שתף קטע נבחר

נותנת השוחד בפרשת ישראל ביתנו: "היה לי חשוב לא לאכזב את פאינה"

אירנה וולדברג, שכבר הורשעה, העידה במשפטה של סגנית השר לשעבר, פאינה קירשנבאום, וסיפרה מדוע מימנה טיסות למקורבים: "הבנתי שאם אסרב אני יכולה לייצר קושי מול פאינה". היא הודתה שהקשר התנהל מול יד ימינה, דוד גודובסקי

 

פאינה קירשנבאום (צילום: מוטי קמחי)
פאינה קירשנבאום, היום בבית המשפט(צילום: מוטי קמחי)
 

פרשת השחיתות בישראל ביתנו. אירנה וולדברג, שכבר הורשעה במתן שוחד, נשאלה היום (ב') בבית המשפט המחוזי בתל אביב מדוע מימנה נסיעה לחו"ל למקורב לסגנית שר הפנים לשעבר פאינה קירשנבאום, וענתה: "היה חשוב לי לא לאכזב את פאינה. דאגתי לצורך של העמותה שלי להמשיך להתקיים. הבנתי שאם אסרב אני יכולה לייצר פה קושי מול פאינה".

 

  • הפרשה: דוד גודובסקי, בכיר לשעבר בישראל ביתנו, הורשע בלקיחת שוחד

 

וולדברג, המנכל"ית לשעבר של עמותת "התאחדות היזמים בישראל", חתמה על הסדר טיעון שבעקבותיו הורשעה במתן שוחד, בין השאר לסגנית השר קירשנבאום. לפני כשבועיים נגזרו עליה שישה חודשי מאסר שירוצו בעבודות שירות. אלא שלמרות זאת, קירשנבאום טרם הורשעה בקבלת שוחד וממשיכה להכחיש.

 

לפי כתב האישום, קירשנבאום פעלה על מנת להשיג תקציבים בגובה כמיליון וחצי שקל עבור העמותה שוולדברג עמדה בראשה, ובנוסף סייעה בחידוש הקשר המקצועי שהיה לוולדברג עם הרשות למלחמה בסמים.

אירנה וולדברג בבית המשפט (צילום: גלעד מורג)
אירנה וולדברג. "גודובסקי אמר שהוא נוסע לעסקים"(צילום: גלעד מורג)

לפי הפרקליטות, התמורה הייתה מימון טיסות למקורבים של סגנית השר. באוגוסט 2014 ביקש דוד (דאוד) גודובסקי, יד ימינה של קירשנבאום, לטוס ולשהות בסרביה ובאוקראינה. נטען כי על פי הנחייתה פנה גודובסקי לוולדברג כדי שההתאחדות תממן את הנסיעה. וולדברג הסכימה לממן את נסיעתו ואת נסיעת יועץ התקשורת של קירשנבאום בעלות כוללת של כ-15 אלף שקל. בזמנו טענה שהניחה שגודובסקי נוסע במסגרת תפקידו במפלגת ישראל ביתנו, ושהנסיעה קשורה לנושא קידום עלייה.

 

היום שאלה אותה התובעת: "על מה שילמה העמותה שלך 4,000 שקל?".

וולדברג: "על נסיעה (טיסה) של גודובסקי לסן פטרסבורג. הוא אמר שהוא נוסע לכנס עסקים שם".

 

על העוזר של קירשנבאום, שגם לו מימנה טיסה, היא העידה: "אני לא מכירה אותו אישית. הוא נסע עם דאוד לנסיעה שנייה".

השופט ירון לוי: מדוע שילמת על טיסה?

וולדברג: "דאוד ביקש לנסוע ואמר שהוא רוצה. בנסיעה נוספת, ביקשתי ממנו שיביא הזמנות לפעילויות ובסיומן אני רוצה גם לקבל דו"ח ביצוע. לצערי לא קיבלתי. דרשתי בכמה הזדמנויות".

השופט לוי: למה אי מימון טיסה יכולה להרע את הקשר עם קירשנבאום?

וולדברג: "הנסיעה הייתה במסגרת פעילותו במפלגה. ידעתי שגודבסקי הוא העוזר שלה. אם הוא נוסע בענייני המפלגה לא ייתכן שפאינה לא יודעת על הנסיעה הזו. והוא נוסע על דעת עצמו".

 

התובעת: הבנת שאת מממנת נסיעה לצרכים מפלגתיים?

וולדברג: "שיכולה גם לשרת את האינטרסים שלי. אני לא ידעתי אז שגודובסקי נשלח על ידי פאינה לבקש ממני את התשלום עבור הנסיעה. בדיעבד ידעתי, כששמעתי הקלטות. היה לי ברור שאם אסרב לא, משנה אם שלחה אותו או לא, זה יפגע, הוא ידווח לה. ואז זה יכול לפגוע בהמשך בפעילות העתידית. אפילו אם אבקש להמשיך לקבל כספים לפרויקטים קואליציוניים, זה יכול לפגוע בי".

 

בחקירה נגדית של סנגורה קירשנבאום, עו"ד גיורא אדרת, ענתה וולדברג שפאינה לא ביקשה ממנה ישירות תמורה לעזרה, אלא הקשר היה עם העוזר שלה בלבד, והדבר נראה לה למטרה טובה. לשאלה אם סירוב לעוזר יפגע ביחסים עם קירשנבאום הסבירה שלא נאמר לה על כך ישירות על ידי קירשנבאום. "זו הייתה הנחה שלי", אמרה.

 

בפרשת ישראל ביתנו הגישה המחלקה הכלכלית בפרקליטות המדינה, בראשות מאור אבן חן, אישומים כנגד יותר מ-10 נאשמים. המרכזית היא קירשנבאום שמואשמת בשורת מקרי שוחד. היא מכחישה את המיוחס לה. בתיק מייצג גם עורך הדין אבי חימי.

 

לפנייה לכתב/ת
 תגובה חדשה
הצג:
אזהרה:
פעולה זו תמחק את התגובה שהתחלת להקליד
צילום: מוטי קמחי
פאינה קירשנבאום, היום בבית המשפט
צילום: מוטי קמחי
מומלצים