שתף קטע נבחר

ליברמן: "עם ישראל נלקח בשבי בידי קיצונים שמובילים לבחירות"

שר הביטחון ויו"ר ישראל ביתנו פרסם הודעה חריפה ברקע משבר חוק הגיוס ותקף את סגן שר הבריאות ליצמן מבלי לנקוב בשמו: "מי שהציב מלכתחילה את אולטימטום 'שלוש הקריאות' הוא האחראי על פירוק ממשלת הימין!". ח"כ מרגי מש"ס: "התקפה הגובלת באנטישמיות"

 

השר ליברמן וסגן השר ליצמן (צילום: אוהד צויגנברג, יואב דודקביץ') (צילום: אוהד צויגנברג, יואב דודקביץ')
השר ליברמן וסגן השר ליצמן(צילום: אוהד צויגנברג, יואב דודקביץ')

שר הביטחון ויו"ר ישראל ביתנו אביגדור ליברמן התייחס הערב (יום ה') למשבר הגיוס שמאיים לפרק את הממשלה ולהביא לבחירות. בהודעה שפרסם ציין ליברמן כי "בימים האחרונים עם ישראל נלקח בשבי בידי חבורה של גורמים קיצונים. הם מאיימים לגרור את כולנו לבחירות מיותרות, במציאות ביטחונית לא פשוטה, ודורשים שניכנע לסחטנות שלהם. אחרת הם יפרקו את ממשלת הימין. אסור לנו ולא נאפשר לזה לקרות".

 

ברקע ניסיונות הפשרה בסוגיה ציין השר ליברמן כי מפלגתו לא תוותר על שלושה עקרונות: "מי שהציב מלכתחילה את אולטימטום 'שלוש הקריאות' (ליברמן מתכוון לסגן שר הבריאות יעקב ליצמן. מ"א) הוא האחראי על פירוק ממשלת הימין! לא יזמנו את המשבר. ישראל ביתנו היא שותפה נאמנה בממשלת הימין, אך לא נוותר על העקרונות המנחים אותנו: ביטחון ואחריות. לא ננהל משא ומתן כשמצמידים לנו אקדח לרקה".

 

"את צה"ל אפילו לא שואלים" 

בעיקרון השני שעליו הצביע יו"ר ישראל ביתנו צוין כי "בנושא הגיוס, מערכת הביטחון וצה"ל הם שיקבעו ולא המפלגות החרדיות. לא יעלה על הדעת שהצעת חוק כל כך משמעותית, העוסקת בלב לבו של צבא העם והחברה הישראלית, תלויה במועצת גדולי התורה בלבד ואת צה"ל אפילו לא שואלים. זה אבסורד. זה חוסר אחריות לאומית".

 

ליברמן הזכיר בעיקרון השלישי את הצוות שהוקם במשרד הביטחון כדי להכין את חוק הגיוס: "זה הכי טוב למען צה"ל ועם ישראל, תנו לו לעבוד! זה נכון לצה"ל. זה נכון לחרדים. זה נכון לחברה הישראלית. ישראל ביתנו ויתרה מראש על האג'נדה שלה והתחייבה לקבל את המתווה, שהצוות של משרד הביטחון וצה"ל מגבש. מחלוקת שמלווה את מדינת ישראל מיום הקמתה לא תיפתר בכפייה ובסחטנות, בתוך שבוע אחד".

 

לסיכום הודעתו ציין ליברמן, "אינני רוצה בחירות. חשוב שממשלות בישראל יכהנו עד תום הקדנציה, אבל יש לי אחריות לביטחון ישראל ולצה"ל ועל עקרונות אלו אינני מוכן להתפשר".

 

ח"כ יעקב מרגי מש"ס הגיב: "ראש המפלגה הקטנה ביותר בקואליציה, שקיבל את תפקיד שר הביטחון בלי הצדקה ביחס לגודל וחשיבות מפלגתו, תוקף בהתקפה הגובלת באנטישמיות את המפלגות החרדיות, כדי לנסות לקושש קולות. עצוב ומטריד!".  

 

ברקע הדברים יצוין כי הצעת חוק הגיוס של ח"כ יואב בן צור (ש"ס) הוכנסה לסדר היום של ועדת השרים לחקיקה ביום ראשון הקרוב. המהלך התבצע מבלי שנמצאה פשרה בסוגיה בין כל גורמי הקואליציה.

 

 

ח"כ מנחם אליעזר מוזס, יו"ר סיעת יהדות התורה, התראיין הבוקר לאולפן ynet בנושא משבר חוק הגיוס ואמר: "אני רוצה לומר לך בנוסח הימים האלה, עדיין לא יהיה כלום כי אין כלום. לא הגיעה לשולחננו שום הצעת חוק גיוס, שום נוסחה. אנחנו עדיין רחוקים מכל פתרון וכמובן אנחנו לא נסכים גם כן להצביע על תקציב המדינה".

 

מוזס התייחס לאמירתו של ראש הממשלה בנימין נתניהו שהוא מעוניין לסיים את הקדנציה, אך ילך לבחירות אם השותפות הקואליציוניות לא יסכימו. "אני רק יכול להגיד שאם חוק הגיוס לא יהיה מול מועצת גדולי התורה והם יחליטו אם מסכימים לקריאה טרומית או לכל שלוש הקריאות, אז ילכו לבחירות", אמר.

 

הוא הוסיף: "אני רוצה שתבינו, השותפות שלנו בממשלה הזאת בליבת ההסכם הקואליציוני זה חוק הגיוס. כבר בתקציב 2018-2017 הייתה התניה של מועצת גדולי התורה להצביע לגיוס לפני חוק התקציב, וככה נהגו כולם. כולם הצביעו אז יחד - קודם כול התקציב ואחר כך יחד עם חוק הגיוס".

 

לפנייה לכתב/ת
 תגובה חדשה
הצג:
אזהרה:
פעולה זו תמחק את התגובה שהתחלת להקליד
צילום: אלכס קולומויסקי
השר ליברמן
צילום: אלכס קולומויסקי
מומלצים