שתף קטע נבחר

איש דאעש לקח בני ערובה בצרפת: "לפחות שלושה הרוגים"

החמוש ירה בשוטרים ופצע אחד מהם בדרום צרפת. משם המשיך לסופרמרקט, הרג שלושה ופצע נוספים. עד ראייה: המחבל החזיק באקדח, רימונים וסכינים וצעק "אללה אכבר". ראש העיר: "כל בני הערובה שוחררו למעט שוטר". דיווח: המחבל ממוצא מרוקני ודורש את שחרורו של המחבל היחיד ששרד את מתקפת הטרור בפריז

 

בצרפת מדווחים בצהריים (ו') על אדם חמוש שהחזיק בשמונה בני ערובה בסופרמרקט בעיר טראב סמוך לטולוז בדרום המדינה. התביעה בצרפת הודיעה כי החמוש הכריז שנשבע אמונים לארגון "המדינה האיסלאמית" (דאעש).

 

נשיא צרפת עמנואל מקרון אמר כי כוחות הביטחון מקיפים את זירת האירוע. שר הפנים הצרפתי ז'ראר קולומב מסר כי החמוש מחזיק בבן ערובה אחד, הרג שלושה ופצע שניים נוספים.

 

ה"טלגרף" הבריטי דיווח מפי כלי תקשורת מקומיים כי החמוש הוא בן 25 ממוצא מרוקני, שמוכר לשירותי המודיעין הצרפתיים בשל הקצנתו. לפי הדיווח, הוא דורש את שחרורו של סלאח עבד א-סלאם, האיש היחיד שנותר בחיים שהשתתף במתקפת הטרור של דאעש בפריז שנת 2015 ועומד בימים אלה לדין בבלגיה.

 

האירוע החל בשעה 11:00 (שעון ישראל). בתחילה נשמעו יריות באזור סמוך, שם התאמנו שוטרים. החמוש עקב במכוניתו אחרי ארבעה שוטרים מהיחידה המיוחדת CRS של מרסיי שסיימו אימון בלבוש אזרחי והיו בדרכם לעיר קרקאסון, כשמונה קילומטרים מערבה לטארב. גורם משטרתי סיפר כי נורו שש יריות לעבר השוטרים. אחד מהם נפצע בכתפו והוא אינו נמצא בסכנת חיים.

סופר מרקט צרפת ()
כוחות מיוחדים מחוץ לסופרמרקט בטארב

סופר מרקט צרפת (צילום: רויטרס)
כוחות משטרה סמוך לזירה(צילום: רויטרס)

כרבע שעה לאחר מכן נכנס האיש לסופרמרקט U בטארב והחל לירות. לטענת עדים הוא צעק: "אני חייל של דאעש". עד ראייה אחר סיפר כי החמוש החזיק באקדח, רימונים וסכינים ואף צעק "אללה אכבר". כוחות הביטחון באזור מקיפים את החנות ויחידת הימ"מ הצרפתית GIGN הוזעקה.

 

ראש ממשלת צרפת אדוארד פיליפ הכריז כי הוא מתייחס למצב ברצינות רבה וצפוי להתייחס לנושא בדברים שיישא בקרוב. נשיא צרפת עמנואל מקרון הורה לשר הפנים ז'ראר קולומב להגיע מיידית לזירת האירוע.


פורסם לראשונה 23/03/2018 13:53

 

לפנייה לכתב/ת
 תגובה חדשה
הצג:
אזהרה:
פעולה זו תמחק את התגובה שהתחלת להקליד
מומלצים