שתף קטע נבחר

רוסיה: גם לנו מתערבים בבחירות, תפסנו מאות מרגלים

פוטין התגאה שרוסיה סיכלה בשנה שעברה את פעילותם של יותר מ-400 מרגלים זרים. מוסקבה מאשימה את ארה"ב בהתערבות בבחירות החודש

נשיא רוסיה ולדימיר פוטין הודיע שרוסיה סיכלה בשנה שעברה את פעילותם של יותר מ-400 מרגלים זרים וקרא ל-FSB, סוכנות מודיעין הפנים, לפעול כדי לסכל ניסיונות עתידיים להשיג מידע פוליטי, כלכלי וצבאי. פוטין אמר את הדברים בנאום לעובדי ה-FSB במוסקבה. בעבר עמד נשיא רוסיה בראש סוכנות המודיעין.

 

פוטין היום במוסקבה (צילום: רויטרס) (צילום: רויטרס)
פוטין היום במוסקבה(צילום: רויטרס)
בנאומו הדגיש פוטין את הצורך בחיזוק יכולות הסייבר של רוסיה, וחיזוק האבטחה של מערכות התקשורת שבהן משתמשים אנשי הממשל ברוסיה. פחות משבועיים לפני הבחירות הציג הנשיא את רוסיה כמבצר, ואותו כמנהיג שמצליח להדוף מעצמות זרות עוינות.

  

"בשנים האחרונות, כפי שאתם יודעים, הייתה עלייה בפעילות של סוכנויות המודיעין הזרות", אמר פוטין. "הן עובדות בהתמדה נגד רוסיה ומשתמשות בשיטות המודרניות ביותר, בכלי הריגול ובאמצעי הריגול הטכניים. רק בשנה שעברה סוכלה הפעילות של 72 קציני מודיעין ו-397 סוכנים של שירותי ריגול זרים", התגאה הנשיא.

 (צילום: רויטרס) (צילום: רויטרס)
(צילום: רויטרס)
מוקדם יותר אמר סגן שר החוץ הרוסי, סרגיי ריבקוב, שלרוסיה יש הוכחות שארה"ב מנסה להתערב במערכת הבחירות שלה לנשיאות. הוא לא סיפר איזו הוכחות יש למוסקבה.

 

סוכנויות המודיעין האמריקניות, נזכיר, מאשימות את רוסיה בפריצה ובהתערבות במערכת הבחירות ב-2016. גם פוליטיקאים באירופה האשימו את רוסיה בהתערבות במערכות בחירות ביבשת. רוסיה הכחישה את כל ההאשמות.

 (צילום: AFP) (צילום: AFP)
(צילום: AFP)
 

בשבוע שעבר נשא פוטין את נאום מצב האומה ואמר שרוסיה פיתחה כמה נשקים גרעיניים חדשים, בהם טיל שבלתי ניתן ליירט. הוא אמר שהנשקים החדשים של רוסיה יכולים להגיע כמעט לכל מקום בעולם, ולחמוק ממערכות הגנה תוצרת ארה"ב. הנאום נחשב לאחד הלוחמניים של פוטין בשנים האחרונות.

 

ביום שני הודה פוטין ל-FSB על "עבודת מודיעין מוצלחת", ועל כך שהצליח לשמור על חשאיות במהלך פיתוח הנשקים. פוטין אמר שאיום הטרור דורש מרוסיה להישאר פתוחה לשיתוף פעולה עם סוכנויות ריגול זרות, גם אם לרוסיה יש מחלוקת עם מדינה מסוימת.

 (צילום: EPA) (צילום: EPA)
(צילום: EPA)
  

נשיא רוסיה אמר שבשנה שעברה מנע רוסיה 25 פיגועי טרור ו-68 עבירות טרור. הוא אמר ל-FSB שהוא רוצה להגן על הדור הצעיר של רוסיה מקיצוניות. "הקצנה, בלי קשר לרקע הפוליטי או האידיאולוגי שלה, הרסנית במהותה. אנחנו מחויבים להגן על המדינה ועל דור העתיד מהאיום הזה", אמר פוטין.

 

הסקרים חוזים לפוטין ניצחון מוחץ בבחירות ב-18 במרס. בעצרת המונים במוסקבה בשבת הוא הבטיח לבוחרים מאה של ניצחונות. "יש לנו יעדים ברורים. אין מישהו אחר שיעשה את זה בשבילנו. ואם נעשה את זה, העשור הבא והמאה ה-21 כולה תהיה מסומנת בניצחונות המזהירים שלנו", אמר לקהל.

 

לפנייה לכתב/ת
 תגובה חדשה
הצג:
אזהרה:
פעולה זו תמחק את התגובה שהתחלת להקליד
צילום: רויטרס
"עלייה בפעילות של סוכנויות מודיעין זרות"
צילום: רויטרס
מומלצים