שתף קטע נבחר

נמצא הפתק בבקבוק העתיק בעולם

בני זוג באוסטרליה מצאו בחוף ים בקבוק וחשבו שהוא "ייראה טוב על מדף הספרים" שלהם. כשהגיעו הביתה הבינו שבידיהם תגלית גדולה

הבקבוק הנדיר שנמצא במערב אוסטרליה ()
הבקבוק הנדיר שנמצא במערב אוסטרליה

 

הפתעה בחול: זוג אוסטרלי מצא את הפתק העתיק ביותר בעולם בתוך בקבוק במערב המדינה. רשת BBC הבריטית דיווחה שהשניים חשבו שהבקבוק "ייראה טוב על מדף הספרים שלנו", ואז גילו לתדהמתם מה נמצא בתוכו.

 

עוד חדשות מעניינות מהעולם בדף הפייסבוק של דסק החוץ

ב-2014:

בן 101: נמצא הפתק בבקבוק העתיק בעולם

 

טוניה אילמן מצאה בחודש ינואר בקבוק ג'ין בן 132 שנה בדיונות ליד האי וודג'. בעלה קים סיפר לעיתון "גרדיאן" ולרשת BBC שבהתחלה היא חשבה שמדובר בזבל, אבל היא הרימה את הבקבוק בגלל הכיתוב המיוחד שהיה עליו.

 

בתוך הבקבוק מצאה טוניה גליל נייר שהודפס בגרמנית והוא מ-12 ביוני 1886. מוזיאון מערב אוסטרליה אישר כי הפתק שבתוך הבקבוק אותנטי. "זה היה מזל מוחלט. לא יהיה לי דבר טוב יותר מזה", אמר קים אילמן.

 

רוס אנדרסון, עוזר האוצר במוזיאון מערב אוסטרליה, אמר שהבקבוק הושלך מסיפון הספינה הגרמנית "פאולה" ב-1886 בעת שחצתה את האוקיינוס ההודי, מרחק של 950 קילומטרים מהחוף האוסטרלי. באותה עת ערכו ספינות גרמניות ניסוי בן 69 שנה שבמסגרתו הושלכו אלפי בקבוקים לים כדי לעקוב אחר זרמי האוקיינוס. כל פתק סומן בקואורדינטה של הספינה, התאריך ושם הסירה, נתונים שבאמצעות הצליח אנדרסון לאמת את האותנטיות של הבקבוק והפתק שנמצא בתוכו.

 

בני הזוג אילמן נסעו במכונית שלהם בחוף שנמצא צפונית לאי וודג' עד שמכוניתם שקעה בחול ונתקעה. השניים החליטו להמשיך את הטיול שלהם ברגל ביחד עם חברים אז נתקלה טוניה בבקבוק המסתורי וכאמור חשבה שהוא ייראה טוב על מדף הספרים בביתה. רק כשהגיעה הביתה הבינה שמצאה משהו מיוחד.

 

לפנייה לכתב/ת
 תגובה חדשה
הצג:
אזהרה:
פעולה זו תמחק את התגובה שהתחלת להקליד
חשבו שייראה טוב על מדף הספרים בבית. הבקבוק שנמצא
מומלצים