שתף קטע נבחר

טראמפ: "צפון קוריאה בכיוון הנכון"; גורם אמריקני: "חוששים שתנסה למשוך זמן"

אחרי הודעת דרום קוריאה שפיונגיאנג מסרה לה כי תסכים לעצור את תוכנית הגרעין בתמורה למו"מ עם וושינגטון אמר הנשיא האמריקני: "לפחות בדיבורים יש התקדמות - גם הסנקציות עזרו". אבל בכיר אמריקני מבהיר: "לא נאפשר מו"מ ארוך שייתן לצפון קוריאה לפתח את הארסנל הגרעיני שלה"

גורם אמריקני רשמי אמר אמש (יום ג') כי צפון קוריאה מנסה להרוויח זמן כדי להמשיך לפתח את הארסנל הגרעיני שלה, ושלכן אם יתקיים איתה משא ומתן בנוגע למתיחות הצבאית בחצי האי הקוריאני - הוא לא יימשך זמן רב. הגורם הבכיר אמר את הדברים בעקבות הדיווחים שבפגישה עם נציגים מדרום קוריאה הביעה פיונגיאנג נכונות לעצור את תוכנית הגרעין שלה אם ארה"ב תנהל איתה משא ומתן אמיתי.

קים ג'ונג און בפגישה בין נציגי הקוריאות השבוע (צילום: רויטרס) (צילום: רויטרס)
קים ג'ונג און בפגישה בין נציגי הקוריאות השבוע(צילום: רויטרס)

 (צילום: EPA) (צילום: EPA)
(צילום: EPA)

הבכיר האמריקני אמר כי עמדתה של וושינגטון כלפי צפון קוריאה לא תשתנה עד שארה"ב תראה צעדים מוחשיים המעידים על כוונתה של פיונגיאנג לפרק את חצי האי הקוריאני מנשק גרעיני. הוא הבהיר כי התרגילים שארה"ב מקיימת דרך קבע עם בעלות בריתה יימשכו - וכוונתו מן הסתם גם לתרגילים הצבאיים שלה עם דרום קוריאה, שהכעיסו מאוד את המשטר בפיונגיאנג.

 

עם זאת, נשיא ארה"ב דונלד טראמפ אמר אמש כי צפון קוריאה כנה בהבעת הרצון שלה לקיים שיחות, וזקף זאת לזכות הסנקציות שממשלו הטיל עליה. טראמפ אמר כי נראה שצפון קוריאה "פועלת באופן חיובי".

 

במסיבת עיתונאים בבית הלבן עם ראש ממשלת שבדיה סטפן לופבן אמר טראמפ: "אין ספק שעשינו כברת דרך, לפחות בכל הקשור להצהרות, עם צפון קוריאה". הוא אמר כי אם צפון קוריאה תעצור את תוכנית הגרעין שלה "זה יהיה דבר גדול לעולם".

 (צילום: רויטרס) (צילום: רויטרס)
(צילום: רויטרס)

עם זאת, טראמפ לא הסכים לדבר על תנאים מקדימים לשיחות כלשהן שיתקיימו עם צפון קוריאה: "נראה מה יהיה", אמר הנשיא האמריקני.

 

אתמול בצהריים הצהירה דרום קוריאה כי פיונגיאנג הסכימה לעצור את ניסויי הגרעין ואת ניסויי הטילים שלה אם ארה"ב תנהל איתה משא ומתן. היועץ לביטחון הלאומי של נשיא דרום קוריאה, צ'ונג ווי-יונג, מסר כי נציגי צפון קוריאה הביעו נכונות לשיחות "כנות" עם ארה"ב בסוגיות שנוגעות לפירוק מגרעין ולנורמליזציה של היחסים בין פיונגיאנג לבין וושינגטון. הוא אמר גם שצפון קוריאה הבהירה שהיא לא תצטרך להחזיק בנשק הגרעיני שלה אם ייפתרו האיומים הצבאיים עליה ואם היא תקבל ערבויות ביטחוניות. דבריו של הבכיר נאמרו לאחר שובה של משלחת בכירים דרום קוריאנים מצפון קוריאה.


פורסם לראשונה 07/03/2018 00:00

 

לפנייה לכתב/ת
 תגובה חדשה
הצג:
אזהרה:
פעולה זו תמחק את התגובה שהתחלת להקליד
צילום: AP
קים ג'ונג און. סיכוי לפיוס?
צילום: AP
מומלצים