעירים".

 

"העסקנים החרדים שיכורי כוח. אחרי שהם הגדילו את התקציבים שהם מקבלים לשיא של כל הזמנים, הם רוצים להפוך את ההשתמטות מצה"ל לחוק יסוד.

 

לפנייה לכתב/ת
 תגובה חדשה
הצג:
אזהרה:
פעולה זו תמחק את התגובה שהתחלת להקליד
צילום: ערוץ הכנסת
שר האוצר כחלון
צילום: ערוץ הכנסת
מומלצים