תיעוד: הרגע שבו הרכב האוטונומי דורס הולכת רגל
משטרת אריזונה פרסמה סרטון שמתעד את התאונה הקטלנית הראשונה שבה מעורב רכב אוטונומי של "אובר". הרכב נראה נוסע בכביש בשעת לילה ופתאום מגיחה מולו הולכת רגל שחצתה את הכביש עם אופניה מחוץ למעבר חציה
משטרת אריזונה פרסמה הלילה (יום ה') סרטון וידאו קצר שמתעד את התאונה הקטלנית שבה מכונית אוטונומית של ענקית התחבורה "אובר" דוסה למוות רוכבת אופניים. על פי חקירת המשטרה, הולכת הרגל איליין הרצברג נפגעה מהרכב בעת שחצתה כביש עם אופניה מחוץ למעבר חציה. ברכב הדורס הייתה מפעילה שישבה מאחורי ההגה, אך הרכב נסע במוד אוטונומי.
הייתה זו התאונה הקטלנית הראשונה שבה מעורב רכב אוטונומי של "אובר". לפני שנה, במרס 2017, השהתה "אובר" את הניסויים ברכב האוטונומי בעקבות תאונה - גם כן בעיר טמפי שבאריזונה. בתאונה לא היו נפגעים, אך הניסויים הופסקו כדי לבחון את נסיבותיה.
סרטון הווידאו צולם מתוך המכונית מדגם וולוו XC90 שנסעה במצב אוטונומי בעיר טמפי, פרבר של פניקס. בתיעוד רואים את הרכב נוסע בכביש בשעת לילה ולפתע מגיחה מולו אישה שחוצה את הכביש עם אופניה. הולכת הרגל בת ה-49 נפצעה באורח אנוש ובהמשך מתה מפצעיה בבית החולים.
בעקבות התאונה הודיעה חברת "אובר" כי תפסיק עד להודעה חדשה את הניסויים בכלי רכב אוטונומיים בצפון אמריקה ותבדוק את נסיבות האירוע. במקביל, רשויות הבטיחות הפדרליים של ארצות הברית פתחו בחקירה משלהם של התאונה הקטלנית. בתמונה שפורסמה אחרי התאונה ניתן לראות שהחלק הקדמי הימני של הרכב פגע בהולכת הרגל.
סרטון הווידאו שפורסם על ידי משטרת אריזונה מראה גם את פנים הרכב וכן את הנהגת המפעילה שישבה בתוכו, אך כאמור לא נהגה בעצמה משום שהרכב היה במצב אוטונומי. לפי הסרטון, הנהגת נראתה משפילה מבטו ולא מסתכלת על הכביש בשני פרקי זמן של חמש שניות כל אחד. רגע לפני שהווידאו נעצר מרימה הנהגת את ראשה לעבר הכביש ונראית המומה.
"הווידאו קשה לצפייה ושובר את הלב, המחשבות שלנו ממשיכות להיות עם יקיריה של איליין", מסרה חברת "אובר" בהודעה שפרסמה. "המכוניות שלנו עדיין מקורקעות ואנחנו מסייעים לרשויות המקומיות והפדרליות בכל דרך שאנחנו יכולים".
סרטון הווידאו שצולם מתוך המכונית האוטונומית יהיה חלק מרכזי בחקירת התאונה הקטלנית באריזונה וכן עשוי להשפיע על ההחלטה אם ניתן להמשיך בניסויים של הטכנולוגיה שמפעילה את הרכב בכבישים ציבוריים.
מאות (אם לא אלפי) החברות שעוסקות כיום בפיתוחים וניסויים הנוגעים לרכב אוטונומי, מודעות למשמעות הקריטית של דעת הקהל בכל הנוגע ליישום הטכנולוגיה. לגדולות שבהן ברור כי תאונות מסוג זה, הגם שהן עניין שבשגרה ברכב רגיל, עלולות לעכב משמעותית את הטמעת הטכנולוגיה בצי הרכב הקיים. רמת הפעילות האוטונומית הגבוהה ביותר כיום של רכב על כביש ציבורי שלא במהלך ניסוי היא 2 מתוך 5. ברמה זו מסוגלות מערכות שונות ברכב (היגוי, האצה ובלימה) לשלוט בנסיעה באופן עצמאי לחלוטין, אך הנהג אמור להיות דרוך בכל עת ולהשתלט בעת הצורך, אם המערכות לא דורשות זאת ממנו בפרקי זמן קבועים.