שתף קטע נבחר

התקיפה בסוריה: בעולם הערבי עדיין שותקים

בבוקר הפרסום התקשו כלי התקשורת הערביים להתעלם מהידיעה המרעישה - אך הם דיווחו עליה כדבר שבשגרה. כבר שלושה ימים חלפו מאז הפרסום בישראל ובכל מדינות העולם הערבי, ובראשן סוריה שהייתה היעד, לא פוצים פה

 

ידיעות מהעולם הערבי על תקיפת הכור הסורי ()
תקיפת הכור הסורי ב"אל-קודס אל-ערבי"

גם הימים שחלפו מאז הותר לפרסם רשמית כי ישראל היא זו שתקפה את הכור הגרעיני בסוריה בשנת 2007, לא גרמו לכלי התקשורת הגדולים בעולם הערבי להתייחס לנושא או להעמיק בו.

 

בבוקר הפרסום התקשו כלי התקשורת הערביים להתעלם מהידיעה המרעישה שכבשה את הכותרות הראשיות של העיתונים, אתרי החדשות וערוצי הטלוויזיה בישראל, ואכן ציטטו אותן. באתרי החדשות הערביים הגדולים כגון אל-ג'זירה, אל-מיאדין ואל-ערביה, ציטטו בעיקר את הודעות דובר צה"ל בעניין התקיפה, העניקו מעין סקירה קצרה וחזרו לעסוק בעניינים הבוערים באמת בעולם הערבי.

ידיעות מהעולם הערבי על תקיפת הכור הסורי ()
"אל חיאת" הסעודי על תקיפת הכור


ידיעות מהעולם הערבי על תקיפת הכור הסורי ()
"אל מיאדין"
 

ברשת אל-מיאדין הלבנונית, שמזוהה עם חיזבאללה ותומכת במשטר אסד, טרחו להדגיש את העמימות הסורית בעניין ואת ההכחשה מצד סוריה הרשמית לגבי עצם קיומו של כור גרעיני מסוג זה, כפי שטוענת ישראל. בכתבה הסבירו כי האתר שישראל טוענת שתקפה לא היה כור גרעיני, אלא מתקן צבאי סורי.

 

בעיתון "אל-חיאת" הפרו-סעודי היוצא לאור בלונדון, כותרת הכתבה בישרה: "מסר ישראלי לארה"ב ולאיראן – הודעה על השמדת כור גרעיני סורי". בכתבה צוטטו פרשנים מכלי התקשורת הישראליים שטענו כי מטרת ההודעה להראות שישראל לא חוששת לבצע פעולות מסוג זה לבדה, ולכן מדובר במסר שמשגרים לכיוון תוכנית הגרעין האיראנית והממשל האמריקני.

 

בעיתון אל-קודס אל-ערבי שיוצא לאור גם הוא בלונדון, פורסמה כתבה שהתמקדה דווקא במחלוקות שהתגלעו בין גופי המודיעין השונים בישראל בכל הנוגע לפרויקט הגרעין הסורי והשמדת הכור. בכתבה אף ציטטו את שר הביטחון, אביגדור ליברמן, שאמר לאחר הפרסום כי נוכח "מלחמת הקרדיטים וגל ההשמצות ההדדיות" סביב תקיפת הכור הסורי, הוא מתחרט על שאישר לצנזורה הצבאית להתיר את פרסום פרטי האירוע.

 

הכתבה התעמקה גם במחלוקת שבין ראש הממשלה דאז אהוד אולמרט ושר הביטחון בממשלתו, אהוד ברק, לגבי מועד התקיפה.

 

נראה כי הפרסום בישראל זכה לסיקור רגיל עד שולי בכלי התקשורת הערביים. בסוריה הרשמית כאמור טרם הגיבו לעניין, וניתן להעריך שלא נשמע התייחסות בקרוב. גם מצד בעלי הברית של סוריה, באיראן ובחיזבאללה לא נצפו התייחסויות, וכך גם במדינות ערב נוספות.

 

בכלי התקשורת של מדינות המפרץ אמנם סיקרו את ההודעה הישראלית, אך בסופו של דבר אין מדובר בידיעה חדשה, שכן לפי כל ההערכות שפורסמו עוד קודם לכן, ישראל הייתה זו שאליה הופנתה האצבע המאשימה.

 

לפנייה לכתב/ת
 תגובה חדשה
הצג:
אזהרה:
פעולה זו תמחק את התגובה שהתחלת להקליד
מומלצים