שתף קטע נבחר

שרת המשפטים שקד: "מנדלבליט ישר כמו סרגל"

בריאיון בוועידת "ישראל, סיפור הצלחה" של ynet ו"ידיעות אחרונות" התייחסה השרה מהבית היהודי לחקירות ראש הממשלה והעניקה גיבוי למערכת אכיפות החוק. על המתקפה של נתניהו נגד גורמי החקירה: "הציבור ישפוט כל פוליטיקאי לפי מעשיו". על השינוי ברשות השופטת: "בית המשפט מגוון יותר"

 

שרת המשפטים איילת שקד דיברה היום (א') בוועידת "ישראל סיפור הצלחה" של ynet ו"ידיעות אחרונות", המתקיימת בבנייני האומה בירושלים. 

 

- רצית לחולל מהפכה במשרד המשפטים. כמה אחוזים מתוך המהפכה הזו כבר הושלמו?

"כשנכנסתי למשרד המשפטים שמתי לי ליעד מספר אחד לעשות שינוי במערכת המשפט על ידי מינוי שופטים. כמי שעומדת בראש הוועדה ידעתי שזה כלי מאוד אפקטיבי. רציתי לגוון את המערכת ואני חושבת שבמובן הזה, אחרי שלוש שנים, ביחד עם כל חברי הוועדה, בהחלט עמדנו במשימה".

 

- בית המשפט העליון אחרי כהונתך הוא בית משפט עליון ימני יותר?

"הוא בית משפט מגוון יותר, שמרני יותר. נקרתה בדרכי ההזדמנות שאני חושבת שלא היתה לאף שר משפטים. זה בעצם להיות אחראית על מינוי של 40% מבית המשפט העליון. שישה שופטים מתוך 15. בהחלט שמנו דגש על גיוון ושונות".

איילת שקד (צילום: מוטי קמחי)
שרת המשפטים איילת שקד(צילום: מוטי קמחי)

- דווקא בתקופת כהונתך בג"ץ מתערב יותר ויותר בחקיקה: חוק המסתננים, הריסת הבתים בנתיב האבות, חוק מס דירה שלישית. יכול להיות שבג"ץ מאותת לכם משהו, "תרסנו את עצמכם ולא אותנו"?

"אחרי שאני מכירה היטב את שופטי העליון, אני חושבת שהשיקולים שלהם ענייניים. אני לא מסכימה איתם, אינ חושבת שההתערבות בחוק נגד הסתננות הייתה מיותרת, גם בהתערבות במס דירה שלישית, אבל בהחלט לא מייחסת להם שיקולים זרים. הם מתערבים כי ככה הם חושבים. אני חושבת אחרת ומקווה מאוד שאחרי שביצענו מינוי של שישה שופטים, הנושאת מטוסים הגדולה הזאת תטה מעט את הכיוון".

 

- מה את חושבת על תפקוד המשטרה בחקירות נתניהו?

"אני לא רוצה לתת ציונים למשטרה או לרשויות אכיפת החוק. במשרד שלי יושבים היועמ"ש ופרקליט המדינה, שניהם אנשים ישרים. היועמ"ש, שבסוף יצטרך לקחת את ההחלטה, הוא אדם ממלכתי, ישר כמו סרגל. הוא מבין את האחריות שמונחת על כתפיו. הוא לא התייחס לא להפגנות ולא לכתבות".

 

- כשאת שומעת את המתקפה של ראש הממשלה על גורמי אכיפת החוק, למה את לא יוצאת באמירה חדה נגד זה? 

"אני לא אומרת לפוליטיקאים כיצד להתבטא. יש במדינה חופש ביטוי ובסופו של דבר הציבור צריך לשפוט ביום הבחירות כל פוליטיקאי לפי מעשיו והתנהגותו. אני נותנת גיבוי מלא לראשי מערכת אכיפת החוק שנמצאים במשרדי".

  

 

בוועידה גם נכח ראש אמ"ן הרצי הלוי שהתייחס לראשונה לחילוקי הדעות על המחדל המודיעיני לכאורה בגילוי הכור הסורי. "לא נכון לקחת תוצאה מוצלחת ולהציגה ככישלון", אמר הלוי והוסיף כי "גם אם התהליך היה יכול להיות טוב יותר, התוצאה הייתה זהה בסוף".

 

האירוע התקיים במעמד נשיא המדינה ראובן ריבלין שאמר בשיחה עם הזמר שלמה ארצי כי "מדינת ישראל אינה מדינה מושחתת - היא אחת המדינות היחידות בעולם שיודעת לטפל בשחיתות. אם מדובר בלמעלה ולמטה - כולם שווים".

 

מוקדם יותר נשאו דברים גם שר הביטחון אביגדור ליברמן ושר החינוך נפתלי בנט. ליברמן הלין על מוכנות העורף למלחמה ואמר כי "המצב בצפון לא טוב", אך הבהיר בנוגע לאיראן כי "לא תהיה לה נוכחות בסוריה ולא נשק גרעיני". בנט התייחס לתסריט של עזיבת הממשלה במקרה של הגשת כתב אישום נגד בנימין נתניהו ואמר: ""להפיל ממשלה על זוטות? אני לא זורק את נתניהו מכל המדרגות".

 

 

 

 

 

לפנייה לכתב/ת
 תגובה חדשה
הצג:
אזהרה:
פעולה זו תמחק את התגובה שהתחלת להקליד
צילום: מוטי קמחי
שרת המשפטים שקד
צילום: מוטי קמחי
מומלצים