שתף קטע נבחר

יותר משנה אחרי הפינוי: תושבי עמונה עוברים לבית חדש

25 מהמשפחות שפונו מההתנחלות יחנכו מחר את בתיהם החדשים ביישוב עמיחי. למרות השמחה, למפונים מעמונה יש גם ביקורת: "גורמים מבית הפנו לנו כתף קרה, הפריעו וניסו להחליט בשבילנו"


היישוב החדש עמיחי. מתוכנן ל-1,100 משפחות (צילום: רויטרס) (צילום: רויטרס)
היישוב החדש עמיחי. מתוכנן ל-1,100 משפחות(צילום: רויטרס)

שנה וחודשיים אחרי פינוי עמונה, צפויות 25 משפחות מההתנחלות לעבור לגור ביישוב החדש עמיחי שהוקם עבורם. בטקס שיתקיים מחר, אחרי כמעט 25 שנה שבהן לא הוקם באופן רשמי ישוב יהודי ביהודה ושומרון, יחנכו התושבים עם ראש מועצת בנימין את כניסתם לבתיהם החדשים. מלבד המשפחות מעמונה, אחרי חג הפסח יצטרפו לעמיחי עוד 15 משפחות וביישוב יהיו בעתיד כ-1,100 משפחות. 

 

פינוי עמונה ומעבר לעמיחי  (צילום: הלל מאיר תצפית)
(צילום: הלל מאיר תצפית)

פינוי עמונה ומעבר לעמיחי  (צילום: הלל מאיר תצפית)
(צילום: הלל מאיר תצפית)

פינוי עמונה ומעבר לעמיחי  ()
אביחי בוארון, ראש מטה המאבק של מפוני עמונה

בשבועות האחרונים, בשיתוף מועצת בנימין, החלו עבודות התשתית ביישוב עמיחי ונעשו חיבורים למערכות החשמל, הביוב והמים, בעלות המוערכת בעשרות מיליוני שקלים. זאת למרות שהיו לא מעט עיכובים שכללו גם את השבתת העבודות. בין השאר הוצבו לאחרונה מכולות למגורים בשטח היישוב.

 

בהנהגת מפוני עמונה מביטים לאחור בגאווה מבחינתם ומסבירים שזה היה אחד המאבקים הבודדים בהתיישבות שנוהלו ללא מתווכים בין המשפחות למקבלי ההחלטות. נציגי המפונים מעמונה נפגשו במהלך כל תקופת המאבק עם נציגי הממשלה כולל ראש הממשלה בעצמו, והגו את רעיון הקמת היישוב החדש, כמו גם את חוק ההסדרה שקדם לו ואת מתווה נכסי נפקדים שנועד להשאיר את עמונה במקומה. מלבד ההערכה שמביעים אנשי עמונה לראש הממשלה ולשרים אריה דרעי, איילת שקד אביגדור ליברמן ולחברי כנסת נוספים, הם גם מותחים ביקורת מרומזת כלפי גורמים ביו"ש.

 

העבודות ביישוב עמיחי, לקראת האכלוס הרשמי מחר (צילום: AFP) (צילום: AFP)
העבודות ביישוב עמיחי, לקראת האכלוס הרשמי מחר(צילום: AFP)

פינוי עמונה ומעבר לעמיחי  ()

 (צילום: רויטרס) (צילום: רויטרס)
(צילום: רויטרס)

"בסופו של דבר ניצחנו כשהובלנו  - כנגד כל הסיכויים - את חקיקת חוק ההסדרה ובכל הארץ הבינו שלישראלים בשטחי יהודה ושומרון מגיע שוויון זכויות", אומר אביחי בוארון, שהוביל בשנתיים האחרונות את מאבקם של אנשי עמונה. "עכשיו, אחרי מסע ארוך ומפרך שעברנו בשנתיים האחרונות, אנחנו רוצים להתחיל לשקם את חיינו, לבנות בתים וגינות, לתת מרגוע ופינה יציבה למשפחות שלנו. אנחנו חייבים את זה לילדים שלנו".

 

"ניהלנו מאבק עיקש, נחוש ולא מתפשר למרות שגורמים מבית הפנו לנו כתף קרה, הפריעו וניסו להחליט בשבילנו ואפילו הוציאו את דיבתנו רעה", כך אומרים בעמונה

 

מלבד משפחות המפונים צפויות להתגורר בעמיחי כ-1,100 משפחות. יו"ר מועצת בנימין, אבי רואה, שאחראי לביצוע עבודות התשתית בעמיחי, אמר: "בפתחו של חג הפסח אנו נרגשים לראות את איכלוסו של היישוב החדש עמיחי, שהוקם על ידי ממשלת ישראל. תושבי עמונה יזכו בעזרת השם כבר השנה לחגוג את ליל הסדר בביתם החדש. זו הזדמנות להודות לכל מי שסייע במהלך הארוך, המורכב והחשוב. חג שמח לכל בית ישראל".

 

לפנייה לכתב/ת
 תגובה חדשה
הצג:
אזהרה:
פעולה זו תמחק את התגובה שהתחלת להקליד
מומלצים