שתף קטע נבחר

המורה החשודה בעבירות מין באוסטרליה - למעצר בית

בבית המשפט המחוזי בירושלים החליטו לשחרר את מלכה לייפר למעצר בית, מפני שאשפוז במתקן פסיכיאטרי מחמיר את מצבה הנפשי

 

מלכה לייפר בבית המשפט, הבוקר (צילום: אוהד צויגנברג) (צילום: אוהד צויגנברג)
מלכה לייפר בבית המשפט, הבוקר(צילום: אוהד צויגנברג)

 

מלכה לייפר, המורה החשודה בביצוע עבירות מין בשלוש אחיות קטינות בזמן ששימשה מורה ומנהלת בבית הספר באוסטרליה, תשוחרר למעצר בית. כך נקבע הבוקר (יום ד') בתום דיון בבית המשפט המחוזי בירושלים. אוסטרליה מבקשת להסגיר לידיה את לייפר.

 

בשבוע שעבר הוגשה לבית המשפט חוות דעת פסיכיאטרית מטעם הפסיכיאטר המחוזי. חוות הדעת קבעה כי לייפר כשירה לעמוד לדין. בהתאם לכך הפרקליטות ביקשה לחדש את הליכי ההסגרה נגדה, שהופסקו בשנת 2016.

 

השופט רם וינוגרד נימק את ההחלטה לשחרר את לייפר בכך שבשלב זה של ההליך המשפטי לא ניתן לחקור את עורכי חוות הדעת, אך אם מדובר במתחזה בוודאי שאין צורך להמשיך באשפוז פסיכיאטרי, ואין מחלוקת על כך שהאשפוז במתקן פסיכיאטרי מחמיר את מצבה הנפשי.

עורכי הדין טל גבאי ויהודה פריד ()
עורכי הדין טל גבאי ויהודה פריד

עם זאת, השופט וינוגרד סירב לאפשר לה לחזור לביתה משום שהפיקוח אינו הדוק מספיק. הרב יצחק גרוסמן הגיע לדיון והציע שמות של שני מפקחים פוטנציאלים, שאינם בני משפחתה של לייפר, שיפקחו עליה במהלך מעצר הבית. השופט וינוגרד התייחס לכך שהאישה לא ניסתה להימלט מהארץ כשהייתה במעצר בית והורה לה להפקיד 100 אלף שקלים ערבות. פרקליטות המדינה ביקשה לערער על שחרורה של לייפר ועל כן שחרורה יתעכב ב 48 שעות.

 

עורכי הדין יהודה פריד וטל גבאי, המייצגים את לייפר, מסרו: "בית המשפט קבע שיש לתת אמון במרשתנו, כפי שלא פגעה באימון בפעם הקודמת. היום אנו מתחילים דרך חדשה שסופה יהיה שנוכיח כי חוות הדעת הקודמות צדקו וכי היא אינה כשירה לעמוד לדין".

 

 

 

לפנייה לכתב/ת
 תגובה חדשה
הצג:
אזהרה:
פעולה זו תמחק את התגובה שהתחלת להקליד
צילום: אוהד צויגנברג
מלכה לייפר
צילום: אוהד צויגנברג
מומלצים