שתף קטע נבחר

המרכז הגאה בתל אביב ישופץ: "כאן זה לב הקהילה"

חמש קומות, אולם אירועים והוספת חדרי כיתות: המרכז הגאה בגן מאיר, שהפך לאתר המזוהה ביותר עם קהילת הלהט"ב, יחל בקרוב לשנות את פניו בעלות של 20 מיליון שקל. "כולם מבינים שזה אחד מעמודי התווך של הגאים"

 

 

פרסום ראשון: עיריית תל אביב-יפו תחל בשבועות הקרובים בשיפוץ ובנייה מחדש של בניין המרכז הגאה בגן מאיר בעיר, שהפך מאז הקמתו לפני עשור למקום המזוהה ביותר עם קהילת הלהט"ב במדינה. עלות השיפוץ נאמדת ב-20 מיליון שקל, והוא צפוי להימשך שנתיים. עד לסיום השיפוץ תיערך פעילות הקהילה במרכזים קהילתיים אחרים.

 

לפי התוכנית, שנחשפת לראשונה ב-ynet, המבנה החדש יתפרס על פני חמש קומות (בנוסף לקומת מרתף). הוא יכלול אולם אירועים בקומה העליונה שיוכל להכיל כ-200 בני אדם ויאפשר הוספת חדרי כיתות ומשרדים.

המרכז לקהילה הגאה בתל אביב (צילום: Go-arch גריל אופנהיים אדריכלים)
הדמיית בניין המרכז הגאה. השיפוץ יימשך שנתיים(צילום: Go-arch גריל אופנהיים אדריכלים)

"המרכז נחשב לייחודי מסוגו בעולם והראשון שהוקם על ידי הממסד עצמו", הסביר חבר מועצת העיר ובכיר הקהילה הגאה איתי פנקס-ארד. "אני זוכר שפניתי לראש העיר לפני קצת יותר מעשור ואמרתי לו שצריך להקים מקום של הקהילה. עלו ספקות לגבי צורך של מקום כזה. היום, כולם מבינים שהמקום הפך לאחד מעמודי התווך של הקהילה הגאה".

 

פנקס-ארד הסביר כי בשנים האחרונות חלה עלייה דרמטית בקיום האירועים במקום, כך שלא היה מנוס אלא להגדיל את המבנה ואת הפעילויות בתוכו. לדבריו, "כשהייתי יו"ר הקהילה המרכז הזה שימש בעיקר למשרדים, אבל היום יש ביקוש לפעילויות מגוונות יותר ופנאי. בגלל שהכוח הפוליטי של הקהילה עלה ויותר אנשים יוצאים היום מהארון - הבנו שצריך לעשות את השינוי הזה בהקדם. כולם מגיעים למרכז, גם אחרי אירועים טובים וגם אחרי אירועים רעים, כי כאן זה הלב של הקהילה וחלון הראווה שלה".

איתי פנקס ארד על רקע המרכז הגאה (צילום: מוטי קמחי)
"הבנו שצריך לעשות את השינוי הזה בהקדם". פנקס-ארד(צילום: מוטי קמחי)

להחלטה לשפץ את המבנה התגייסו חברי מועצת העיר מסיעות השונות: אסף זמיר ויניב ויצמן (רוב העיר), מיטל להבי, אפרת טולקובסקי ומיקי גיצין (מרצ), והיא קיבלה את ברכתו של ראש העיר רון חולדאי.

 

"השנה יש רצף של נסיבות משמחות שקשורות זו בזו", אמר חבר מועצת העיר ויצמן שמשמש כיועץ ראש העיר לענייני הקהילה הגאה. "אנחנו חוגגים 70 שנה להקמת המדינה, מציינים 20 שנה למצעד הגאווה הראשון בתל אביב ועשור להקמת המרכז הגאה.

 

"המרכז הגאה הפך לפנים של הקהילה, ההתחדשות וההתרחבות, זה חלק מהמציאות וההוויה שלנו. השנה הפעילות מוקדשת ללהט"בים הקשישים וזה מסמן שאנחנו זוכרים את העבר ומצד שני נמצאים עם הפנים קדימה להתחדשות".

 

כחלק מחגיגות העשור למרכז הגאה תקיים במוצאי שבת העירייה אירוע חגיגי במועדון "האומן 17", שבו ייקחו חלק חברי קהילת הלהט"ב ובהשתתפות מפיקי המסיבות הגדולים של הקהילה הגאה.

 

לפנייה לכתב/ת
 תגובה חדשה
הצג:
אזהרה:
פעולה זו תמחק את התגובה שהתחלת להקליד
צילום: Go-arch גריל אופנהיים אדריכלים
כך צפוי להיראות המרכז
צילום: Go-arch גריל אופנהיים אדריכלים
מומלצים