שתף קטע נבחר

למרות קשיי כוח אדם: קייטנות הפסח יוצאות לדרך

תוכנית "בתי הספר של החגים" תצא היום לדרך, למרות קשיים בארגון כוח אדם לתוכנית. לצד השמחה של ההורים, ישנם גורמים שצופים קשיים רבים לתוכנית בשל ההתארגנות שנעשתה בחופזה. השר בנט: "הרפורמה תקל על ציבור ההורים". יו"ר ארגון גננות מחנכות: "ישראבלוף שמסכן את הילדים"

משרד החינוך יפעיל החל מהיום (ה') את הקייטנות במסגרת תוכנית "בתי הספר של החגים" שמקצרת בחמישה ימים את חופשת הפסח. בתוכנית משתתפים ילדי הגנים ותלמידי כיתות א' עד ג' שיגיעו לגנים ולכיתות בימים הקרובים. כמה מהקייטנות יחלו רק ביום ראשון.

אילוסטרציה (צילום: shutterstock) (צילום: shutterstock)
אילוסטרציה(צילום: shutterstock)

התוכנית, שעליה הודיעו שר החינוך נפתלי בנט ושר האוצר משה כחלון לפני יותר מחודשיים, באה בעקבות טענות שנשמעות כבר שנים מצד הורים על כך שיש קושי לתת מענה לילדים בחופשות החגים מכיוון שרובם עובדים בזמן הזה. התוכנית צפויה לפעול בשנת הלימודים הבאה גם בחופשת חנוכה.

 

במשרד החינוך מרוצים מנתוני ההרשמה לתוכנית. 227 רשויות מקומיות יפעילו את התוכנית באופן מלא, מתוך 256 רשויות. "הרפורמה תחסוך למדינה מאות מיליוני שקלים, ותקל על ציבור ההורים שבמשך שנים נאלצו לבחור בין מקום העבודה לבין חופשת הילדים", אמר בנט. "השנה ציבור ההורים והמשק הישראלי יוכלו להמשיך בשגרה וכחצי מיליון תלמידים ייהנו בפעם הראשונה ממסגרת חינוכית וחווייתית בשבוע שלפני החג".

פירוט קייטנות הפסח במספרים ()

עם זאת עלו טענות קשות נגד יישום התוכנית, בעיקר על רקע הגיוס המהיר של כוח האדם לקייטנות. בחלק ניכר מהקייטנות המורות והצוותים החינוכיים הרגילים של בתי הספר לא צפויים להיות נוכחים בכיתות ובגנים ובמקומם יהיו עובדים אחרים שגויסו לקייטנות, או כאלו שכבר עובדים בצהרונים בגנים.

 

"אנחנו מבינות את אילוצי העבודה של ההורים ואת הצורך במציאת פתרון לילדים בחופשות, אבל קייטנות הפסח שאורגנו בחיפזון ובבהילות הן ישראבלוף אחד גדול שמסכן את הילדים", טענה דורית חזן, יו"ר ארגון גננות מחנכות. "יש לבחור כוח אדם מיומן שעבר הכשרה פדגוגית והוכיח מסוגלות להתנהל בצורה ראויה עם ילדים".

 

חזן הוסיפה: "בצורה שבה גוייס כוח האדם, לא נבדקו הכשרתם ואישיותם של המועמדים, דבר שעלול לסכן את הילדים בקייטנות המאולתרות הללו. המדיניות של הנחתות על מערכת החינוך בגיל הרך מסבה יותר נזק מאשר תועלת".

 

אבי קמינסקי, יו"ר מנהלי אגפי החינוך ברשתות המקומיות, הצביע על מחסור בכוח אדם. הוא הוסיף כי ישנם הורים שרצו להירשם אך לא הצליחו כי לא היה מספיק מקום.

 

מלבד הבעיות בכוח אדם, קמינסקי צופה בעיות לוגיסטיות רבות בתפעול התוכנית: "הסיבה היא שההתארגנות נעשתה בצורה יחסית מהירה. עם זאת, זו לא תוכנית שהיא לא ראויה. היא חשובה, אך צריך להקצות לה כוח אדם ראוי וראוי יותר. משרד החינוך השקיע הרבה מאוד בתוכנית וזו הפעם הראשונה שעושים את זה, אבל בסופו של דבר יש כאן הכנסה של רגל בדלת".


פורסם לראשונה 21/03/2018 23:17

 

לפנייה לכתב/ת
 תגובה חדשה
הצג:
אזהרה:
פעולה זו תמחק את התגובה שהתחלת להקליד
מומלצים