שתף קטע נבחר

הרמטכ"ל על החדירה מעזה: "צריך להפיק לקחים"

רא"ל גדי איזנקוט התייחס בטקס חילופי ראש אמ"ן לחדירת שלושת הפלסטינים מעזה והודה כי היו טעויות: "יש הרבה הישגים, אך עלינו להביט פנימה ולהפיק לקחים". לראש אמ"ן היוצא הרצי הלוי, שיפקד על פיקוד דרום, אמר: "אם נידרש להפעיל כוח, עשה זאת בדרכך הנחושה". אלוף הימן, שייכנס לתפקיד: "קצב השינוי במזה"ת ועוצמתו הם חסרי תקדים"

 

חדירת הפלסטינים מעזה לשטחי ישראל הדהדה הבוקר (ד') בטקס חילופי ראש אמ"ן, שנערך בגלילות. בטקס ציינו את תחילת כהונתו של אלוף תמיר הימן, שיפקד על החיל במקומו של אלוף הרצי הלוי, שעבר לפקד על פיקוד דרום. הרמטכ"ל רא"ל גדי איזנקוט אמר: "לאור השבוע האחרון עלינו להביט פנימה, להפיק לקחים תוך גישה מקצועית וצניעות. להגיע לנורמות שאליהן אנחנו חותרים על מנת להגן על המדינה".

 

אלוף הרצי הלוי אמר בנאומו: "אני מעביר ארגון מותאם לאתגרי ההווה והעתיד. בתקווה זה יהווה מצפן לניווט באזור רווי איומים בתוך אזור רווי טלטלות, איומים ושאיפות לפגוע במדינת ישראל. במערכה שבין המלחמות אנו פועלים מדי יום ולילה. מינון ועיתוי הם מרכיבים חשובים מאוד. האם, כיצד ומתי ליזום פעולה, כיצד להגיב ולא להסלים. המערכת אינה חפה מטעויות, והקפדנו להשמיע את הערכותינו בכל מקום בפני הפיקוד הבכיר של צה"ל".

תמיר היימן, גדי איזנקוט והרצי הלוי (צילום: ליהי קרויפניק)
טקס חילופי הפיקוד(צילום: ליהי קרויפניק)

תמיר היימן, גדי איזנקוט והרצי הלוי (צילום: מוטי קמחי)
תמיר הימן, גדי איזנקוט והרצי הלוי(צילום: מוטי קמחי)
 

הרצי הלוי ויוסי כהן (צילום: מוטי קמחי)
הלוי וראש המוסד, יוסי כהן(צילום: מוטי קמחי)

 

נדב ארגמן ראש השב
ראש השב"כ ארגמן וראש המוסד כהן(צילום: מוטי קמחי)

הלוי הוסיף כי "אמ"ן הוא ארגון טכנולוגי מוביל. השקענו מאמץ גדול להשגת העליונות. אמ"ן מעמיד היום לרשות צה"ל יכולות סייבר מהטובות בעולם, ואנו פועלים עם גורמים רבים בצה"ל ומחוצה לו וחשוב לשמר ולפתח את היכולת הזו.

 

"תודה לנציגינו מכל העולם. קשרים בונים בזיעה ובעמל, שותפויות נבנות גם מתוך מחלוקות ולא כל אחד בנוי לכך; שותפות צריכה לייצר מרחב משותף תוך שמירת עוצמתו ומאפייניו של כל שותף. לא תמיד הייתי שותף פשוט, אך תמיד פעלתי ביושר ובשקיפות, כשהמטרה היא המנחה המרכזי לשיקול הדעת".

הימן בגזרת הצפון (צילום: יואב זיתון) (צילום: יואב זיתון)
הימן בגזרת הצפון(צילום: יואב זיתון)

הלוי הודה לרמטכ"ל: "אתגרת אותי ואת פקודיי בהצעות, שאלות ורעיונות בלי הרף, חידדת את מחשבותינו, קיבלתי ממך גיבוי מלא גם נוכח המורכבים שבמצבים. הענקת לי חופש להביע את דעתי בכל מקום נדרש, אם הייתי לעיתים עקשן מדי - היה זה כי היה לי מורה טוב. למדתי ממך על האופן שבו שוזרים את צבא העם בחברה הישראלית המורכבת, תוך שמירה על הממלכתיות".

 

האלוף היוצא הודה גם לאנשי החיל ואמר: "עליכם נשענתי. אם הצלחתי הרי זה בזכותכם. אני גאה בכם מאוד על הערכים, על הרצון לעשות, על מצוינות פורצת גבולות. אני שמח על כל הזדמנות שהייתה לי לשמוע אתכם, לחשוב איתכם וללמוד מכם. אני גאה על הזכות שניתנה לי לעשות למען ביטחון המדינה".

 

הימן נשא דברים אף הוא ואמר כי קבלת הפיקוד על אגף המודיעין של צה"ל "מהווה עבורי פסגה מקצועית ואישית". לדבריו, "המציאות במזרח התיכון מורכבת ומצויה בשינוי מתמיד, אף שסביר כי משפט זה נאמר על ידי כל אחד מראשי אמ"ן בתורו. אני מוצא אותו נכון שבעתיים היום כאשר קצב השינוי ועוצמתו הם חסרי תקדים". הוא הודה לאלוף היוצא על שהביא את אמ"ן להישגים חדשים והעלה את רף המצוינות בו.

 

"אנשי אמ"ן היקרים, אני מצטרף היום למשפחת אמ"ן בגאווה ומקבל עליי את הפיקוד עליו בענווה", אמר הימן. הוא התחייב: "נציב את האמינות והיושרה לנגד עינינו תמיד".

 

הרמטכ"ל אמר בטקס כי נוכח השינויים התכופים במזרח התיכון, "בתוך חוסר הבהירות וההשתנות המהירה מתחדד תפקידו של אגף המודיעין, המאפשר לצה"ל לא רק להישיר מבט אל האתגרים אלא להבינם לעומק ולגבש מדיניות נכונה - החל מאיראן המבססת את עצמה בסוריה דרך מאמצי ההתחמשות של חיזבאללה, עד המורכבות הפלסטינית המאיימת לפגוע בביטחון תושבי האזור". לדבריו, "כל הצלחה מבצעית, כל מהלומת אש, היא תוצר של עשייתכם השקטה, התרעה במהירות הנדרשת והכרת האויב על דפוסיו, תוצר של ראייה יצירתית חדשנית ופורצת דרך".

 

הוא הודה לאלוף הלוי על פועלו: "נשאת את תפקידך באחריות ובאומץ לב, אני משוכנע שמול המציאות המורכבת והנפיצות הגבוהה תדע להבטיח את הריבונות והביטחון בגזרה. תעשה זאת בדרכך היצירתית והנחושה". הוא פנה להימן ואמר: "כעת האחריות כבדת המשקל מופקדת בידיך, תמיר".

 

לפנייה לכתב/ת
 תגובה חדשה
הצג:
אזהרה:
פעולה זו תמחק את התגובה שהתחלת להקליד
צילום: ליהי קרויפניק
טקס חילופי הפיקוד
צילום: ליהי קרויפניק
מומלצים