שתף קטע נבחר

כמיל אבו רוקון מונה למתאם הפעולות בשטחים

אבו רוקון, דרוזי, הועלה לדרגת אלוף והבטיח: "אפעל לשילובם המלא של בני העדה בצה"ל ובמדינה". המתאם היוצא יואב (פולי) מרדכי: "כמיל הוא בחירה מעולה"

 

כמיל אבו רוקון מקבל דרגת אלוף (צילום: דובר צה
כמיל אבו רוקון מקבל דרגת אלוף(צילום: דובר צה"ל)

 

תת-אלוף כמיל אבו רוקון הועלה היום (ה') לדרגת אלוף ומונה למתאם פעולות הממשלה בשטחים. המינוי ניתן בטקס שנערך בלשכת הרמטכ"ל בקריה, והשתתפו בו שר הביטחון אביגדור ליברמן, הרטכ"ל רב-אלוף גדי איזנקוט וחברי המטכ"ל.

כמיל אבו רוקון מקבל דרגת אלוף (צילום: דובר צה
איזנקוט, אבו רוקון, מרדכי וליברמן, היום(צילום: דובר צה"ל)

בתפקידו האחרון היה אבו רוקון ראש הרשות למעברים היבשתיים במשרד הביטחון. בתפקיד מתאם פעולות הממשלה בשטחים הוא יחליף את אלוף יואב (פולי מרדכי), שכיהן בתפקיד בארבע השנים האחרונות. אבו רוקון ייכנס לתפקיד במאי.

 

אבו רוקון אמר בטקס היום: "כנציגה הבכיר ביותר של העדה הדרוזית במערכת הביטחון ובצה"ל אני מקבל על עצמי אחריות נוספת, גם אם לא פורמלית, לפעול לשילובם המלא של בני העדה בצה"ל ובמדינה, לקדם את העשייה בעדה למען בטחונה של מדינת ישראל ולשמש לה לפה מול המערכות הביטחוניות והממסדיות".

 

שר הביטחון ליברמן נפרד בטקס מאלוף מרדכי: "פולי, בתקופת כהונתך הפכת למשרד חוץ של איש אחד. גם בתפקידיי הקודמים לא נתקלתי במישהו כל כך מקובל בזירה הבינלאומית. מדינת ישראל חבה לך תודה גדולה". השר איחל הצלחה לאבו רוקון: "כמיל, אתה נכנס לתפקיד בעיתוי רגיש ונזדקק לניסיונך ולכישוריך הרבים. אני בטוח שתעמוד במבחן".

 

הרמטכ"ל איזנקוט אמר: "אני משוכנע שכמיל הוא האיש הנכון במקום הנכון. הוא יביא לתפקיד הזה את הניסיון העצום שלו, ייקח את המקל מפולי בעוד חודש וימשיך קדימה להוביל את המתאם עם המורכבות הגדולה".

 

אלוף מרדכי עצמו שיבח את הבחירה באבו רוקון למחליפו: "זו בעיניי בחירה מעולה. מעבר לחברות בינינו הוא בעל ידע עצום, הוא גדל בארגון מלמטה עד למעלה, ואין לי ספק בכלל שהוא נכון למשימה. אין לי ספק גם שהמטה הכללי יסייע בידו והוא יצליח להוביל את הארגון המצוין שהקצינים פה נמצאים עמנו, קדימה וקדימה".

 

לפנייה לכתב/ת
 תגובה חדשה
הצג:
אזהרה:
פעולה זו תמחק את התגובה שהתחלת להקליד
צילום: דובר צה"ל
הענקת דרגת אלוף לאבו רוקון
צילום: דובר צה"ל
מומלצים