שתף קטע נבחר

 

תופעה מתועדת: רוכבי אופניים על פסי הרכבת הקלה בירושלים

רוכבי אופניים רבים משתמשים בשנים האחרונות בפסי הרכבת הקלה בירושלים כ"שביל אופניים" ומסכנים את עצמם ואת נוסעי הרכבת. בכמה מהמקרים התנגשה הרכבת ברוכבים, למרבה המזל זה נגמר רק בפציעות קלות. צפו בתיעוד שהגיע לידי ynet

 

 

תיעוד: רוכבי האופניים בנתיבי הרכבת הקלה    (באדיבות סיטיפס הרכבת הקלה בירושלים)

תיעוד: רוכבי האופניים בנתיבי הרכבת הקלה    (באדיבות סיטיפס הרכבת הקלה בירושלים)

סגורסגור

שליחה לחבר

 הקלידו את הקוד המוצג
תמונה חדשה

שלח
הסרטון נשלח לחברך

סגורסגור

הטמעת הסרטון באתר שלך

 קוד להטמעה:

 

בשנים האחרונות בוחרים יותר ויותר רוכבי אופניים בירושלים דווקא במסילות הרכבת הקלה כ"שביל האופניים" שלהם. הרוכבים, שסובלים ממצוקה בשבילי אופניים, מסכנים את עצמם וגם את נוסעי הרכבת. צפו בתיעוד המפגשים המסוכנים שהגיע לידי ynet, בסרטון שבראשית הכתבה.

 

לרכבת הקלה יש כיום בירושלים מסילה באורך 14 קילומטרים - מפסגת זאב שצפון העיר ועד להר הרצל שבדרומה. בעיר שחסרים בה שבילי אופניים, מנצלים הרוכבים את המסילה, שמרוצפת מסביב לפסים, כנתיב תנועה - למרות אסור להם לרכב עליה, בדיוק כמו שלנהגים אסורה הכניסה.

 

מהסרטונים עולה כי הרוכבים, רובם באופניים חשמליים, מתקשים להעריך את מהירות הרכבת, לא מסתכלים היטב מסביבם ובודקים אם היא קרובה אליהם, ולעתים אף מוצאים את עצמם רוכבים בין שתי רכבות שנעות בכיוונים מנוגדים.

תיעוד תאונות ברכבת הקלה (צילום: באדיבות סיטיפס הרכבת הקלה בירושלים)
(צילום: באדיבות סיטיפס הרכבת הקלה בירושלים)

תיעוד תאונות ברכבת הקלה (צילום: באדיבות סיטיפס הרכבת הקלה בירושלים)
(צילום: באדיבות סיטיפס הרכבת הקלה בירושלים)

פעמים רבות נאלצים נהגי הרכבת לבצע בלימות חירום כדי להימנע מפגיעה ברוכבים. כשזה קורה בשעות העומס עומדים באותה העת ברכבות מאות בני אדם, שחלקם מוטחים לרצפה בגלל העצירה המהירה. למרות אורכה ומשקלה, מסוגלת הרכבת להגיע לעצירה מלאה כאשר היא נעה ב-30 קמ"ש תוך 11.5 מטר, וכאשר היא נעה ב-50 קמ"ש תוך 27 מטר.

 

מפגשים מסוכנים כמו אלה מתרחשים כמעט מדי יום, בעיקר בשדרות הרצל שבאזור הכניסה לעיר, ברחוב יפו שבמרכז הישן של העיר ולאורך שדרות חיים בר לב שבמזרח העיר.

 

"לצערנו אנו עדים לתופעה מדאיגה של רוכבי אופניים שנוסעים על מסילות הרכבת הקלה ובכך מסכנים את עצמם ואחרים", אמר ירון רביד, מנכ"ל סיטיפס, מפעילת הרכבת הקלה בבירה. "מלבד העובדה שמדובר בעבירה על החוק ובהפרעה של ממש לנסיעת הרכבות, זוהי גם תופעה מסוכנת הן לרוכבים עצמם במקרה של תאונות עם הרכבות או עם כלי רכב החוצים את המסילות והן לנוסעי הרכבת הקלה במקרה של תאונה או בלימה פתאומית".

 

עד כה הסתיימו האירועים האלה עם נפגעים ברמה קלה, הודות לעירנותם של נהגי הרכבת. בסיטיפס מזכירים כי תחום מסילות הרכבת בעיר מיועד לרכבת הקלה בלבד ונסיעה בתחום המסילות הינה חוסר אחריות וסכנה לציבור: "אנו קוראים לרוכבי האופניים לא להיכנס לתחום המסילות ולשמור על חוקי התנועה שנועדו לשמור על החיים".

 

לפנייה לכתב/ת
 תגובה חדשה
הצג:
אזהרה:
פעולה זו תמחק את התגובה שהתחלת להקליד
צילום: באדיבות סיטיפס הרכבת הקלה בירושלים
רוכב אופניים על פסי הרכבת הקלה
צילום: באדיבות סיטיפס הרכבת הקלה בירושלים
מומלצים